دوومیدانی‌کار استان قم با ایستادن در جایگاه دوم و کسب مقام نایب‌قهرمانی به کار خود در پیکارهای جایزه بزرگ دوومیدانی کشور پایان داد.
کد خبر: ۸۹۳۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۷ 29 August 2020

به گزارش تابناک قم، امسال به دلیل وضعیت مبهمی که شیوع ویروس کرونا در کشور به وجود آورد، فدراسیون دوومیدانی در شرایطی خاص اقدام به برنامه‌ریزی و برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ ایران کرد، رقابت‌هایی که هر ساله طبق تقویم فدراسیون دوومیدانی قبل از آغاز پیکارهای لیگ دوومیدانی باشگاه‌های کشور به انجام می‌رسد.

در واقع شیوع کرونا محدودیت‌هایی را برای فدراسیون دوومیدانی ایجاد کرد و این فدراسیون برای برگزاری این رقابت‌ها به دعوت از چهره‌های منتخب و شاخص دوومیدانی‌ کشور پرداخت و مسابقات با حضور چهره‌های مستعد دوومیدانی قم در مجموعه آفتاب انقلاب تهران به انجام رسید و برترین‌های خود را شناخت.

روز نخست این دوره از پیکارها به بخش بانوان اختصاص داشت که سهم تیم هیأت دوومیدانی استان قم یک نشان برنز توسط محدثه ابراهیم‌پور بود، ولی در روز دوم رقابت‌های مردان به انجام رسید و یک مقام نایب‌قهرمانی، سه عنوان چهارمی و یک رتبه پنجمی به نام دوومیدانی‌کاران قم ثبت شد.

در مجموع تعداد 50 دوومیدانی‌کار در بخش بانوان و همین تعداد دونده در قسمت آقایان بر اساس دعوت فدراسیون دوومیدانی برای کسب رتبه‌های برتر با یکدیگر رقابت کردند، ضمن اینکه 10 نفر برتر مسابقات سال 1398 نیز با هزینه‌ هیات‌های دوومیدانی‌ سراسر کشور در این دوره از مسابقات حضور داشتند.

دوومیدانی‌کاران قم پس از حضور در مسابقات انتخابی به میزبانی مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) قم برای اعزام به این پیکارها آماده شدند، تیمی که اعضای آن جوان و با انگیزه بودند و برای کسب جایزه 14 میلیون ریالی رتبه نخست، جایزه هشت میلیون ریالی مقام دوم و جایزه 6 میلیون ریال رده سوم به میدان رفتند.

در شرایطی که فدراسیون دوومیدانی 20 میلیون ریال برای ثبت رکورد تعیین شده توسط این فدراسیون در نظر گرفته بود و به رکورد شکن‌ها نیز 60 میلیون ریال جایزه نقدی می‌داد، در ماده 400 متر با مانع رضا ملک‌پور با ثبت رکورد 52 ثانیه و 84 صدم ثانیه نایب‌قهرمانی ایران را به ارمغان آورد.

در این رشته قم دو نماینده دیگر نیز داشت که به ترتیب حسن نیک‌نظر با رکورد 54 ثانیه و 31 صدم ثانیه در رده چهارم جای گرفت و امیر مقدمی با ثبت رکورد 55 ثانیه و 85 صدم ثانیه مقام پنجم را به دست آورد، همچنین در ماده ۱۱۰ متر با مانع علی سلامتیان با ثبت رکورد 14 ثانیه و 85 صدم ثانیه چهارم شد و در پرش با نیزه سیدعلی حسینی با پرشی به ارتفاع چهار متر و 20 سانتیمتر رتبه چهارمی را به خود اختصاص داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار