نایب رییس فدراسیون کبدی گفت: بیش از ۲ هزار ورزشکار کبدی در ۲ بخش زنان و مردان در سطح کشور فعالیت دارند و پس از بازی های آسیایی جاکارتا و کسب مدال های طلا استقبال بیشتری از این ورزش شده است.
کد خبر: ۸۲۲۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵ 14 February 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛صغری روحبخش شیوایی اظهار داشت: چهارمین و آخرین مرحله مسابقات لیگ برتر کبدی سال ۹۸ به میزبانی هیات کبدی ایلام در حال برگزاری است و فردا به پایان می رسد.

وی افزود: مسابقات بصورت رفت و برگشت با کیفیت عالی و میزبانی های خوب در استان های مختلف برگزار شد و امروز نیز به میزبانی ایلام در حال انجام است.

شیوایی یادآور شد: در ابتدا ۹ تیم در مسابقات شرکت کردند اما هم اکنون بدلیل مساعد نبودن شرایط آب و هوایی تیم های کرمان و گیلان نتوانستند در این مسابقات حضور یابند و مسابقات با حضور هفت تیم در حال برگزاری است.

نایب رییس فدراسیون کبدی گفت: فردا پس از پایان مسابقات، قهرمان این دوره لیگ برتر کبدی بانوان مشخص می شود و با توجه به حضور کمیته فنی در محل مسابقات ورزشکاران مستعد شناسایی می شوند.

شیوایی یادآور شد: پس از پایان مسابقات و شناسایی افراد توانمند، ورزشکاران به اردوی تیم ملی دعوت می شوند.

وی در خصوص مسابقات پیش رو در این رشته گفت: مسابقه‌های کبدی جوانان جهان در بخش آقایان با حضور ۱۳ کشور برای نخستین بار به میزبانی ایران در کیش برگزار می‌شود.

شیوایی در خصوص میزبانی هیات کبدی استان ایلام نیز گفت: هیات کبدی ایلام امکانات و شرایط مناسبی را برای برگزاری این مسابقات فراهم کرده و با توجه به اینکه جزو هیات های فعال هستند و در دوره های گذشته نیز میزبان اردوی تیم ملی بوده است.

وی تاکید کرد: استان ایلام پتانسیل خوبی در این رشته دارد و می تواند یکی از میزبان های خوب در رشته کبدی بخصوص در بخش بانوان باشد.

دوازدهمین دوره مسابقات لیگ برتر بانوان با حضور ۹ تیم برتر کشور در چهار مرحله برگزار می شود که اولین مرحله این مسابقات اول دی ماه جاری در ورزشگاه تختی تهران برگزار شد و تیم ایلام با موفقیت توانست به مرحله دوم صعود کند..

ورزش کبدی استان ایلام یکی از ورزش های فعال و مدال آور در بخش بانوان است و ورزشکارانی در این رشته از جمله فاطمه منصوری، فاطمه امیدی، زهرا یوسفی نژاد و هانیه منصوری در اردوی های تیم ملی برای حضور در رقابت های ۲۰۱۸ قهرمانی آسیا حضور داشتند.

تیم لیگ برتری کبدی بانوان ایلام سال گذشته مقام سوم مسابقات قهرمانی لیگ برتر را کسب کرد، همچنین یک مقام قهرمانی و یک مقام سومی لیگ دسته یک را در کارنامه خود دارد./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار