مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی خبر داد؛
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی  خراسان رضوی گفت: 4 هزار و 200 میلیارد تومان از بدهی های دولت به شهرداری در قالب اوراق در سنوات آتی تسویه می شود.
کد خبر: ۸۰۳۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۸ 07 December 2019

به گزارش تابناک رضوی به نقل از ستاد خبری اولین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری و اقتصاد شهری، حسین امیر رحیمی اظهار کرد: بدهی کل مجموعه دولت به شهرداری حداکثر 7 هزار میلیارد تومان بوده که حدود 4 هزار و 200 میلیارد تومان در قالب اوراق به شهرداری تعلق گرفته و مقرر است که این مبلغ در سنوات آتی تسویه شود. باقی مانده نیز حدود 2 هزار میلیارد تومان است که در پرداخت این رقم با چند محدودیت مواجه هستیم، چرا که دست ما مانند سال گذشته در قبول بدهی های شهرداری باز نیست. به بیان دیگر باید بدهی ها قبل سال 97 احصا شده باشند.

 

وی اضافه کرد: دومین موضوعی که شهرداری باید آن را مورد پیگیری قرار دهد یکسری اقدامات انجام شده که ما تسویه حساب آخرین وضعیت پرداختی هایی که تاکنون داشتیم را باید از شهرداری دریافت کنیم. به طور مثال اگر برای اداره ای 500 میلیون تومان بابت یک ملک پرداختی صورت گرفته در حال حاضر باید در آن مقطعی که پرداختی صورت گرفته، تسویه حساب کامل اتفاق بیفتد.

 

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان رضوی افزود: یک مساله حل نشده نیز باقی مانده است که وزارت اقتصاد هر دستوری در این حوزه صادر کند ما در استان اجرا خواهیم کرد، آن هم مباحث مربوط به جرایم است، چرا که دولت فقط اصل بدهی ها را پرداخت کرده و شهرداری برای ارائه اسنادی همچون پروانه کل بدهی ها به اضافه جرایم  مطالبه کرده که این بخش هنوز تعیین تکلیف نشده است.

 

وی با اشاره به اینکه تقریبا دو هفته پیش نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در کیش برگزار شد، تصریح کرد: علی رغم این که نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری مشهد در مقایسه با آن نمایشگاه برای نخستین بار برگزار می شود و تبلیغ گسترده ای برای برگزاری آن انجام نگرفته است اما استقبال بی نظیری از این نمایشگاه صورت گرفته است و همکاری نهادها و شریک های اجتماعی شهرداری در این نمایشگاه بسیار مطلوب ارزیابی می شود.

 

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: چند نکته در برگزاری این نمایشگاه مهم است، نخست آن که این فعالیت باید تداوم داشته باشد، دوم آن که اگر شهرداری  برای تامین منابع مالی پروژه ها (که هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه بوده)به نتیجه برسد این مهم را باید به عنوان یک الگو در سایر شهرهای استان و حتی در شهرداری کلانشهرها تداوم دهد.

 

وی ادامه داد: اگر شهرداری طبق رویه ای که در این نمایشگاه در پیش گرفته و در پروژه های جدید از روش های نوین تامین مالی استفاده کند، این مهم می تواند در عملیاتی سازی پروژه ها بسیار راهگشا باشد.

 

امیررحیمی با بیان اینکه شهرداری باید بیش از پیش سعی کند که شرکای اجتماعی بخش خصوصی را به کار گیرد، افزود: حضور اداره کل امور اقتصاد و دارایی در این نمایشگاه بابت اوراقی که همه ساله در مقابل بدهی های دولت به شهرداری ها صادر می شود هم برای ما و هم برای شهرداری ارزش دارد و می تواند باعث برنامه ریزی برای حضور و تعامل بیشتر بین دو دستگاه شود.

 

وی ادامه داد: اگر سرمایه گذاران را به خارجی و داخلی تقسیم کنیم، استان خراسان رضوی از نظر تعداد طرح مصوب در جذب سرمایه گذار خارجی رتبه نخست را در سطح کشور دارد به بیان دیگر از 25 طرح مصوب خارجی قریب به 20 طرح مربوط به شهر مشهد و شهرک های صنعتی اطراف آن است.

 

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان رضوی تصریح کرد: ارزش  25 طرح مصوب  135 میلیون دلار است که استان خراسان رضوی به لحاظ ارزش طرح های مصوب خارجی جزو 3 رتبه برتر و از نظر تعداد طرح نخستین رتبه را در کشور به خود اختصاص داده است. 

 

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان رضوی افزود: در حوزه سرمایه گذاری داخلی باید اذعان کرد که رکود حاکم بر اقتصاد کشور، شهر مشهد را نیز متاثر ساخته است، به طور مثال سرمایه گذاری در حوزه هایی همچون اماکن تجاری و مراکز خرید که در گذشته برای سرمایه گذاری جذاب بوده در طی سال های اخیر با کمبود تقاضا مواجه بوده است. 

 

امیررحیمی خاطرنشان کرد: بهترین دستاوردهای که برگزاری نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری برای وزارت امور اقتصاد و دارایی داشت، این بود که توانستیم تامین مالی چند صندوق مشترک بین ایران و افغانستان و مدل سازی آن را انجام دهیم، هر چند که هنوز این مهم به مرحله تفاهم نامه نرسیده اما توافقات اولیه آن صورت گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار