سرهنگ باقری با بیان این که این موضوع شامل گواهینامه هایی که مدت اعتبار آنان به پایان رسیده است نیز می باشد، به شهروندان توصیه کرد: با توجه به فرصت داده شده، در فرصت زمانی مناسب با مراجعه به مراکز معاینه فنی و دفاتر پلیس +10 نسبت به تمدید معاینه فنی و یا تعویض گواهینامه های منقضی شده خود اقدام کنند .
کد خبر: ۸۴۶۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸ 06 May 2020

بسمه تعالی

با سلام و آرزوی قبولی طاعات، توفیق روز افزون و صحت و سلامتی برای جنابعالی 

اخبار انتظامی استان مازندران مورخه  99/2/16 تقدیم حضور می گردد .....

 

تمدید اعتبار معاینه فنی و گواهینامه های منقضی شده 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مازندران از تمدید دریافت معاینه فنی مجدد خودروها و تعویض گواهینامه های منقضی شده تا پایان ماه مبارک رمضان خبر داد . 

به گزارش تابناک مازندران از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مهدی باقری در تشریح این خبر، گفت: با توجه به لزوم اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی برای پیشگیری از بیماری کرونا و همچنین رعایت حال مردم عزیز در ماه مبارک رمضان برخی از طرح های پلیس به زمان آینده موکول شده است .

رئیس پلیس راهور استان مازندران، تصریح کرد: به همین منظور مهلت دریافت معاینه فنی خودروها تا پایان ماه مبارک رمضان تمدید شده است .

سرهنگ باقری با بیان این که این موضوع شامل گواهینامه هایی که مدت اعتبار آنان به پایان رسیده است نیز می باشد، به شهروندان توصیه کرد: با توجه به فرصت داده شده، در فرصت زمانی مناسب با مراجعه به مراکز معاینه فنی و دفاتر پلیس +10 نسبت به تمدید معاینه فنی و یا تعویض گواهینامه های منقضی شده خود اقدام کنند .

 

--------------------------------------------------------

 

کشف چک پول های تقلبی در بهشهر 

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری جاعل حرفه ای و کشف چک پول های تقلبی در این شهرستان خبرداد . 

سرهنگ" حسن عنایتی گنجی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پليس، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر انجام معاملات و خرید فروش کالا با چک پول های تقلبی توسط فردی در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، افزود: پیس از بررسی های همه جانبه کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی متهم را شناسایی کردند .

سرهنگ عنایتی، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی متهم دستگیر و دربازرسی های به عمل آمده 40 قطعه چک پول تقلبی 500 هزار ریالی از وی کشف شد .

وی با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، به شهروندان، كسبه و بازاريان توصيه كرد: ضمن توجه و دقت کافی در هرگونه معاملاتی که با استفاده از چک و اوراق بهادار انجام می شود، در صورت مشاهده موارد مشابه بلافاصله مراتب را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

 

---------------------------------------------------------

 

پلمب 6 واحد اقامتی و پذیرایی متخلف در تنکابن 

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از پلمب 6 مسافرخانه و سفره خانه سنتی صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدصادق شاه نظری در تشریح این خبرگفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، طرح کنترل و نظارت بر صنوف در شهرستان تنکابن به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن تصریح کرد: در اجرای این طرح ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی با همکاری بازرسان اداره اصناف از واحد های صنفی این شهرستان بازدید کردند .

سرهنگ شاه نظری از پلمب 6 سفره خانه سنتی و واحد اقامتی متخلف و اخطار پلمب به 8 واحد صنفی این شهرستان به دلیل بی توجهی به هشدارها و عدم رعایت دستورالعمل های صادرشده در این شهرستان خبر داد و گفت: متصدیان این واحدهای صنفی پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی تنکابن از تداوم و استمرار اقدامات كنترلي و طرح های نظارتي تا پایان ریشه کنی ویروس کرونا خبر داد و از عموم شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در صنوف، موضوع را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

 

---------------------------------------------------

 

دستگيري معتادان متجاهر در كلاردشت 

فرمانده انتظامي شهرستان كلاردشت از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در نقاط آلوده و دستگیری 10 معتاد پرخطر در اين شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "قاسم عزیزی" در گفت ‌و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: به منظور ارتقاء امنيت اجتماعي و جلب رضايت عمومي، طرح پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز در سطح شهرستان كلاردشت به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان كلاردشت ، تصریح کرد: در اجراي اين طرح که در نقاط آلوده و جرم خیز این شهرستان به اجرا درآمد، 10 معتاد متجاهر دستگیر و به مراکز درمانی و ترک اعتیاد معرفی شدند .

وی از دستگیری 2 عامل افیونی در این شهرستان نیز خبر داد و اظهار داشت: در بازرسی از متهمان مقادیر قابل توجهی مواد مخدر کشف شد .

سرهنگ عزیزی با اشاره به رضايتمندي مردم از اجراي اين طرح، از همکاري صميمانه مردم با پلیس قدردانی کرد و گفت: شهروندان مي‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مشكوک، به ويژه در زمينه توزيع انواع موادمخدر، مراتب را به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اعلام كنند.

 

---------------------------------------------------------

 

اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در محمودآباد 

فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد از توقیف 50 موتورسیکلت متخلف در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ "محمود حسین زاده" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در راستای مقابله بااخلال گران نظم و امنیت و برخورد با مزاحمین نوامیس مردم طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف درسطح شهرستان به مرحله اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از توقیف 50 موتور سیکلت متخلف در اجرای این طرح خبر داد و گفت: فرماندهی انتظامی شهرستان محمودآباد با افرادی که بخواهند با نیات مجرمانه به آرامش شهروندان عزیز خدشه وارد کنند قاطعانه برخورد خواهد کرد .

سرهنگ حسین زاده محور اصلی مسئولیت پلیس را برقراری امنیت واحساس امنیت درشهرستان دانست و و از شهروندان خواست: هرگونه مواردمشکوک و سوءامنیتی را با شماره تلفن110به پلیس اعلام و درتامین نظم وامنیت پلیس را یاری دهند.

 

-----------------------------------------------------

 

کشف موتور سیکلت قاچاق در نکا 

فرمانده انتظامی شهرستان نکا از کشف یک موتورسیکلت قاچاق به ارزش 450 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسین زارع" در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت اجتماعی، طرح عملیاتی برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در این شهرستان به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی شهرستان نکا، افزود: در اجرای این طرح کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی، موفق به توقیف یک موتورسیکلت 400 سی سی قاچاق در این شهرستان شدند .

سرهنگ "زارع" ارزش موتورسیکلت قاچاق کشف شده را بالغ بر 450 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و به مرجع قضائی ارسال شد .

وی از تحویل موتورسیکلت کشف شده به سازمان اموال تملیکی استان خبر داد و از شهروندان خواست: برای مقابله با ناهنجاری های اجتماعی هرگونه اطلاعات و اخباری را در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی به مرکز فوریت های پلیسی 110 خبر دهند.

 

--------------------------------------------------------

 

دستگیری 2 سارق اماکن خصوصی در گلوگاه 

جانشین انتظامی شهرستان" گلوگاه" از دستگیری 2سارق اماکن خصوصی با 10 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "اسماعیل حسن زاده " در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت .

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه، افزود: ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی 2 سارق سابقه دار در این ارتباط شدند .

سرهنگ حسن زاده، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی متهمان دستگیر و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 10 فقره سرقت از اماکن خصوصی، منزل، اموال داخل خودرو و موتورسیکلت در این شهرستان اعتراف کردند .

وی با اشاره به کشف مقادیری ازاموال مسروقه در بازرسی از مخفیگاه متهمان، به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی، درصورت مواردمشکوک، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.

 

----------------------------------------------------------

 

کشف800 قطعه مرغ زنده قاچاق در گلوگاه 

جانشین انتظامي شهرستان گلوگاه، از كشف 2 تن مرغ زنده فاقد مجوز حمل در اين شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "اسماعیل حسن زاده" در تشريح اين خبر گفت: ماموران گشت انتظامی این فرماندهی در حین اجرای ماموریت به یک خودروی حمل مرغ، حین تردد در یکی از محورهای این شهرستان مشکوک شدند .

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه، تصریح کرد: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن 800 قطعه مرغ زنده به وزن 2 تن فاقد مجوز حمل و توزیع کشف کردند .

سرهنگ حسن زاده با اشاره به توقیف خودروی مورد نظر، افزود: راننده خودرو پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و مرغ های کشف شده به اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان تحویل شد.

 

-----------------------------------------------------------

 

اجرای طرح برخورد با موتورسيكلت سواران متخلف در جویبار 

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار ازتوقیف 30 موتورسيكلت در طرح برخورد با راكبان متخلف، در جویبار خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"غلامرضا جعفری" در تشريح اين خبر، افزود: به منظور كاهش تصادفات ناشی از موتورسيكلت و پیشگیری از بروز جرائمی نظیر مزاحمت برای نوامیس مردم، طرح برخورد با موتورسيكلت سواران متخلف در اين شهرستان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامي شهرستان جویبار تصريح كرد: در اجرای این طرح 30 دستگاه موتورسيکلت به دلیل عدم رعایت قانون و مقررات رانندگی، نداشتن مدارک شناسایی، تخلفات حادثه ساز و مزاحمت برای مردم متوقف شد.

سرهنگ جعفری با بيان اينكه عمده تخلفات موتورسيكلت ها مربوط به عدم استفاده از كلاه ايمني، عبور از پياده رو و حركات مارپيچ است، تصريح كرد: در راستاي انتظام بخشي به موتورسيكلت ها و برخورد با راكبان متخلف، طرح برخورد با موتورسيكلت سواران متخلف در جویباربه صورت مستمر و با جديدت در سطح شهر ستان اجرا مي شود.

 

--------------------------------------------------------

 

دستگیری 2 قاچاقچی مواد مخدر در میاندورود 

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از دستگیری 2 عامل افیونی و کشف 4 کیلوگرم تریاک در این شهرستان خبر داد . 

سرهنگ علی داداش تبار در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، درتشريح جزئيات اين خبر، گفت: در پي کسب خبری مبني بر توزیع مواد مخدر توسط 2 نفر از سوداگران مرگ در شهرستان میاندورود موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر اين فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود، افزود: مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی با انجام تحقيقات پلیسی و بررسي های ميداني، موفق به شناسايي این 2 قاچاقچی مواد مخدر شدند.

سرهنگ داداش تبار، اظهار داشت: ماموران در عملیاتی ضربتی متهمان را دستگیر و در بازرسی از خودروی آنان 4 کیلوگرم تریاک کشف کردند.

فرمانده انتظامی میاندورود با بيان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست: برای مقابله با عاملان افیونی و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند .

 

-----------------------------------------------

 

تاثیر روزه بر کاهش اضطراب 

برای روزه داری تاثیرات روانشناختی نیز برشمرده اند که آرامش روزه دار ، تقویت صبر ، به حداقل رساندن رویکردهای خصمانه و کاهش جرم وجنایت از آن جمله است..... 

اضطراب عبارتست از یک احساس هراس ودلواپسی که به فرد دست می دهد وشامل عدم اطمینان ودرماندگی است .

وقوع دوباره موقعیت هایی که قبلا استرس زا بوده اند یا طی آنها به فرد آسیب رسیده است، باعث اضطراب در افراد می شود، افسردگی نیز حالتی است که با احساس غمگینی، اعتماد به نفس پایین، و بی علاقگی به هر نوع فعالیت ولذت روزمره مشخص می شود.

روزه داری و سایر عبادات با متوجه کردن افراد به سوی خداوند باعث ایجاد نوعی آرامش روحی وروانی در انسان می شوند که می تواند در خود سازی، مقابله با استرس ودر نتیجه کاهش اختلالات روانی موثر باشد و سلامت روانی فرد بهبود بخشد که عبارتست از کاهش میزان عصبانیت ، کاهش میزان خودکشی ، وکاهش آمار جرم.

تاثیر روزه داری در کاهش استرس

هر محرکی که در انسان ایجاد تنش کند اسسترس زاست، هر تغییری چه خوب ، چه بد منجر به ایجاد استرس می شود زیرا باعث می شود تعادل فرد با شرایط جدید زندگی به هم بخورد وبه همین دلیل فرد بای سعی کند تا دوباره خود را با شرایط جدید زندگی سازگار کند.

پژوهش ها نشان می دهد کاهش استرس می تواند با توسل به دستورات دینی در ماه رمضان بدست آید، کسانی که روزه می گیرند نه تنها از خوردن و آشامیدن خودداری می کنند که در این ماه به خود شکوفایی وتسلط بر نفس نیز بدست می یابند و استفاده از راهکارهای غیر مفید از جمله خرافات ، افکار آرزومندانه پس از روزه داری ماه رمضان به شدت کاهش می یابد.

تاثیرات روانشناختی روزه داری:

برای روزه داری همچنین تاثیرات روانشناختی نیز برشمرده اند که در میان فهرستی از این تاثیرات مثبت می توان به آرامش روزه دار ، تقویت صبر در آنان ، به حداقل رساندن رویکردهای خصمانه در فرد وکاهش جرم وجنایت اشاره کرد.

در نهایت این مساله عادی است که بدن برای انطباق خود با شرایط جدید به زمان نیاز دارد . پرهیز از فعالیت جسمانی شدید در ماه رمضان از جمله توصیه های صورت گرفته توسط پزشکان است. که البته نباید چون هر رویکرد دیگری افراط کرد.

افزایش احساس خستگی ممکن است در نتیجه کمبود خواب یا اختلال در الگوهای عادی خواب باشد.

روزه و ترک عادت:

در روان شناسی شخصیت روزه یکی از مولفه های شکل گیری شخصیت محسوب می شود .

حتما این جمله مشهور که اصل در روان شناسی شخصیت، عادت یکی از مولفه های شکل گیری شخصیت محسوب می شود حتما این جمل راشنیده اید که انسان ها با افکارشان زندگی می کنند.

از بین بردن عادت های بد وناپسند مانند دروغ گویی ، تهمت ، غیبت کردن و.... و جایگزین کردن آنها با عادت های خوب وپسندیده با روزه داری می تواند ایجاد شود .

روزه وسایر برنامه های عبادی، از مصادیق روشن ایمان به خدا ، ذکر ویاد او می باشد . روزه شهوات را به شدت کنترل کرده وذهن وجسم انسان را خالص نموده تفکر درباره خالق را تقویت می کند وباعث استحکام شخصیت انسان می گردد .

روزه می تواند هم نقش پیشگیری وهم نقش درمان داشته باشد ، به عبارتی می تواند هم از بروز بسیاری از ناهنجاری های روحی و آشفتگیهای روانی پیشگیری به عمل آورد وهم می تواند در درمان بسیاری از آشفتگی های روحی واختلالات روانی موثر باشد.

تهیه کننده : سیده سمیه ساداتی کارشناس ارشد روانشناسی و مددکار اجتماعی کلانتری 12 ساری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار