بهروز اسودی:
به گزارش تابناک سمنان: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بابیان اینکه ارزش دلاری کالاهای صادراتی استان در هشت ماه گذشته ۶۲ درصد افزایش داشت، گفتن: در این مدت ۱۸۲ هزار تن کالا صادرشده است.
کد خبر: ۸۰۷۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹ 23 December 2019

نتیجه تصویری برای بهروز اسودی

بهروز اسودی صبح دوشنبه در نشست بررسی مشکلات صادرکنندگان استان به میزبانی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان ضمن بیان اینکه توسعه صادرات و رونق تولید دو رویکرد مهم دولت برای رونق اشتغال و اقتصاد محسوب می‌شود، اظهار داشت: در هشت ماه گذشته ارزش دلاری صادرات کالا از استان ۶۲ درصد افزایش داشت.

وی با تأکید بر اینکه ۱۱۰ قلم کالا از استان به سایر کشورها صادر می‌شود، تصریح کرد: این حجم از صادرات از سوی ۱۰۳ واحد تولیدی انجام‌شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه در این مدت ۱۸۲ هزار تن کالا به ارزش ۱۶۹ میلیون دلار صادرشده است، افزود: این در حالی است که میزان صادرات کالا در استان سمنان ازنظر وزنی ۱۹ درصد کاهش داشته است.

بهروز اسودی ارزش دلاری هر تن کالای صادراتی را ۹۳۰ دلار عنوان کرد و گفت: شمش سرب، سود سوزآور، محصولات یک‌بارمصرف، هیدروکربن سبک، کابل، فرو سیلیسیوم، کولرآبی، پودر لباس‌شویی، قطعات و اجزا از آهن و فولاد، کرک و پشم حلاجی‌شده و سیمان از مهم‌ترین کالاهای صادراتی استان سمنان است.

اسودی با اشاره به اینکه این کالاها به ۴۶ کشور جهان صادر می‌شوند، خاطرنشان کرد: بیشترین حجم کالاهای صادراتی به کشورهای عراق، ترکیه، هند، ایتالیا، ارمنستان، گرجستان، هنگ‌کنگ، ازبکستان، ترکمنستان، افغانستان، امارات متحده عربی، اندونزی ارسال می‌شود.

وی سمنان در ادامه از ورود ۱۲ هزار تن کالا به ارزش ۳۳ میلیون دلار به استان خبر داد و گفت: عمده کالاهای وارداتی شامل اجزا و قطعات ماشین و دستگاه‌های برقی، پنبه حلاجی نشده یا شانه نزده، اجزا قطعات ترانسفورماتورها، پروپیلن، لقا کننده‌ها و مبدل‌های استاتیک برقی، تنظیم‌کننده ولتاژ، روغن ترانسفورماتور و غیره است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در پایان میانگین ارزش دلاری هر تن کالای وارداتی به استان سمنان را دو هزار و ۷۱۴ دلار عنوان کرد و افزود: این مقدار کالاهای وارداتی از ۱۹ کشور جهان از قبیل کشورهای ترکیه، چین، ازبکستان، ایتالیا، آلمان، بلژیک، هلند، امارات متحده عربی و غیره به گمرک استان وارد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار