بزرگترین سایت هلی پورت کشور که بر اساس طراحی و اجرای باند پهن پیکر و بکارگیری مدرن ترین سیستم روشنایی مورد تأیید هواپیمایی کشوری ساخته شده، به زودی در جزیره کیش افتتاح می شود.
کد خبر: ۸۹۴۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰ 01 September 2020

بزرگترین سایت هلی پورت کشور که بر اساس طراحی و اجرای باند پهن پیکر و بکارگیری مدرن ترین سیستم روشنایی مورد تأیید هواپیمایی کشوری ساخته شده، به زودی در جزیره کیش افتتاح می شود.

 منصور ملانوری مدیر امور زیربنایی معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش، طراحی و اجرای این سایت بی نظیر را با ۱۰ آشیانه هلی کوپتری برای ارائه خدمات به شرکت‌های متقاضی بویژه شرکت‌های نفتی در منطقه خلیج فارس عنوان کرد و در این خصوص اظهارکرد: اجرای این پروژه اقتصادی از اواخر سال ۹۴ آغاز و تعداد آشیانه‌های آن با تغییرات مهمی که در بخش روشنایی طرح ایجاد شد، از ۵ به ۱۰ آشیانه افزایش یافت.

ملانوری افزود: با تکمیل بخش پست‌های برق داخلی و پاساژ، سیستم‌های روشنایی باند هلی کوپتری، محوطه و معابر و برق فشار ضعیف آشیانه‌ها و برق فشار ضعیف، معابر، راه‌های دسترسی، شبکه‌های آب و آب آتشنشانی، شبکه‌های فاضلاب و ایستگاه پمپاژ، شبکه‌های برق داخلی و سیستم‌های کنترلی و دستگاه‌های یو پی اس، دکل‌های پایه بلند، برج‌های نوری و کل شبکه فاضلاب و ایستگاه‌های پمپاژ با هزینه‌ای بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان احداث شده است و هم اکنون کل آن مجموعه به صورت استجاری برای سرمایه گذاران متقاضی قابل بهره برداری است.

وی با بیان اینکه این سایت یکی از بزرگ‌ترین و بهترین سایت‌های هلی پورت کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری در این سایت را دارند می‌توانند با مراجعه به شرکت مدیریت توسعه بنادر و فرودگاه‌های منطقه آزاد کیش از امکانات زمین این پروژه به صورت استجاری بهره مند شوند و فعالیت خود را آغاز کنند.

ملانوری خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۴ شرکت هلی کوپتری در این پروژه آشیانه دارند و به شرکت‌های نفتی در حاشیه خلیج فارس خدمات ارائه می‌دهند.

شایان ذکر است عملیات اجرایی این پروژه در اواخر سال ۹۴ آغاز شد و بر اساس برنامه زمان بندی شده بهره برداری این طرح در طول ۱۵ ماه پیش بینی شده بود ولی به خاطر اینکه روشنایی باند هلی پورت نیاز به تاییدیه هواپیمایی کشوری داشت و همچنین با اعمال تغییرات مهم در بخش روشنایی تعداد آشیانه‌های هلی کوپتری این پروژه به ۱۰ آشیانه افزایش یافته است. این پروژه به زودی از طریق ویدئو کنفرانس، توسط رئیس جمهور به بهره برداری خواهد رسید.

 

منبع/مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار