آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد که تمامی مدارس این استان روز یکشنبه چهارم و دوشنبه پنجم اسفند ماه جاری تعطیل است.
کد خبر: ۸۲۵۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱ 22 February 2020

به گزارش تابناک مازندران، این اداره کل شنبه شب با انتشار اطلاعیه ای همچنین تمامی مراکز آموزشی (آموزشگاهها)ی استان را برای این 2 روز تعطیل اعلام کرد.

به نوشته این اطلاعیه برگزاری هرگونه جلسه ، گردهمایی و همایش هم در سطح ادارات آموزش و پرورش طی این روزها ممنوع شده است.

مدارس مازندران بر اساس تصمیم اداره کل آموزش و پرورش امروز شنبه هم تعطیل بود.

اگر چه در اطلاعیه آموزش و پرورش مازندران علت تعطیلی مدارس ذکر نشده است ، ولی با توجه به شناسایی چند فرد مشکوک به کرونا در استان ، اداره کل پدافند غیرعامل استان تدابیری را برای پیشگیری از همه گیری این بیماری به دستگاههای مختلف اعلام کرده بود که از جمله آن آموزش و پرورش بوده است.

بر اساس آخرین گزارش های رسمی ، تاکنون ۶ بیمار مشکوک به کرونا در بابل شناسایی شدند که چهار نفر تحت قرنطینه و طی مراحل نمونه گیری قرار دارند و دو نفر دیگر هم به خاطر داشتن علائم خفیف توصیه به درمان سرپایی در منزل شده اند.

نخستین بار پنجشنبه هفته گذشته ۲ بیمار مبتلا به کرونا از قم به مازندران آمده و بلافاصله در زادگاهشان شهرستان بابل به مراکز درمانی مراجعه کرده و قرنطینه شدند و پس از آن هم چهار نفر دیگر اضافه شده است.

ابتلای این افراد که در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل در قرنطینه قرار دارند ، به بیماری کرونا تاکنون تایید نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم امروز شنبه اعلام کرد که این دانشگاه تمام تجهیزات و نیروی انسانی را برای مقابله با ویروس کرونا در این خطه شمال کشور فراهم کرد.

دکتر سید عباس موسوی رعایت اصول بهداشت فردی را مهمترین راهکار موثر برای پیشگیری از این بیماری از سوی مردم بیان کرد و گفت که این دانشگاه برای درمان بیماران مشکوک، احتمالی و قطعی مبتلا به کرونا چهار بیمارستان را در مناطق مختلف تجهیز کرد.
وی بیمارستان های تجهیز شده برای مقابله و درمان بیماری ویروسی کرونا را شامل بیمارستان های رازی قائمشهر ، خاتم الانبیا بهشهر، امام خمینی آمل و امام خامنه‌ای عباس آباد اعلام کرده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه بیماران بستری مشکوک به ویروس کرونا ، بعد از مشخص شدن نتیجه آزمایشات، وضعیت آنها به مردم اعلام می شود، گفت که هر فردی که مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا باشد، تحت نظر قرار می گیرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار