از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با رییس جمهوری:
۲۷ هزار میلیارد ریال طرح آب و برق امروز پنجشنبه ۲۶ تیرماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین روحانی رییس جمهوری از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس در استان هرمزگان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۷۸۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹ 16 July 2020

به گزارش «تابناک»؛ واحد شماره یک نیروگاه سیکل ترکیبی قشم، افزایش توان واحد بخار نیروگاه بندرعباس، ۱۱ طرح انتقال برق و هفت طرح توزیع برق، پروژه‌های افتتاحی حوزه صنعت برق هرمزگان هستند.

مرحله دوم آب شیرین کن بندرعباس، طرح تامین و انتقال آب به شبکه گلخانه شمیل و بخشی از شبکه دشت میناب و بهره‌برداری از شبکه ۵۰۰ هکتاری گلخانه شمیل، طرح تامین و انتقال آب به شهرک صنعتی میناب و مرحله اول طرح آبرسانی به شهرستان بشاگرد، پروژه‌های افتتاحی حوزه آب در هرمزگان هستند.

۲۷ هزار میلیارد ریال طرح آب و برق در هرمزگان به بهره برداری رسید

این پروژه‌ها که در طول سال‌های ۹۱ تا ۹۸ عملیات اجرایی آنها آغاز شده، در مجموع حدود 27 هزار میلیارد ریال هزینه دربرداشته‌اند؛ از این مجموع، ۲۱۳۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان توسط بخش خصوصی و مابقی از منابع دولتی هزینه شده است.
طرح تولید نیروی برق استان هرمزگان شامل افزایش توان واحد بخار نیروگاه بندرعباس به ظرفیت ۱۱۵ مگاوات و واحد شماره یک نیروگاه سیکل ترکیبی قشم به ظرفیت ۱۷۰ مگاوات با هدف صرفه‌جویی در مصرف سوخت و ارتقای ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی در جزیره قشم است.

در طرح آبرسانی به بشاگرد یک باب ایستگاه پمپاژ با یک پمپ به ظرفیت ۶۰ لیتر در ثانیه، یک باب مخزن به ظرفیت مجموع ۵۹ هزار مترمکعب، ۸۱ کیلومتر خطوط انتقال آب و دو پکیج موقت تصفیه آب با هدف تامین آب به میزان ۳۰ لیتر در ثانیه برای شهر سردشت با جمعیت ۱۲۳۹ نفر و ۸ روستا با جمعیت ۸۷۳۹ نفر نصب و راه‌اندازی شده است.

سامانه نمک زدایی (آب شیرین‌کن) بندرعباس نیز به ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب با هدف تامین کمبود آب شهرستان بندرعباس اجرا شده که ۹۰ هزار نفر را در شهرستان‌های خمیر و بندرعباس زیر پوشش قرار می‌دهد.

۷ پروژه توزیع و انتقال نیروی برق استان هرمزگان هم شامل ۸۲ کیلومتر مدار، توسعه ۲ فیدر و ۳ پست با مجموع ظرفیت ۲۰۵ مگاولت آمپر با هدف افزایش ظرفیت شبکه، بهبود ولتاژ و پایدار شبکه انتقال تامین برق صنایع و واحدهای خدماتی و تولیدی خرد منطقه و کاهش بار پست‌های فوق توزیع ناحیه اجرا شده است.

در پروژه‌های توزیع هم ۲۰۷ هزار و ۴۰۳ متر شبکه فشار ضعیف هوایی، ۳۶ هزار و ۲۰۲ متر شبکه فشار ضعیف زمینی، ۳۴۵ دستگاه پست هوایی و ۵۵ دستگاه پست زمینی احداث و راه‌اندازی شده است.

همچنین طرح تامین و انتقال آب به شبکه گلخانه شمیل و سه هزار هکتار از شبکه دشت میناب و شبکه ۵۰۰ هکتاری گلخانه شمیل با احداث ۷ کیلومتر خط لوله فولادی به قطر ۹۰۰ میلی‌متر، ۵۲ دستگاه حوضچه شیرآلات آب و تهیه و اجرای ۵ کیلومتر لوله پلی اتیلن به بهره‌برداری رسید.

این طرح به منظور آبیاری در بخشی از شبکه شمالی دشت میناب به مساحت ۲ هزار هکتار و شبکه گلخانه شمیل به مساحت ۵۰۰ هکتار، ایجاد زمینه مناسب برای سرمایه گذاری جهت تولید فن آوری و صادرات محصولات کشاورزی، ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای ۵ هزار نفر و رونق اقتصادی و بهبود شرایط اجتماعی منطقه، مدیریت بهینه منابع آب و خاک دشت میناب و شمیل، کاهش تعارضات اجتماعی ناشی از عدم کفایت آب، جلوگیری از افت سطح آبخوان و حفظ کیفیت منابع آب زیرزمینی و فرونشست زمین اجرا شده است.

طرح تامین و انتقال آب شهرک صنعتی میناب (فیروز) هم شامل احداث خط لوله پلی اتیلن به قطر ۲۰۰ میلی‌متر و طول ۳۰۰۰ متر، احداث و تجهیز ساختمان ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۳۰ لیتر در ثانیه، احداث ۴ دستگاه حوضچه شیرآلات، تامین برق و نصب تجهیزات مربوطه با هدف تامین آب مصرفی شهرک صنعتی تیرور از خط دوم انتقال آب میناب به بندرعباس به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار