مدیر پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: در صورت تأیید موارد فرآیندی، امکان فرآورش گاز میدان کیش در پالایشگاه چهارم پارس جنوبی وجود دارد.
کد خبر: ۸۵۹۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱ 07 June 2020

«بهزاد سالاری» با بیان اینکه پالایشگاه چهارم برای افزایش تولید در صورت فراهم بودن شرایط مناسب امکان دریافت ۲۸میلیون متر مکعب در روز از میدان کیش را دارد، گفت: دریافت این گاز مشروط به مناسب بودن نتایج حاصل از بررسی شرایط فشاری تحویل گاز میدان کیش در پالایشگاه و تاثیرات افزوده شدن خوراک جدید بر عملکرد کمپرسورهای Off-Gas است.

وی افزود: تأثیرات افزوده شدن خوراک جدید بر عملکرد توربواکسپندر نیز باید بررسی شود.

به گفته سالاری،  براساس محاسبات صورت گرفته، افزوده شدن ۲۸ میلیون متر مکعب در روز گاز خام دریافتی (معادل ۱ فاز) از میدان کیش به گاز دریافتی از سکوهای پالایشگاه چهارم موجب رسیدن به حداکثر ظرفیت دریافت پالایشگاه، با فرض ۴ ردیف ۱۵.۵ میلیون مترمکعب بر روز (۵۵۰ MMSCFD) خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: با این افزایش حدود ۲۰ درصد خوراک ورودی به ردیف‌های گازی (از ۶۴.۵ میلیون مترمکعب در روز(۲۲۸۰ MMSCFD) به ۷۸ میلیون مترمکعب در روز (۲۷۶۰ MMSCFD) ) افزایش می‌یابد.

به گفته سالاری،  دریافت گاز از میدان کیش میزان گاز صادراتی از پالایشگاه را نیز ۲۲ درصد افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه دریافت این گاز بدون آنکه اثری بر کیفیت گاز ارسالی به پتروشیمی بوشهر داشته باشد؛ تاکید کرد: در مجموع قابلیت ارسال از حدود ۲۰۸ تن بر ساعت فعلی (حدود ۴.۹ MMCMD) به بیش از ۲۳۰ تن بر ساعت (حدود ۵.۶ MMCMD) افزایش می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار