حجت‌الاسلام عباس امینی:
به گزارش تابناک سمنان: حجت‌الاسلام عباس امینی امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه امروز ایمان پیش‌نیاز هجرت و جهاد است، گفت: ایمان و تقوای الهی در زمره ویژگی‌های روحانیان اعزامی و مستقر محسوب می‌شود که باید به آن توجه داشته باشند.
کد خبر: ۸۰۲۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹ 03 December 2019

نتیجه تصویری برای حجت‌الاسلام عباس امینی:

حجت‌الاسلام عباس امینی صبح دوشنبه در کارگاه آموزشی روحانیان مستقر استان سمنان در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان در شاهرود بابیان اینکه ایمان پیش‌نیاز هجرت و جهاد است و لذا باید گفت مبلغان می‌بایست ایمان را در کنار تقوای الهی برای خود واجب بدانند، ابراز کرد: طرح هجرت و روحانیان مستقر دارای ویژگی‌های بزرگی است که اگر نبودند دچار ضررهای زیادی می‌شدیم که این طرح‌ها از برکت انقلاب اسلامی است و یکی از بهترین مصادیق جهاد، کاری است که روحانیان و مبلغان در طول تاریخ تا به امروز داشته‌اند و امروز به برکت انقلاب شاهد تداوم این نقش و جهاد هستیم که اجرای طرح‌هایی مانند هجرت و استقرار روحانیان در روستاها ازاین‌دست محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام عباس امینی بابیان اینکه تا هجرت درون حاصل نشود هجرت بیرونی قابل‌تحمل نیست لذا اگر انسانی آمادگی درونی نداشته باشد و سختی‌ها را به جان نخرد، دچار صفای باطن نمی‌شود و هجرت و جهاد را برای انسان دشوار می‌کند، گفت: جهاد نیز مانند هجرت بوده و یکی از مصادیق آن تبلیغ دین و مقابله با هجمه دشمنان است.

امینی ضمن بیان اینکه هجرت و جهاد درراه طاغوت فراوان هستند، بیان کرد: دشمنان ما هم اهل هجرت و جهاد هستند و آنان هم برای مقابله با اسلام هجرت و اندیشه می‌کنند و علیه ما تلاش می‌سازند اما آنچه کار را ماندگار می‌کند ایمان و حرکت درراه خدا است که دشمنان از آن بی‌بهره هستند لذا باید توجه ویژه‌ای به این امر داشت.

امام‌جمعه شاهرود ضمن تأکید بر اینکه امروز خیلی از اطلاعات و علوم به‌واسطه فضای مجازی که البته هم فرصت است و هم تهدید، در اختیار مردم قرار دارد اما متأسفانه باوجود همه این اطلاعات در سه حوزه شامل اعتقادات، اخلاق و احکام دچار چالش هستیم، ابراز داشت: مردم از پیر تا جوان اطلاعات وسیعی دارند اما آیا در حوزه احکام هم به همین میزان اطلاعات وجود دارد؟ لذا این‌یکی از رسالت‌های روحانیان مستقر و اعزامی است که به مردم در این سه حوزه کمک کنند.

وی بابیان اینکه روحانیان نباید از مطالعه و علوم روز غافل شوند، بیان کرد: برخی طلبه‌ها فکر می‌کنند که حتماً باید در منابر برای مردم مسائل فلسفی و عرفانی و ... بیان شود اما درحالی‌که این‌گونه نیست و بسیاری مردم حتی با مدارج عالی تحصیلاتی هم در مسائل احکام و اعتقادی دچار مشکل هستند.

امینی بابیان اینکه روحانیان مستقر و اعزامی نباید دچار دو خطا شوند نخست اینکه فکر کنند مردم درباره مسائل اعتقادی و دینی همه‌چیز را می‌دانند و دوم اینکه خودشان همه‌چیز را درباره مسائل دینی می‌دانند، بیان کرد: یک توصیه بزرگ به طلبه‌ها این است که هرگز کتاب از دستان این افراد زمین گذاشته نشود چراکه یکی از بهترین خدمات در حوزه‌های خدمتی روحانیان، بیان احکام برای مردم است لذا نباید فکر کرد که مردم همه‌چیز را درباره احکام می‌دانند.

وی درباره ضرورت بیان مسائل اخلاقی نیز گفت: بخشی از برنامه‌های دینی و تبلیغی نیازمند عمل نیست مانند مسائل اعتقادی که درباره آن فقط باید باورهای مردم را تقویت کرد اما در حوزه اخلاق و احکام توانمندی علمی تنها کافی نیست و روحانیان باید با رفتارشان مسائل را تبیین و تبلیغ کنند.

امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه اعمال روحانیان می‌تواند مردم را به اخلاق نیکو دعوت کند، گفت: اگر مردم تواضع، نوع‌دوستی و تقوای الهی و نکات اخلاقی را از روحانیان ببینند آن‌وقت است که آگاهی دادن‌ها اثرگذار خواهد بود اما اگر تمام اخلاق نظری را برای مردم بازگو کرد اما در رفتار به آن عمل نداشت، فایده‌ای ندارد.

امینی با بیان اینکه روحانیان زیر ذره بین مردم هستند و باید مسائل را رعایت کنند، افزود: استان سمنان خطه ای عالم پرور است اما به گواه تاریخ باید گفت آن بزرگان دینی که در بین مردم به اخلاق شهره بوده‌اند امروز در حافظه همه مردم باقی مانده‌اند و این امر نشان دهنده ضرورت رعایت اخلاقیات است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار