در پانزدهمین جلسه شورای سلامت کیش، بازگشایی دفاتر مشاوران املاک،رنت کار ها، آرایشگاه ها، آبمیوه فروشی ها،اغذیه فروشی های بیرون بر و همچنین رفع مسدودی نوارهای ساحلی به تصویب رسید.
کد خبر: ۸۴۲۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸ 25 April 2020

دکتر رضا نیا سخنگوی شورای سلامت در پانزدهمین نشست این شورا، ضمن تبریک هفته سلامت به مدافعان سلامت در مرکز توسعه سلامت کیش و کادر درمان بیمارستان گفت: پیک اول بیماری با همکاری و همدلی کیشوندان عزیز، تلاش تمامی حوزه ها به ویژه حوزه سلامت و همچنین کمک بخش های خصوصی و دولتی به سرعت مهار شد به گونه ای که در بیمارستان کیش به عنوان الگوی موفق کنترل اپیدمی بیماری کرونا ،طی سه روز گذشته هیچ بیماری بستری نشده و عدم شیوع ویروس در حال کنترل و مدیریت است.

رضانیا با اشاره به اینکه براساس مصوبه شورای سلامت کیش در جلسه پیشین ، مقرر شد تا تمامی اصناف گروه کم خطر به صورت پلکانی فعالیت خود را آغاز کنند افزود: با نظارت حوزه حمل و نقل شرکت عمران،آب و خدمات و رعایت تمامی پروتکل های در نظر گرفته شده، فعالان بخش اجاره خودرو(رنت کار) از شنبه ششم اردیبهشت می توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

وی گفت: تمامی فعالان حوزه رنت کار پس از ثبت نام در سامانه SALAMAT.GOV.IR و دریافت نامه از حمل و نقل موظف به رعایت مسائل بهداشت فردی و محافظتی، ضدعفونی مکرر دفتر کار و خودرو و همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی هستند.

سخنگوی شورای سلامت کیش همچنین از بازگشایی دفاتر مشاران املاک و نمایشگاه های اتومبیل با ثبت نام در سامانه SALAMAT.GOV.IR و دریافت کد بازگشایی که تا پنجم اردیبهشت تمدید شده است خبر داد و عنوان کرد: رعایت ضوابط و پروتکل ها در بازگشایی بسیار مورد تاکید است و عدم رعایت این موارد موجب دریافت اخطاریه خواهد شد.

دکتر رضانیا در ادامه، فعالیت آب میوه فروشی ها و کافی شاپ ها در صورت رعایت موارد بهداشتی و آماده سازی آب میوه و قهوه تازه در حضور مشتری، تنها به صورت بیرون بر را بلامانع برشمرد و بر رعایت مسائل ضدعفونی و رعایت فاصله اجتماعی تاکید کرد.

رضانیا افزود: در خصوص آرایشگاه های مردانه و زنانه نیز پروتکلی در حال تدوین است که در جلسه ای با حضور نمایندگان صنفی آرایشگاه ها در جامعه بازاریان ارزیابی، ابلاغ می شود و به اجرا در می آید که هر آرایشگاهی که بتواند این ضوابط و شرایط را رعایت کند، با امضا تعهدنامه در جامعه بازاریان و مرکز توسعه سلامت کیش، فعالیت خود را از سر گیرد.

وی تاکید کرد: فعالیت های کاشت ناخن،مژه، پاکسازی صورت و هر فعالیتی پوستی که موجب خطر برای مراجعان باشد ممنوع می باشد و اگر تخلفی در این زمینه باشد، قطعا با توجه به قوانین به مدت ۱ ماه پلمپ خواهد شد.

سخنگوی شورای سلامت کیش با اشاره به رفع مسدودی تمامی مسیرهای منتهی به نوار ساحلی و ضدعفونی تمامی آلاچیق ها در طول روز بیان داشت: با رفع مسدودیت نوار ساحلی، ایستگاه های دوچرخه نیز با رعایت پروتکل های مخصوص بهداشتی تدوین شده می توانند زیر نظر بخش نظارت موسسه ورزش و تفریحات سالم، با دارا بودن وسائل حفاظت فردی و ضد عفونی مکرر دوچرخه ها فعالیت کنند.

دکتر رضا نیا بر عدم تجمع در سواحل اشاره کرد و گفت: استفاده از پارک بازی کودکان تا اطلاع ثانوی ممنوع است تا بیماری به منازل منتقل نشود.

وی ازمردم خواست تا فاصله گذاری اجتماعی،استفاده از وسایل حفاظت فردی و شستشوی مکرر دست ها را همچنان جدی بگیرند و از تردد در اماکن پر ازدحام خودداری کنند چرا که هر لحظه امکان اپیدمی مجدد بیماری و فراگیری آن وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار