رئیس فدراسیون والیبال گفت: باتوجه به شرایط فعلی اولویت ما سلامت بازیکنان است و برگزاری رقابت‌های لیگ برتر را خطرناک می‌دانیم.
کد خبر: ۸۵۷۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲ 01 June 2020

به گزارش تابناک سمنان: محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال درباره وضعیت این روز‌های والیبال کشورمان بیان کرد: در دوران کرونایی هستیم و والیبال دنیا تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته است و همین موضوع  سبب شده که خیلی از مسابقات لغو شود و یا به تعویق بیفتد.

سلامتی اعضا و خانواده والیبال در ارجعیت است

او افزود: پس از تعویق رقابت های المپیک توکیو به سال آینده، لیگ ملت‌ها نیز لغو شد. زیرا شرایط  برای میزبانی خوب نیست. سیاست کلی فدراسیون جهانی این است تا زمانیکه شرایط به طور کامل مهیا نشد، مسابقات برگزار نشود، زیرا سلامتی اعضا و خانواده والیبال در ارجعیت قرار دارد. 

در شهریورماه میزبان مسابقات قهرمانی جوانان آسیا هستیم

داورزنی ادامه داد: فدراسیون جهانی والیبال با وزارت بهداشت در ارتباط است تا پروتکل‌های بهداشتی را اعلام کنند و در قاره‌های متفاوت برگزاری بازی‌ها مورد بررسی قرار بگیرد. قرار است وضعیت برگزاری دیدار ها تا پایان خرداد ماه مورد بررسی قرار بگیرد. ما نیز در شهریورماه میزبان مسابقات قهرمانی جوانان آسیا هستیم که قرار بود این مسابقات در خردادماه برگزار شود و به دلیل شرایط کنونی تا شهریور به تعویق افتاد و همچنین مسابقات قهرمانی نوجوانان نیز در ماه نوامبر در بحرین برگزار خواهد شد.

برنامه ریزی کرده ایم مسابقات لیگ را از اواسط شهریورماه برگزار کنیم

رئیس فدراسیون والیبال خاطرنشان کرد: مسابقات انتخابی المپیک والیبال ساحلی نیز تمام نشده و باید برای حضور در المپیک نیز برنامه ریزی کرد. البته با توجه به شرایطی که در والیبال ساحلی وجود دارد، مهار ویروس کرونا برای برگزاری بازی‌ها راحت است. برای تیم ملی بزرگسالان تا پایان اسفند و اوایل فروردین ماه برنامه‌ای نداریم، اما برنامه ریزی کرده ایم که مسابقات لیگ از اواسط شهریورماه برگزار شود.

۱۲ تیم لیگ برتری در این فصل خواهیم داشت

وی ادامه داد: برنامه ریزی خوبی کرده ایم که در لیگ به بازیکنان فشار نیاید و هر هفته یک بازی انجام شود. فرآیند ثبت نام از تیم ها را نیز شروع کرده ایم و ۱۵  - ۱۶ باشگاه تقاضای حضور در لیگ برتر را داده اند. به باشگاه‌ها اعلام کردیم که باید مشکلات مالی، بدهی‌ها و... را حل کنند و همچنین با اعضای تیم تسویه حساب کرده باشند تا بتوانند در لیگ حضور داشته باشند. درصدد هستیم از حضور باشگاه‌هایی که مشکلاتی دارند، ممانعت کنیم تا لیگ منسجمی داشته باشیم. ۱۲ تیم لیگ برتری خواهیم داشت، زیرا اگر ۱۴ تیم باشد، باید در ۲ گروه برگزار شود. باشگاه‌ها درحال حاضر در حال جذب بازیکن، مربی و ... هستند تا کار خود را آغاز کنند.

سلامتی بازیکنان در اولویت است

رئیس فدراسیون والیبال در مورد زمان برگزاری تمرینات تیم‌ها اظهار کرد: با شرایطی که در کشور وجود دارد، فکر می‌کنم تمرینات تیم‌ها و آماده سازی آن‌ها را از اوایل تیرماه شروع می‌کنیم. البته این موضوع به شرایط کشور، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ... مربوط است. سلامتی بازیکنان در اولویت قرار دارد و باید شرایط را طوری مهیا کنیم که بازیکن، مربی و هیچ کسی به این بیماری مبتلا نشود. باشگاه‌ها باید در تمامی موارد پروتکل‌های بهداشی را رعایت و در ایمنی کامل کار خود را سپری  کنند.

اصرار به برگزاری رقابت های لیگ برتر فوتبال، بازی با جان بازیکنان است

داورزنی اذعان داشت: باید برنامه مان را طوری برنامه ریزی کنیم که مشکلی به وجود نیاید. این ویروس یکی، ۲ سال همراه ما است. فوتبالی‌ها مُصر هستند که لیگ برگزار و تکلیف آن ها مشخص شود. به دلیل اصرار آن‌ها برای برگزاری لیگ و اعلام قهرمان، شرایط خطرناک شده و هنوز شرایط به گونه‌ای است که هر روز اعلام می‌شود چند بازیکن کرونا گرفته اند و این موضوع بازی با جان بازیکن است و آن را نمی‌پسندیم. ما نیز تا مطمئن نباشیم شرایط خوب است و پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود، لیگ را برگزار نمی‌کنیم، زیرا اولویت ما سلامتی بازیکنان است.

در آیین نامه لیگ اصلاحاتی انجام دادیم تا شرایط بهتر شود

او ادامه داد: پس از شروع تمرینات و برنامه ریزی، شرایط را رصد می‌کنیم تا درباره حضور تماشاگران تصمیم گیری شود. هر چقدر لیگ پویاتر و منسجمی داشته باشیم، بازیکنان خوب و بهتری خواهیم داشت و در نهایت این موضوع به سود تیم ملی والیبال خواهد بود. انتظار عمومی نیز این است که والیبال با شرایطی که در جهان دارد، لیگ برتر نیز به خوبی برگزار شود و در سطخ بالایی باشد. برنامه ریزی خیلی خوبی انجام دادیم و در آیین نامه لیگ اصلاحاتی انجام دادیم تا از لحاظ قبلی خارج شود.

نمی‌خواهیم دچار مشکلاتی شویم که هر روز پرونده‌ای در FIVB داشته باشیم

رئیس فدراسیون والیبال در پایان گفت: اینکه باشگاهی وارد مسابقات شود و مشکلاتی داشته باشد، به لیگ و فدراسیون ضربه می‌زند و به همین دلیل به کمیته رویداد‌ها گفته ایم که برنامه‌ای تدوین کنند تا لیگ به نحو احسن انجام شود. باشگاه‌ها باید تعهدات خود را کامل انجام داده تا مشکلی در این زمینه به وجود نیاید. به جز مقررات داخلی که داریم، مقررات بین المللی نیز وجود دارد که اگر باشگاه به تعهدات خود عمل نکنند، فدراسیون بین المللی با باشگاه مربوطه برخورد خواهد کرد. ما نمی‌خواهیم دچار مشکلاتی شویم که هر روز پرونده‌ای در FIVB داشته باشیم. درحال حاضر چند باشگاهی که وجود ندارند، پرونده دارند و این موضوع برای والیبال کشور خوب نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار