مدیر پروژه دامون ساحلی ۲ گفت: طی ۷ ماه پروژه دامون ساحلی ۲ از سقف ۱۲ به سقف ۲۱ رسید و امروز مرحله اسکلت بندی پروژه به پایان رسیده است.
کد خبر: ۸۰۲۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲ 02 December 2019

به گزارش تابناک کیش، هیراد غفوری در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد مراحل پروژه دامون ساحلی ۲ در جزیره کیش بیان داشت: از تمامی مدیران و مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش و تمامی پیش خرید کنندگان و اعضای شورای تامین بابت دقیقا ۳۰ روز تاخیر به صورت عمومی و خصوصی عذر خواهی می کنم.

وی ادامه داد: برای توجیه به معنی موجه نشان دادن تاخیر عنوان نمی کنم اما باید توضیح بدهم به استناد گزارشها و عکس هایی که به شرکت سرمایه گزاری و توسعه کیش تحویل شد پروژه در آذر ۹۷ در حالی که پروژه در تراز نهم اسکت بود، با هزاران مشکل اجرایی و مستنداتی و بدهی حدود ۵ میلیارد تومانی به کارگران و پیمانکاران اجرایی و بدهی حقوق معوق اکیپ های دفتری و مهندسی تحویل گرفتیم.

غفوری با بیان اینکه در زمان تحویل پروژه نقشه های پروژه اعم از معماری، سازه و مکانیک تعمدا امحا شده بود و نقشه ای تحویل ما نشده بود، عنوان کرد: پیمانکار اسکلت به علت مشکلات مدیریتی قبلی عملا کار نمی کرد، صندوق پروژه نه تنها خالی بود بلکه بالغ بر ۵۰ درصد هزینه اجرایی از دارایی تخلیه شده بود.

به گفته وی، پروژه ای که قرار بود فروردین ۹۷ تحویل خریداران شود، با پیشرفت جزیی حدود ۲۰ درصدی و با اتمام دوره ساخت و جرایم تاخیر، قراردادی که در آستانه فسخ قرار گرفته بود تحویل گرفتیم تا پروژه در ورطه شکست رو مجددا احیا کنیم.


مدیر پروژه دامون ساحلی ۲ خاطرنشان کرد: تعهد بنده طبق قرارداد بر اجرای ادامه بیست طبقه مسکونی و یک طبقه همکف و یک طبقه پارکینگ طی قرارداد مشارکت بود. که در حین اجرا پروانه ۲۱ طبقه بدون تغییر در قرارداد تمدید شد، که تبعا افزایش مقادیر و هزینه اجرایی را به دنبال داشت.

وی گفت: تکمیل مستنداتی که تعمدا امحا شده بود و جوسازی بازماندگان مدیریت قبلی، شبهه هایی را در حوزه تاییدات فنی ایجاد کرده بود که می بایست رفع می شد. از این رو کار با جدیت آغاز شد و تمامی نقشه ها و مستندات فنی پروژه تهیه و به تایید اشخاص ذیصلاح رسید، تایید استحکام بنا و مستندات فنی اجرای اسکلت طبق استانداردها و آزمایش های مورد نیاز به تایید اداره آتش نشانی برای ادامه عملیات رسید.

غفوری تصریح کرد: با تهیه نقشه های تاسیسات مکانیکی، برقی و آتش نشانی توسط اشخاص دارای صلاحیت از وزارت مسکن و شهر سازی و تایید آن توسط مهندس مشاور واداره  آتش نشانی کیش و با بکارگیری بهترین مجری تاسیسات مکانیکی کلیه کالاهای مصرفی در این حوزه تهیه و کار استارت خورد. هم اکنون در حال اجرای تاسیسات مکانیکی هستیم و تا طبقه سوم لوله کشی آب و فاضلاب و ونت های  هواکش انجام شده است.

وی افزود: تیغه های داخلی و خارجی ساختمان تا طبقه ۱۵ تکمیل شد و تمامی کارهای فولادی سبک شامل نعل درگاه ها و فریم پنجره ها ساخته و تا طبقه دهم نصب شده و قرارداد خرید پنجره و شیشه ها طبق وندورقرارداد بسته شد.

به گفته مدیر پروژه دامون ساحلی ۲ ، به منظور رصد و کنترل فعالیت ها و بهره مندی از تمامی امکانات در یافتن مسیرهای کوتاه تر اجرا، سیستم کنترل و مدیریت زمان بندی و هزینه ها بر اساس نرم افزار مایکروسافت پروجکت در حال تهیه است تا گزارشهای حاصله از ماه آینده به شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش تقدیم شود..

وی با اشاره به تمدید پروانه ساختمانی این پروژه تا پایان اسفند ۹۹، بیان داشت: کد رهگیری ۵۰ نفر از مالکان پروژه ابلاغ رسمی شده است.

غفوری عنوان کرد: کسانی که پروژه را در طبقه هفتم رها کردند و دارایی پروژه رو به تاراج بردند، آزارمان می دهند، مشکل تراشی و دردسر ایجاد می کنند و سعی داریم علیرغم تمام این ناملایمتی ها کار را طبق برنامه وعده داده شده به اتمام برسانیم.

مدیر پروژه دامون ساحلی ۲ با بیان اینکه مشکلات همیشه هست، خاطرنشان کرد: تامین مالی پروژه ای که دارایی های آن به تارج رفته است کار مشکلی است. کار مهندسی در جزیره به علت تدارکات و حمل جزو مشکلات پروژه به حساب می آید. تامین و نگهداری نیروی انسانی ماهر در جزیره کیش بسیار سخت است.

وی گرانی و افزایش ناگهانی قیمت ها، تامین مصالح، حمل و نقل از سرزمین اصلی به جزیره کیش و تامین ملزومات خاصی که نیازمند تامین ارز و خرید خارجی هستند را از  جمله مشکلات پروژه دامون ساحلی عنوان کرد.

غفوری اظهار امیدواری کرد که پیش خرید کنندگان و هیت امنای محترم مالکان همانگونه که در حد تعهداتشان تا کنون کمک کرده اند بعد از این هم همراه پروژه باشند و اطمینان دارم بلند ترین ساختمان کیش با ارتفاع بیش از  ۷۰ متر را همه از هر جای جزیره می بینند.

وی افزود: منطقه آزاد کیش و معاونت محترم اقتصادی منطقه آزاد کیش و  مدیران شرکت سرمایه گذاری که به عنوان شریک هر هفته پروژه را رصد می کنند و مطمئن هستم که سازمان منطقه ازاد کیش در پروژه ای مشارکتی با این حجم سرمایه گذاری و کیفیت کمک و حمایت خواهند کرد.

غفوری تاکید کرد: در تحلیل مدیریت پروژه بزرگترین چالش تامین مالی است. تامین مالی در کیش همواره چالش سرمایه گذاران بزرگ جزیره بوده و هست. جنس آرزوهای من کمی متفاوت است، امیدوارم بتوانم به تعهداتم در دامون ساحلی ۲جامه عمل بپوشانم و  آرزو دارم در سال آینده پروژه ای را آغاز کنم که در  تامین مالی آن از روش های ایمن استفاده کنم و بتوانم خانواده مشتریان شرکت مرحوم پدرم کامیار غفوری را به اعتباری که در زندگیش ساخت باز گردانم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار