کد خبر: ۸۶۹۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸ 30 June 2020

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم گفت: از راه اندازی سیستم ساماندهی انبارهای کالا در قشم، در راستای مبارزه با قاچاق کالا در این جزیره استقبال می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، رضا صفایی  دیروز در نشست ساماندهی انبارهای کالا در قشم که شامگاه دوشنبه در مرکز رشد برگزار شد، اظهار داشت: از راه‌اندازی سیستم ساماندهی انبارهای کالا در قشم، در راستای مبارزه با قاچاق کالا در این جزیره استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: اگر قاچاقی در قشم صورت گرفته که رسانه‌ها گزارشی درباره آن منتشر می‌کنند به طور حتم از مبادی غیر قانونی بوده و تاکنون حتی یک گزارش رسمی مبنی بر قاچاق کالا از مبادی رسمی جزیره قشم نداشته‌ایم.

دادستان شهرستان قشم با اشاره به حمایت دستگاه قضا از سرمایه‌گذاران، تجار و کسبه جزء در این‌ منطقه، تصریح کرد: طی شدن پروسه قانونی برای ورود، حمل، انبار و خروج کالا، مهمترین فاکتورها برای قانونی بودن کالا محسوب می‌شود که باید در مدارک رسمی ثبت شده باشد.

وی، جزیره‌ای عمل کردن دستگاههای مرتبط با تجارت در قشم را یکی از عوامل ایجاد شائبه قاچاق کالا در این منطقه دانست  و خواستار هماهنگی و هم افزایی همه دستگاه‌ها برای رفع این شائبه شد.

صفایی با اعلام اینکه برای ترخیص کالاهای دپو شده در گمرک منطقه آزاد قشم با دادستان کل کشور مکاتباتی انجام داده است، افزود: به محض صدور مجوز از طرف دادستان کل کشور، دستور ترخیص این کالاها صادر خواهد شد.

* کالاهای دارای اسناد قانونی قاچاق نیستند

حمید رضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز  در این نشست، اظهار داشت: کالاهایی که با اسناد قانونی و از مبادی رسمی وارد منطقه آزاد  قشم شود قاچاق نیست، اما هر کالایی که از مبادی غیررسمی وارد شود، عنوان قاچاق خواهد داشت.

وی افزود: هر مکانی که در آن کالا نگهداری می‌شود انبار محسوب می‌شود و باید صاحبان کالا مدارک لازم درخصوص انبار و کالاهای داخل آن را در اختیار داشته باشند.

مومنی گفت: با مشارکت همه دستگاه‌های مرتبط با ورود و خروج کالا و انجام وظایف دقیق قانونی می‌توانیم در مبارزه با قاچاق کالا در کشور الگو باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از راه اندازی سیستم ساماندهی انبارها در قشم به عنوان یک راه حل مناسب نام برد و افزود: با شناسایی تمام افرادی که در ورود، حمل، انبارکردن و خروج کالا در جزیره قشم دخیل هستند، خود به خود راه قاچاق کالا بسته می‌شود و بستری مناسب و مساعد برای تجار اصیل  و فعالان واقعی عرصه تجارت فراهم خواهد شد.

دپو کالا در گمرک، راه را برای ورود قاچاق کالا فراهم‌ می‌کند

به گفته رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم، معطل شدن بیش از حد کالا در گمرک، راه را برای ورود قاچاق کالا فراهم‌ میکند.

مدیرعامل سازمان‌ منطقه آزاد قشم، راهاندازی سیستم آنلاین ساماندهی انبارهای کالا را با هدف شفاف سازی تجارت و حمل و نقل کالاهای تجاری بسیار مهم ارزیابی کرد و از مدیر فناوری سازمان ارتباطات و اطلاعات این خواست این سیستم را تا یک ماه دیگر راهاندازی و همه دستگاه‌های نظارتی قشم را به آن متصل کند.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم نیز در این نشست از راهاندازی سیستم ساماندهی انبارهای کالا در قشم استقبال کرد و گفت: اگر این سیستم راهاندازی شود کارهمه ما راحت میشود، چرا که در حال حاضر ما هزینه سنگینی در بحث مبارزه با قاچاق کالا پرداخت می‌کنیم.

سرهنگ حسین الهی با انتقاد از اینکه مصوبات نشست‌های گذشته مرتبط با قاچاق کالا اجرایی نشده و نیروی انتظامی شهرستان قشم در برخی موارد هنوز تکلیف خودش را نمی‌داند، تصریح کرد: ثبت نشدن انبارهای تجاری در قشم، مشخص نبودن شماره و نشانی انبارها در بیجک باربری کالاها (بارنامه) و تعیین تکلیف نشدن کالاهای تملیکی از مهم‌ترین مشکلات مبارزه با قاچاق کالا در این شهرستان است.

انتهای پیام/7558/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار