کد خبر: ۸۵۱۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷ 17 May 2020
مراسم سومین شب قدر در کیش

کیش - در سومین شب قدر مصلای بزرگ کیش با رعایت فاصله گذاری و ضوابط بهداشتی شاهد برگزاری آیین ویژه احیا و نیایش اقشار مختلف مردم بود .

شرکت کنندگان در این مراسم معنوی با نوای  الْغَوْثَ الْغَوْثَ و به سر گرفتن قرآن کریم در سومین شب از لیالی قدر  به یاد امیر مومنان حضرت علی (ع ) امام اول شعیان اشک ریختند و از درگاه خداوند متعال عاقبت خیر و تقدیر نیکو برای خود و همه مومنان طلب کردند. 

در این آیین که تا بامداد ادامه یافت، امام جمعه موقت تهران در سخنانی با اشاره به اهمیت و اثرگذاری شبهای قدر در زندگی انسان، عاقبت بخیری را یکی از آرزوهای زیبا در  شب پرفضیلت ۲۳ رمضان ذکر کرد.

آیت الله احمد خاتمی افزود: انسان فطرتا به دنبال سرنوشت خوب است و خداوند متعال راه خوب و بد را در پیش روی انسان قرار داده است، لذا  این انسان است که در زندگی خود مسیر سرنوشتش را تعیین می کند .

عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به  دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی گفت:  این دستاورد ها در سایه تقوا و توکل به خدا و اعتماد به جوانان متدین ایجاد شده و این روند باید به دور از بازی های سیاسی ادامه یابد.

 مراسم شبهای قدر امسال در کیش ، با همان حال هوای معنوی همیشگی اما بشکلی متفاوت و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد، زدن  ماسک، استفاده از سجاده شخصی و  رعایت فاصله از شرایط و ویژگیهای این آیین معنوی بود. 

  فضای مصلای بزرگ کیش به همت اقدامات پیشگیرانه سازمان منطقه آزاد کیش،  با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی، در شبهای قدر   شاهد حضور مردمی بود که از ابتدای ماه رمضان در انتظار حضور در این مکان مقدس بودند. 

 تب‌سنجی، استفاده از ماسک و دستکش و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به‌ منظور کنترل و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، طبق اعلام قبلی  از الزامات حضور در این مراسم معنوی بود. 

مصلای بزرگ کیش همواره در سالهای قبل بویژه از آغاز مبارک رمضان شاهد حضور گسترده مردم بوده است اما امسال به دلیل قانون فاصله‌گذاری اجتماعی که برای جلوگیری از انتقال بیماری در نظر گرفته شده است، حضور و برگزاری مراسم جمعی در مساجد، تحت تأثیر شرایط خاص قرار گرفته است.

 جزیره کیش  از مناطق پیشرو و موفق در مبارزه با ویروس کرونا است، آمار مبتلایان به این ویروس در کیش در اواخر سال ۹۸ سیر صعودی داشت اما با توجه به تدابیر اندیشیده شد در سال ۹۹ فروکش کرد و در وضیعتی پایدار قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار