رئیس پلیس فتا کیش هشدار داد:
رئیس پلیس فتا کیش از کلاهبرداری میلیاردی با نصب همراه بانک جعلی در جزیره کیش خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸ 07 September 2020

رئیس پلیس فتا کیش از کلاهبرداری میلیاردی با نصب همراه بانک جعلی در جزیره کیش خبر داد.

سرهنگ محمدرضا رضایی افزود: فردی با مراجعه به پلیس فتا و بیان اینکه در اینترنت در حال جستجو برای نصب همراه بانک بوده که بدون توجه به اصالت و اعتبار سایت نمایش داده شده، اقدام به دانلود و نصب نرم افزار همراه بانک مورد نظر کردم که روز بعد متوجه شدم مبلغ یک میلیارد و 140 میلیون ریال از حساب بانکی ام سرقت شده است. 

رئیس پلیس فتا کیش بیان کرد: با بررسی های انجام شده توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد متهم قصد داشته با گرداندن وجه در حساب افراد مختلف، در نهایت وجه مورد نظر را به حساب فردی ایرانی الاصل که در یک صرافی در یکی از کشورهای همسایه مشغول به کار بوده انتقال دهد.  

وی گفت : با اقدامات پلیسی انجام شده، متهم شناسایی و مبالغ سرقت شده به حساب مالباخته بازگرداننده شد و پرونده برای انجام مراحل قضایی در حال رسیدگی است. 

سرهنگ رضایی اظهارکرد: کاربران فضای مجازی باید توجه داشته باشند که تمامی نرم افزارهای بانکی را باید از سایت همان بانک دریافت و نصب کنند و از جست وجو در اینترنت و شبکه های اجتماعی برای دریافت نرم افزارهای بانکی جداً خودداری کنند. 

وی با تاکید بر خدمات رسانی آنلاین پلیس فتا در حوزه های مختلف به ویژه دریافت مشاوره افزود: مردم می توانند هر گونه مشاوره و راهنمایی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به صورت آنلاین دریافت کنند.

 

منبع/صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار