سفر در هر فصل، رنگ و بوی خاص خود را دارد. ایران نیز کشوری است که در هر گوشه از آن می‌توان یک فصل را مشاهده کرد. وقتی جنوبی‌ها در گرمای تابستان از انواع و اقسام روش‌ها برای خنک کردن خانه‌ها و ساختمان‌ها استفاده می‌کنند، مناطقی در شمال غرب کشورمان وجود دارد که نه‌تنها اصلاً نیازی به کولر ندارند، بلکه تا حدی هم سرد هستند! در فصول دیگر هم اوضاع به همین منوال است؛ بنابراین، با چنین اقلیم فوق‌العاده‌ای می‌توانید در هر فصلی از سال، هر نوع آب و هوایی را تجربه کنید. سفر در زمستان می‌تواند سرشار از هیجان باشد یا درنهایت آرامش بگذرد. می‌توانید به ورزش‌های زمستانی بپردازید یا کنار شومینه خود را گرم کنید. شما کدام را ترجیح می‌دهید؟
کد خبر: ۸۱۲۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱ 07 January 2020

در این مطلب ابتدا شهرهایی را معرفی خواهیم کرد که در طول زمستان، همچنان هوایی معتدل و مطبوع دارند؛ سپس به سراغ شهرهایی خواهیم رفت که درنهایت سرما به سر می‌برند اما درست به همین دلیل، بسیار پرطرفدار هستند.

چشمه‌ی آبگرم سیاهکش بندر خمیر

چشمه‌ آبگرم سیاهکش بندر خمیر

مهم نیست کجای دنیا باشید، چشمه‌های آبگرم در زمستان همیشه پرطرفدارند. بندر خمیر یکی از شهرهای استان هرمزگان است که در جنوب کشورمان قرار دارد. چشمه‌ی آبگرم «سیاهکش» از جاذبه‌های معروف بندر خمیر هستند که سر زدن به آن‌ها طی سفر در زمستان می‌تواند روحیه‌ی شما را تازه کند. چشمه‌ی آبگرم سیاهکش در ۶۵ کیلومتری غرب این بندر و در روستایی به نام نیمه‌کار واقع شده است. به‌نوعی می‌توان گفت در این منطقه با واحه‌ای در کویر خشک روبه‌رو خواهید شد. مردم محلی اعتقاد دارند که آب این چشمه خواص درمانی دارد و افراد برای درمان آرتروز یا رماتیسم به این محل می‌آیند. علاوه بر این، در این چشمه ماهی‌های کوچکی وجود دارند که به درمان انواع بیماری‌ها مانند بیماری‌های پوستی کمک می‌کنند و وجود آن‌ها یکی از ویژگی‌های خاص این چشمه است.

نمایی از غار نمکی قشم

غار نمکی قشم، یکی از جاذبه‌های استان هرمزگان

یکی دیگر از جاذبه‌های استان هرمزگان که در سفر به زمستان حتماً باید از آن دیدن کنید، غار نمکی قشم است. این غار در فاصله‌ی ۹۰ کیلومتری از شهر قشم قرارگرفته است. غار نمکی قشم با بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ متر طول، دومین غار طولانی نمکی جهان است. یکی از خالص‌ترین انواع نمک از این غار استخراج می‌شود و با ورود به این غار می‌توانید بلورهای نمک را مشاهده کنید. تحقیقات انجام‌ شده روی این غار، عمر آن‌ها را نزدیک به ۶۰۰ سال تخمین زده است. اگر قصد دارید به این غار سر بزنید، حتماً وسایلی مانند طناب و چراغ قوه‌ی قوی به همراه داشته باشید. 

تصویری از دره‌ ستارگان

سفر به دره‌ ستارگان، یک ماجراجویی فوق‌العاده!

شاید در این مقاله قشم رتبه‌ی اول را در جاذبه‌هایی داشته باشد که می توان از آن‌ها طی سفر در زمستان بازدید به عمل آورد. دره‌ی ستارگان هم بی‌شک یکی دیگر از این جاذبه‌ها است. این دره با اشکال عجیبش بسیار دیدنی است و در میان محلی‌ها افسانه‌ای وجود دارد که می‌گوید، این دره به دلیل برخورد شهاب‌سنگ به این شکل درآمده. علاوه بر این، با رد شدن باد در میان کوه صدایی ایجاد می‌شود که در مورد آن نیز داستان‌های فراوانی وجود دارد. 

نمایی از تنگه‌ی چاهکو

تنگه‌ی چاهکو، جاذبه ای ترسناک اما جالب

اگر ایده‌ی سفر به قشم در زمستان را دارید، تنگه‌ی چاهکوه یکی از مناطقی است که می‌توانید به آنجا سر بزنید. این منطقه که در ۷۰ کیلومتری شهر قشم واقع شده است، فضایی عجیب و گاهی ترسناک دارد. صخره‌های این دره بر اثر فرسایش باد و باران، دارای فرورفتگی‌های فراوان و کوچک و بزرگ است. این منطقه که بخشی از ژئوپارک قشم به شمار می‌آید، در فرآیند ثبت جهانی به سر می‌برد. علت نام‌گذاری این منطقه، چاهی است که در کف تنگه آب باران تجمع می‌کند و به همین دلیل مردم محلی در این قسمت، چاهی حفر کرده‌اند تا از این منبع آب استفاده کنند. با گذشت زمان این منطقه به چاهکوه شهرت پیدا کرده است.

تصویری از سواحل جزیره‌ هنگام

جزیره‌ی هنگام یک مقصد مناسب برای سفر در زمستان

جزیره‌ی هنگام در نزدیکی قشم قرار دارد و از جزایری است که با بندرعباس نیز فاصله‌ی کمی دارد. این جزیره‌ی جنوبی با دیدنی‌های فوق‌العاده و آب‌وهوای مطبوع برای سفر در زمستان یک مقصد ایدئال است! هر بخش از سواحل این جزیره، نامی دارند و در بعضی زمان‌ها طی شب، دریا در این قسمت‌ها به رنگ آبی درخشان درمی‌آید که علت آن، فیتوپلانگتون‌هایی که نور تولید می‌کنند؛ اما آنچه جزیره‌ی هنگام را بیش از هر چیز مشهور کرده است، دلفین‌هایی است که طی دی‌ماه به این جزیره می‌آیند و طی زمستان در این منطقه باقی می‌مانند. 

کتیبه‌ های تاریخی اشکفت سلیمان در ایذه

ایذه، شهری با قدمت تاریخی است که در استان خوزستان واقع شده و می‌توانید در این شهر قدیمی، رد پای حضور هخامنشیان را مشاهده کنید. ما در مقاله‌ی آشنایی با غار اشکفت سلمان ایذه به‌طور مفصل درباره‌ی این غار صحبت کرده‌ایم اما آنچه غار اشکفت سلیمان را منحصربه‌فرد ساخته، این است که برای سفر در زمستان، آب‌وهوای مناسبی دارد و سرشار از کتیبه‌های تاریخی است که به دوره‌ی ایلامی بازمی‌گردد و در گوشه گوشه‌ی آن می‌توانید نقش برجسته‌های مختلف را مشاهده کنید.

سفر در زمستان

در این مطلب، ما بهترین مناطقی که می‌توانید طی سفر در زمستان به آن‌ها سر بزنید را معرفی کردیم. از جاذبه‌های طبیعی گفتیم و آثار باستانی را معرفی کردیم؛ همچنین جزایری را نام بردیم که می‌توانند بهترین مقصد برای یک سفر زمستانه باشند. شما به سفر طی زمستان علاقه دارید؟ کدام مقصد را برای سفر ترجیح می‌دهید؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار