محمود رضا نیازی در گفتگو با تابناک:
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت:صادرات بیش از ۲ میلیون و چهارصد هزار تن کالاے مشمول مقررات استاندارد اجبارے شدند.
کد خبر: ۸۱۰۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ 04 January 2020

محمودرضا نیازی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه ضمن اشاره به وجود موقعیت ممتاز جغرافیایے استان در برقرارے ارتباط با کشور عراق، فعالیت ۷ مرز رسمے و بازارچه مرزے براے کمک به کشور به منظور حضور در بازار هاے خارجی اظهار کرد: استراتژی اداره کل استاندارد استان مبنی بر صدور مجوز برای کالا‌های با کیفیت به کشور‌های هدف است.

مدیر کل استاندارد در ادامه افزود: از ابتدای سال ۹۸ مقدار صادرات غیر نفتی، اظهاری و عبوری مشمول مقررات استاندارد اجباری از مرز‌های استان کرمانشاه نزدیک به ۲.۴۰۰.۰۰۰ تن بوده که به طور میانگین ۶۰ درصد کل کالا‌های صادراتی از مرز‌های استان مشمول مقررات استاندارد اجباری و با نظارت این اداره کل انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به توجه ویژه به استانداردسازی کالا‌های وارداتی و صادراتی بیان کرد: این اداره کل، بااستقرار در مبادی خروجی منطقه، باهدف تسریع در روند صادرات، کنترل و نظارت مستقیم بر کالا‌های صادراتی و وارداتی، ارائه خدمت مطلوب به فعالان اقتصادی، ارائه خدمات آزمایشگاهی به گمرکات منطقه جهت تعیین ماهیت کالا‌ها در مبادی مرزی فعالیت مستمر دارد.

نیازی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون حدود ۳۵۰۰ مورد بازرسی، تعداد ۳۵۵ مورد کنترل اسنادی ازمحموله‌های صادراتی مشمول استاندارد اجباری، همچنین تعداد ۱۸۰۳ اظهارنامه‌های صادراتی و ۱۰۹ اظهار نامه واردتی توسط این اداره کل بررسی شده است که عمده تعیین ماهیت کالا‌های صادراتی شامل خاک بنتونیت، کربنات کلسیم، اسید سولفوریک، خرده سنگ، پودر قیر طبیعے، سولفات آلومینیوم، سنگ آهن، سولفات باریم و ... و عمده تعیین ماهیت کالا‌های وارداتی مربوط به ضایعات کاغذ و کارتن، تخمه آفتاب گردان، لاستیک خودرو است.

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه در پایان خاطر نشان کرد: استان ما با کشور عراق ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک دارد که به عنوان محور تجارت خارجی کشور و دروازه خاورمیانه شناخته می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار