کد خبر: ۸۰۵۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶ 13 December 2019

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از تسنیم، کارشناسان سازمان هواشناسی با درنظر گرفتن نقشه‌های هواشناسی برای 24 ساعت آینده پیش بینی کرده‌اند موج تازه بارش‌ها نوار غربی کشورمان را دربرخواهد گرفت که این امر باعث جاری شدن سیل در استان‌های جنوب غربی و جنوبی می‌شود. کارشناسان این سازمان معتقدند  پدیدارشدن هسته‌های بارشی بیش از  100میلیمتر برروی استان‌های ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد ، بوشهر، فارس، کرمان، غرب هرمزگان طی روز‌های دوشنبه تا سه شنبه  هفته پیشرو وخطر سیل در استان‌های فوق الذکر دور از ذهن نیست.

گرمترین و سردترین نقطه ایران: با توجه به اطلاعات نقشه‌های هواشناسی امروز جمعه 98/09/22  گرمترین نقطه کشور بندرعباس با 25 درجه سانتی‌گراد بالای صفر و خنک‌ترین منطقه هم شهرستان شهرکرد با صفر درجه سانتی گراد است.

 وضعیت جوی استان‌ها: کارشناسان سازمان هواشناسی با درنظر گرفتن اطلاعات ماهواره‌ای از وضعیت جوی ایران پیش‌بینی کرده‌اند سامانه بارشی فعال در منطقه غربی ایران حداقل تا روز دوشنبه در کشورمان باقی مانده و در بخش‌های مختلف ایران عامل ایجاد بارش‌های قابل توجهی است، اما سامانه بارشی دومی که هم اکنون در منطقه شرقی اروپا قرار دارد از نیمه هفته آینده به ایران می‌رسد که پتانسیل بارشی قابل توجه‌تری نسبت به سامانه بارشی فعلی دارد، از این رو کارشناسان سازمان هواشناسی براین باورند که در طول هفته آینده کشورمان خوشبختانه شاهد بارش‌های قابل توجه است. اما در برخی از مناطق با درنظر گرفتن حجم بارش‌ها به صورت باران احتمال جاری شدن سیل و روان‌آب‌ها بخصوص از روز دوشنبه به بعد دور از انتظار نیست و به همین دلیل توصیه می‌شود هموطنان گرامی از اقامت در کنار مسیل‌ها، رودخانه‌های فصلی و دشت‌های مسطح طی این دوره جدا خودداری کنند.  به این ترتیب وضعیت جوی استان‌ها امروز جمعه 98/09/22 به این شرح است:

آذربایجان غربی و شرقی، گیلان ابری همراه با بارش‌ خفیف برف که در ارتفاعات حجم این بارش بیشتر است- اردبیل، مازندران، کردستان، همدان، مرکزی ، خراسان شمالی، بوشهر نیمه ابری که رفته رفته از اواسط روز برحجم ابرها افزوده می‌شود. زنجان، قزوین، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، یزد، کرمان، هرمزگان و جزیره کیش هوا بارانی  که در استان‌های مرتفع و سردسیری این بارش به صورت برف است. سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و جزیره خارک هوا کاملا صاف و بدون پدیده خاص پیش بینی شده که از اواخر روز احتمال ورزش باد وجود دارد. تهران، البرز، قم، سمنان، اصفهان،  خراسان رضوی و جزیره ابوموسی هوا غبارآلود است که در تهران، البرز و قزوین برخی ساعات بارش خفیف باران پیش شده است.

آب و هوای پایتخت: تهران  امروز 98/09/22 آسمانی غبار‌آلود همراه با بارش پراکنده تجربه می‌کند که این بارش‌ها در مناطق مرتفع استان قوی‌تر و در اواخر ساعات روز احتمالا به صورت برف سبک است به این ترتیب پایتخت نشینان امروز در گرمترین ساعت حداکثر 10 درجه سانتی‌گراد بالای صفر را تجربه می‌کند  و در خنک‌ترین ساعت برودت هوای تهران به منفی یک درجه سانتی‌گراد زیر صفر می‌رسد.

وضعیت راه ها: فعالیت سامانه بارشی فعلی در کشور عاملی است تا در اغلب محورهای مواصلاتی کشور شاهد بارش باران و برف باشیم که براساس ارتفاع منطقه شدت این نزولات متفاوت است، اما با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده هم اکنون تمامی محورهای مواصلاتی ایران باز و تردد در آنها ادامه دارد، اما کارشناسان اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به رانندگان توصیه کرده‌اند درصورت تردد در جاده‌های کشور حتما تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند و بارعایت دقیق قوانین رانندگی کنند.

• محور ـ هراز : آسمان مسیر صاف تا قسمتی ابری است که در برخی ساعات افزایش ابر و بارش خفیف باران دور از ذهن نیست.

• محور فیروزکوه: آسمان مسیر صاف تا قسمتی ابری گزارش شده است.

•محور کرج - چالوس: تا شهرستان مرزآباد مسیر بارانی است که در ارتفاعات بخصوص منطقه کندوان بارش به صورت برف گزارش شده است.

•محور تهران ـ قزوین:  آسمان این مسیر کلا بارانی گزارش شده که همین امر عاملی در لغزندگی سطح جاده است.

•محور قزوین ـ رشت: تا شهرستان رودبار مسیر بارانی گزارش شده و در ادامه آسمان ابری است.

• محور قزوین- زنجان – تبریز: تا شهرستان هشترود مسیر بارانی است و در ادامه مسیر آسمانی ابری همراه با بارش باران خفیف گزارش شده است.

• محور سمنان ـ دامغان:آسمان این مسیر صاف تا قسمتی ابری و بدون پدیده خاص جوی گزارش شده است.

• محور بجنورد ـ اسفراین: آسمان کل مسیر آفتابی گزارش شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار