معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام گفت: با توجه به لغو تجمع ها و مراسم ها در پی شیوع کرونا آموزش های قرآنی در ماه رمضان امسال بصورت مجازی به روزه داران ارایه می شود.
کد خبر: ۸۴۳۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵ 30 April 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام حشمت رستمی اظهار داشت: در این زمینه طرح با قرآن در رمضان که همه ساله بصورت حضوری برگزار می شد امسال با راه اندازی اپلیکیشن و انتشار در فضای مجازی در دسترس عموم مردم قرار گرفته است.

وی با اشاره به لغو اعزام مبلغان دینی از حوزه علمیه قم به این استان در ماه مبارک رمضان ادامه داد: امسال با استفاده از ظرفیت روحانیون طرح هجرت با تشکیل گروه های مجازی توسط این افراد، احکام شرعی، مطالب تفسیر قرآن ومسایل اعتقادی بصورت روزانه در کانال های مربوطه و شبکه های مجازی بارگذاری می شود.

وی اظهار کرد: در ماه رمضان امسال و با مشارکت ۳۵۰ هیات مذهبی کمک های خیران و افراد نیکوکار جمع آوری و در شهرها و روستاها اقلام نقدی و غیرنقدی برای نیازمندان جمع آوری می شود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام ارایه سوال های قرآنی در برنامه صدا و سیما و اهدا جوایز روزانه به برگزیدگان و تهیه کلیپ های کوتاه سخنرانی و پاسخگویی به شبهات اعتقادی و انتشار در فضای مجازی را از دیگر برنامه های این سازمان در ماه رمضان امسال برشمرد و گفت: هدف از این برنامه ها همگانی کردن تبلیغ دین است بطوریکه هر فردی در هر شغلی به نوعی مبلغ دین باشد.

وی اظهار کرد: با توجه به ممنوع بودن ورود به مساجد باید هرخانه هسته تفکر معنوی و مذهبی بوده و پدر و مادرها در ساعت مشخصی قرآن، برنامه های مذهبی و غیره برای فرزندان داشته باشند.

وی همچنین از اجرای طرح حبیب در ماه رمضان امسال خبر داد و گفت: در اجرای این طرح روحانیون با حضور در روستاها نیازمندان را شناسایی و به آنها کمک رسانی و خدمت رسانی می کنند.

حجت الاسلام رستمی ضبط مناجات خوانی ادعیه ماه رمضان توسط مداحان و انتشار در فضای مجازی را از دیگر برنامه های این سازمان در ماه رمضان امسال با توجه به شیوع کرونا عنوان کرد./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار