هزار و هشتصد و بیست و هشتمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛
تابناک گیلان/ رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: اظهارات مصری درباره احتمال کاندیداتوری قالیباف برای مجلس/شبنم نعمت زاده از بازداشت آزاد می‌شود؟ /چمران: حداد عادل نامزد انتخابات مجلس نمی‌شود/ مشاور علی لاریجانی: هیچ کس به اندازه لاریجانی مورد قبول علمای قم نیست و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۹۶۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹ 11 November 2019
 
تابناک گیلان/ رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: اظهارات مصری درباره احتمال کاندیداتوری قالیباف برای مجلس/شبنم نعمت زاده از بازداشت آزاد می‌شود؟ /چمران: حداد عادل نامزد انتخابات مجلس نمی‌شود/ مشاور علی لاریجانی: هیچ کس به اندازه لاریجانی مورد قبول علمای قم نیست و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
 
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
اظهارات مصری درباره احتمال کاندیداتوری قالیباف برای مجلس
 
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: روز گذشته از آقای قالیباف درباره نامزدی‌اش در انتخابات مجلس سؤال کرده و آقای قالیباف گفته که قصدی برای حضور در این انتخابات ندارد، در حالی که برخی رسانه‌ها خبر از قطعی شدن نامزدی محمد باقر قالیباف داده و اعلام کرده بودند او در صورت حضور سرلیست احتمالی اصولگرایان در تهران خواهد بود، نایب رئیس مجلس در خبری اعلام کرده است که عضو مجمع تشخیص مصلحت قصدی برای شرکت در انتخابات ندارد. عبدالرضا مصری نایب رییس مجلس خبر از ملاقات خود با محمد باقر قالیباف داده است.این نماینده مجلس درباره این دیدار گفت: طی دیداری که روز گذشته با دکتر قالیباف داشتم، درباره اخبار مطرح درباره نامزدی‌اش در انتخابات سؤال کردم که ایشان با برشمردن برخی دغدغه‌ها و نکات و مسائل پیرامون شرایط جاری اعلام کرد که قصدی برای حضور در این انتخابات ندارد.

علت عصبانیت روحانی در یزد از نگاه وزیر احمدی نژاد

نماینده دوره نهم مجلس با اشاره به سخنرانی امروز رئیس جمهور در یزد گفت: این موضوع در افکار عمومی برداشت می‌شود که منشأ عصبانیت رئیس جمهور از دادگاهی شدن برادرش و برادر معاون اولش است. محمد سلیمانی، نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اظهارات امروز رئیس جمهور در جمع مردم یزد، اظهار داشت: صحبت‌های امروز آقای روحانی رئیس جمهور در یزد، از چند زاویه قابل توجه است. دولت صحبت از مبارزه با فساد را می‌کند، اما این پرسش مطرح می‌شود که چرا دولت امروز شاکی می‌شود؟ یک طرف قضیه در این موضوع دولت است، چون پول در دولت می‌چرخد و هرجایی که آقای رئیس جمهور بداند مشکلی وجود دارد، وظیفه قانونی و شرعی دارد که مسئولان مربوطه را مجبور به شکایت در دادگاه کند. وی ادامه داد: زمانی که رئیس جمهور پشت تریبون ابهاماتی را مطرح می‌کنند، ذهن‌های مردم مشوش می‌شود و با خود می‌گویند که این اعداد و ارقام میلیاردی چیست که مطرح می‌شود. مسئول بودجه کشور قوه مجریه است و طبق قانون باید درآمد‌ها را هزینه کند؛ بنابراین اگر اشکالی در این بخش است رئیس جمهور به راحتی می‌تواند شخصا و یا از سوی وزیر مربوطه و یا معاون حقوقی اش به دادگاه شکایت کند. وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: با شنیدن صحبت‌های امروز رئیس جمهور در یزد، این پرسش مطرح می‌شود که چرا دولت در بحث اقتصادی شکایت نمی‌کند؟ اگر دولت مستنداتی در دست دارد، چرا به دادگاه شکایت نمی‌کند تا مستنداتش مورد بررسی قرار بگیرد. اگر رئیس جمهور بخواهد، می‌تواند چنین کاری را انجام دهد، اما او سعی دارد با این صحبت‌ها بیشتر ذهن‌ها را مشوش و مردم را گیج کند. وی بیان کرد: نکته دوم این که منشأ عصبانیت رئیس جمهور چیست؟ او با این عصبانیتش تأثیر منفی در جامعه می‌گذارد، مخصوصا این موضوع در افکار عمومی برداشت می‌شود که منشأ عصبانیت رئیس جمهور از دادگاهی شدن برادرش و برادر معاون اولش است.
 
واکنش آشنا به سخنان رئیس‌جمهور در یزد
 
مشاور رئیس‌جمهور گفت: هدایت‌ها و حمایت‌های رهبری و همراهی سه قوه شروط لازم و کافی برای بازگشت اعتماد عمومی است. حسام‌الدین آشنا در توییتر نوشت: یزد امروز شاهد ارائه یک بیانیه و آمار رسمی برای مواجهه با فساد سازمان یافته بود. لوایح شفافیت، فسادستیزی و مدیریت تعارض منافع آورده‌های دولت در این مسیر است. هدایت‌ها و حمایت‌های رهبری و همراهی سه قوه شروط لازم و کافی برای بازگشت اعتماد عمومی است.
 
مخالفت شدید نادر قاضی پور با سفیر شدن کاظم جلالی
 
نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مخالفت با سفیر شدن کاظم جلالی در روسیه و استعفایش از نمایندگی مجلس گفت: آقای جلالی یادت نرود به کجا می‌روی، به کشوری می‌روی که مادران و خواهران ما در آذربایجان به آن‌ها طلا و جواهر دادند تا ایران را آزاد کنند. عهدنامه ترکمانچای و گلستان را یادت نرود. روسیه مار خوابیده است و چشم طمع به آب‌های ایران دارد. نقش حزب منحله کثیف توده را از یاد نبر و مواظبت کن که بازماندگان آن به سیستم ما نفوذ نکنند.
 
شبنم نعمت زاده از بازداشت آزاد می‌شود؟
 
باتوجه به انتشار خبر آزادی شبنم نعمت زاده و صدور قرار وثیقه برای او یک منبع آگاه از امکان آزاد نشدن او تا قبل از صدور حکم خبر داد. هفته گذشته بود که خبری مبنی بر آزادی شبنم نعمت زاده تا ۱۶ آبان ماه منتشر شد، خبری که به نقل از وکیل متهم نعمت زاده از اتمام مدت قرار بازداشت موقت موکل او صحبت می‌کرد.در این خبر گفته شد به دلیل اتمام زمان دادرسی و پایان زمان وثیقه متهم نعمت زاده تا شانزدهم آبان ماه آزاد می‌شود. در خبر منتشر شده آمده بود به دلیل آنکه یک سال از بازداشت موقت متهم نعمت زاده گذشته او باید یا در مدت زمان مشخص شده آزاد شود یا قرار وثیقه او به گونه‌ای سنگین صادر شود که نعمت زاده قادر به تامین آن نباشد؛ اما بلافاصله پس از انتشار خبر آزادی متهم نعمت زاده تا ۱۶ آبان ماه وکیل او این خبر را تکذیب کرد و گفت: بر اساس ماده ۲۴۲ قانون آیین دادرسی کیفری اشخاصی که متهم به جرایمی هستند که مجازاتشان بیش از ده سال حبس است گاهی تا دو سال ممکن است در بازداشت بمانند و علاوه بر آن ماده ۹ آیین نامه دادگاه‌های ویژه تصریح کرده که ممکن است اشخاص تا پایان رسیدگی و صدور حکم در بازداشت بمانند.
 
نظر فائزه هاشمی درباره «سرا»
 
فائزه هاشمی، از اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران تصریح می‌کند که با اصل ایده طرح «سرا» مشکلی ندارد، اما اجرای این طرح با اشکالات زیادی مواجه خواهد شد و مشکلات زیادی را برای اصلاح‌طلبان ایجاد می‌کند. او می‌گوید: «اگراین طرح به شیوه درستی اجرا شود، می‌تواند روند دموکراتیکی را تعریف و یا در تدوین لیست‌های انتخاباتی به نمایش بگذارد. شورا‌های عالی اصلاح‌طلبان که در تهران و استان‌ها شکل گرفته‌اند، قرار است چنین کاری انجام دهند، اما سیستم، سیستم دموکراتیکی نیست. برای مثال در آخرین انتخابات که انتخابات شورای شهر بود، عملا اقدام دموکراتیکی صورت نگرفت. از این رو بسیاری از اعتراضات به تهیه لیست‌های انتخاباتی بحق بود». فائزه هاشمی معتقد است در سال ۱۳۹۶ لیست‌های انتخاباتی «مهندسی» شد و به عبارت دیگر «همان کاری که با رد صلاحیت‎ها شکل می‌گیرد، در درون اصلاح‌طلبان نیز صورت گرفت. او به اصلاح‌طلبان توصیه می‌کند این طرح را به صورت جدی مورد «بازنگری» قرار دهند؛ چرا که در حال حاضر قابلیت مهندسی کردن برای کسانی که وارد این سامانه برای ثبت‌نام می‌شوند، وجود دارد. او همچنین درباره طرح «سرا» می‌گوید: نکته دیگر درباره این سامانه، این است که، چون سیستم آزاد نداریم، بسیاری تمایل ندارند نامشان به عنوان اصلاح‌طلب ثبت شود، چون ممکن است در آینده دچار دردسر و یا رد صلاحیت شوند یا اینکه در محیط کار و تحصیل‌شان مشکل ایجاد شود. از این رو شفافیت مدنظر، با شرایطی که در آن همه چیز امنیتی است، وجود ندارد. طبیعتا همین مساله مشکلاتی را ایجاد می‌کند.
 
تحلیل غرویان از لیست پر سرو صدای اصولگرایان قم
 
حجت الاسلام محسن غرویان از اساتید حوزه علمیه قم، درباره لیستی که از شورای هماهنگی اصولگرایان قم بیرون آمده است می‌گوید: هنوز درباره اشخاص و افراد لیست‌ها در قم قطعا نمی‌توان صحبت کرد و این‌ها حذف و اضافه زیاد خواهند داشت و بستگی به شرایط روز‌های آینده دارد.حجت الاسلام محسن غرویان از اساتید حوزه علمیه قم درباره انتخاب زاکانی و لیستی که از شورای هماهنگی اصولگرایان قم بیرون آمده است به خبرآنلاین، گفت: هنوز درباره اشخاص و افراد لیست‌ها در قم به طور قطع نمی‌توان صحبت کرد و این‌ها حذف و اضافه زیاد خواهند داشت. بستگی به شرایط روز‌های آینده دارد. نکته دیگر این است که آقای لاریجانی چندین دوره از قم کاندیدا بودند و هنوز حضور یا عدم حضور خود را از قم صریحا اعلام نکرده‌اند چراکه ورود یا عدم ورود او می‌تواند تاثیر زیادی بر آرایش سیاسی قم داشته باشد و حتی قادر است لیست‌ها را تغییر دهد.»
 
واکنش کیهان به ادعایی درباره رئیس‌دولت اصلاحات
 
روزنامه کیهان نوشت: عضو اصلاح‌طلب مجمع تشخیص مصلحت می‌گوید سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در دیدار احمدی‌نژاد، از خاتمی تمجید کرده بود.سیدمحمد صدر که با روزنامه شرق گفت‌وگو می‌کرد، ضمن توجیه و دفاع از پیوستن به FATF گفت: یک‌ بار که درباره این موضوع در «مجمع» بحث شد، به این نتیجه رسیدند که ممکن است تعداد مخالفان پیوستن به FATF بیشتر از موافقان باشد و ظاهرا هم این طور بود. در این جلسات در سال گذشته یعنی سال ۹۷ جمع‌بندی اعضا این بود که در آینده CFT هم به مجمع می‌آید و بهتر است که این دو را با هم بررسی کنیم؛ به این دلیل به تأخیر افتاد. جالب است (قبل از عید) همان‌هایی که مخالف پالرمو بودند، می‌گفتند، مخالفتمان را اعلام نکنیم، چون اگر اعلام کنیم شب عید است، بر نرخ ارز تأثیر می‌گذارد و به مردم فشار می‌آورد. همان‌جا گفتم خب در این حرف شما تناقض وجود دارد. اگر می‌دانید مخالفت‌تان بر مسائل اقتصادی کشور تأثیرگذار است، چرا مخالفت می‌کنید؟ پس به ما بپیوندید که فکر می‌کنیم عضویت در این نهاد، به نفع کشور است؛ حداقل تحریم جدیدی برای روابط تجاری و بانکی‌مان ایجاد نمی‌کنیم. اما دوستان پاسخی برای این نقد نداشتند. حرف ما موافقان این بود که شما وقتی درک می‌کنید تصمیمی که به آن اعتقاد دارید، باعث ایجاد مشکلات برای کشور می‌شود، چرا این تصمیم را می‌گیرید. وی در ادامه گفته است: من سال‌ها مسئول کمک به جبهه مقاومت اعم از حزب‌الله، حماس و جهاد اسلامی بودم.] در دولت اصلاحات که معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه بودم. مسئول این موضوع بودم. وقتی دوره کاری دولت آقای خاتمی تمام شد، در اولین ملاقات آقای احمدی‌نژاد با آقای سیدحسن نصرالله (سال ۸۴)، سیدحسن نصرالله گفت: در دوره آقای خاتمی آن قدر که به ما و مقاومت کمک شد، قبلا چنین اتفاقی نیفتاده بود و ما از پشتیبانی دولت اصلاحات راضی بودیم.
 
وقتی روح الله زم دستگیر شد برخی نمایندگان می‌پرسیدند این زم کیست!

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امروز نمایندگانی در مجلس هستند که در حوزه انتخابیه خود نامزد هشتم بودند، اصلا معلوم نیست کجای عرصه سیاسی کشور قرار دارد و خاستگاه فکری‌اش چیست؟ تازه بعد از چهار سال حضور در مجلس کم کم دارد یک شکل و قالب سیاسی پیدا می‌کند. وی ادامه داد: وقتی روح الله زم دستگیر شد به حضرت عباس قسم می‌خورم، برخی نمایندگان از من پرسیدند «این زم کیست که دستگیر شده است؟». اصلا آشنا به هیچ مسأله و موضوعی نیستند. چنین کسانی چه طور می‌توانند نقش مفیدی در عرصه سیاسی کشور ایفا کنند. جعفرزاده اظهار کرد: جناح‌های کشور باید ترتیبی دهند که افراد بدون شناسنامه سیاسی به مجلس راه پیدا نکنند، رسیدن به چنین هدفی انسجام درون اردوگاهی و تقویت اشتراکات ملی را می‌طلبد.
 
چمران: حداد عادل نامزد انتخابات مجلس نمی‌شود

مهدی چمران، ضو شورای ائتلاف اصولگرایان و نیرو‌های انقلاب گفت: شاید عده‌ای دوست دارند که آقای حدادعادل وارد عرصه رقابت و انتخابات شود و این را به عنوان امید‌های آینده خودشان مطرح می‌کنند، اما آقای حدادعادل نامزد انتخابات مجلس نیست که بعد بخواهد سرلیست قرار بگیرد؛ بنابراین، اصل این بحث‌ها زیر سؤال است. نکته دیگر آنکه روی سرلیستی که هیچ، درباره تدوین لیست تهران هم هیچ صحبتی نشده است و تدوین فهرست باید فرایند خودش را طی کند.

نعمت احمدی: بد نیست آقای علم‌الهدی دو واحد هم حقوق بخواند

نعمت احمدی، وکیل دادگستری در واکنش حرف‌های آیت الله علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد درباره پخش اعترافات تلویزیونی به «آزادی» گفت: «بد نیست که آقای علم الهدی دو واحد هم حقوق بخواند. آقای علم‌الهدی باید درنظر داشته باشد که میان انتشار مطالب دادگاه با علنی بودن آن تفاوت‌هایی وجود دارد. قانون اجازه انتشار مطالب دادگاه‌ها را نمی‌دهد و می‌گوید تا زمانی که جرم قطعیت پیدا کند نباید جریان دادگاه را منتشر کرد و اگر منتشر کنیم به جرم مفتری تحت تعقیب قرار می‌گیریم. قانون در این بحث صراحت دارد. قانونی که مجلس تصویب و شورای نگهبانی که مورد تأیید آقای علم‌الهدی است آن را را تایید کرده است». احمدی با تأکید بر اینکه «مسأله اعترافات جدای از بحث برگزاری دادگاه علنی است» گفت: «اعتراف در واقع پیش دادگاه است. یعنی طرف را دستگیر کرده‌اند و در مرجع انتظامی و توسط ضابطین اعتراف اخذ شده است. مثلا در پرونده بحث انگیز شهادت دانشمندان اتمی که الان به عنوان یک مسأله در تاریخ قضایی ماست. یکسری افراد را در تلویزیون آورند و اعترافات آنان پخش شد. سناریو هم بسیار راحت بود و حتی توضیح دادند که اسرائیل و ... را دیده‌اند و پول گرفتند و غیره. بعد یک نهاد امنیتی دیگر وارد شد و دید که اعترافات مقرون به واقع نیست؛ ورود کردند و دیدند که اصلا ساختگی است.»

مشاور علی لاریجانی: هیچ کس به اندازه لاریجانی مورد قبول علمای قم نیست

منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی و مشاور از نزدیکان علی لاریجانی در پاسخ به این پرسش که حذف لاریجانی از لیست انتخاباتی شورای اصولگرایان قم متضمن چه اهدافی است، به «نامه‌نیوز» گفت: «چه کسی می‌گوید که این‌ها تنها بستر اصولگرایی در قم هستند؟ از طرفی، مگر هرکس تابلوی اصولگرایی بلند کرد، اصولگراست؟ اکنون جریان انحرافی هم تابلوی اصولگرایی بلند کرده و خود را یک جریان اصولگرا معرفی می‌کند، اما واقعا آن‌ها اصولگرا هستند؟ با در نظر داشتن آنکه در اصولگرا بودن تخریب‌کنندگان آقای لاریجانی تردید وجود دارد، اما آقای لاریجانی یک شخصیت فرا حزبی و فراجناحی است. تردید نکنید که او از هر نقطه‌ای از ایران کاندید شود، رأی می‌آورد و اگر هم‌اکنون از قم هم بیاید، باز هم رأی می‌آورد و مورد حمایت علما و بزرگان قم قرار می‌گیرد. به جرأت می‌گویم که میان نیرو‌های سیاسی هیچکس پایگاه آقای لاریجانی در میان مراجع و خاصه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را ندارد». این فعال سیاسی درباره احتمال عدم شرکت لاریجانی در انتخابات مجلس اظهار کرد: «آقای لاریجانی هنوز نظر قطعی خود برای شرکت یا عدم شرکت در انتخابات را اعلام نکرده است، اما حضور او در انتخابات مجلس فرصت مغتنمی است تا بار دیگر از ظرفیت‌های این شخصیت برجسته سیاسی استفاده شود».
 
واکنش محسن هاشمی به اظهارات اخیر قالیباف

رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد: رویه بنده در اداره شورای شهر جلوگیری از تنش‌زایی و صرف شدن انرژی همکاران در مدیریت شهری به دور از مباحث مربوط به گذشته و اختلافات ناشی از آن بوده و این انتظار را نیز از مدیران شهری گذشته داریم که از بیان اظهارات خارج از دایره انصاف خودداری کنند و قضاوت در مورد پرونده‌های گذشته را به قوه قضاییه بسپارند. محسن هاشمی با بیان اینکه شهروندان تهرانی با رأی بی سابقه خود خواستار تحول در وضعیت اداره شهر و توقف روند‌های نادرست تصمیم گیری شدند، گفت: اگر چه مدیران شهری برای اجرای مطالبات به حق مردم کامل نتوانستند به موفقیت برسند، اما به معنی تأیید سیاست‌های گذشته نیست و حتما باید تحولاتی ایجاد شود.

علم‌الهدی: مردم عراق و لبنان حواسشان باشد در زمین دشمن بازی نکنند

حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی درباره اتفاقات اخیر در عراق و لبنان اظهار داشت: این جریان بی‌سابقه نیست و تجربه‌ای وجود دارد. توطئه‌ای بود که آمریکا و استکبار جهانی ابتدا در ایران پیاده کرد و شکست خورد و اکنون آن را در دیگر کشور‌های اسلامی پیاده می‌کند، اما آن‌گونه که رهبر ایران و ملت ایران در برابر این توطئه ایستادند، خنثی کردند مردم متدین عراق و لبنان مقابل توطئه آمریکایی بایستند و آن را خنثی کنند. حجت الاسلام علم‌الهدی خاطرنشان کرد: آنچه امروز در عراق رخ می‌دهد اصل قضیه مطالبات مردمی است که هم باید مسئولین با یک نظر مخلصانه به این مطالبات مردمی نگاه کنند و مردم هم باید در مطالبات خود مقاوم باشند و این یک واقعیت است، اما باید حواسشان باشد در زمین دشمن بازی نکنند، چون دشمن اگر بر این موج سوار شد تا خود این مردم را از پا درنیاورد پایین نمی‌آید و لذاست که مقام معظم رهبری در سفارشی که به مردم عراق داشتند فرمودند: اولویت اول برای شما امنیت کشورتان باید باشد.
 
رقابت برای تصاحب دو صندلی خالی بعد از استعفای جلالی

بهروز نعمتی، عضو فراکسیون مستقلین به خبرآنلاین گفت: روز یکشنبه آینده درباره ریاست و نایب رئیسی فراکسیون تصمیم‌گیری می‌کنیم. با استعفای کاظم جلالی دو کرسی مهم خالی شد، یکی ریاست فراکسیون مستقلین و دیگری با کمی اهمیت بیشتر ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس. او درباره افرادی که احتمال دارد کاندیدا شوند نیز گفت: تا امروز صحبت آقایان محبی‌نیا، تاجگردون، سعید باستانی، داریوش اسماعیلی، فرهنگی و عبدالرضا عزیزی مطرح بوده، اما هنوز به جدی بحثی مطرح نشده است.

خزانه کل کشور از تیرماه اطلاعات جدید نداده

بررسی سایت اطلاعات پرداخت‌های خزانه نشان می‌دهد از نوزدهم تیرماه تا کنون اطلاعات جدیدی در سایت اطلاع رسانی پرداخت‌های خزانه قرار نگرفته است. آخرین رکورد‌های اعلامی در این سایت متعلق به میانه تیرماه بوده است. به نظر می‌رسد تاخیر طولانی در بارگذاری اطلاعات بتواند امکان تحقیق و تحلیل را برای ناظران و افکار عمومی دشوار نماید. رئیس جمهور بر اساس دستوری به وزیر اقتصاد مأموریت داده بود تا تمام پرداختی‌های خزانه در دسترس عموم قرار گیرد و مشخص شود که چه تعداد دستگاه و به چه میزان اعتبار از محل بودجه عمومی دریافت می‌کنند.

ماجرای دو میلیارد دلاری که در دولت احمدی‌نژاد به آمریکا رسید

در سال ۱۳۸۶ از محل فروش نفت ایران، دولت محمود احمدی‌نژاد مقادیری اوراق بهادار از طریق یک کارگزار لوکزامبورگی به نام «کلیر استریم» خریداری کرد؛ این کارگزار بخشی از این اوراق را در اروپا و بخش دیگری را فیزیکی در «سیتی بانک» نیویورک نگهداری می‌کرده است. ایران حدود ده ماه بعد از اعلام کارگزار لوکزامبورگی فرصت داشته تا مابقی اوراق قرضه را پس از فروش به داخل کشور منتقل کند، اما بنا به دلایلی از جمله مناسب نبودن شرایط بازار اقدامی برای به فروش رساندن مابقی این اوراق انجام نشد. /ایسنا

سرخپوستان آمریکا بلد نیستیم با دود علامت دهیم

فردین فرمند نماینده میانه در نطق میان دستورش گفت: اگر به خاطر عشق به خدا نبود یک عده بسیجی و جوان خالص به میانه نمی‌رفتند تا به کمک زلزله زدگان بشتابند، زلزله زدگانی که هیچ مسئولی به فکر آن‌ها نیست. زلزله بم، ورزقان و کرمانشاه را به یاد بیاورید. مسئولان فقط بازدید می‌کنند و حتی با حضورشان مانع خدمات رسانی می‌شوند، چون مسئولان استانی باید از آن‌ها پذیرایی کنند، پس نیایند بهتر است. به وزیر جوان گفتم در آمریکا سرخ پوستان آتش روشن و خاموش می‌کنند و با دود به هم علامت می‌دهند، اما مردم میانه این شیوه را بلد نیستند و نیاز به موبایل دارند، اما جدی نگرفتید و امروز که کل روستا خراب شده کسی نمی‌تواند اطلاع رسانی کند، چون موبایل آنتن نمی‌دهد.

جبهه پایداری به دنبال امتیازگیری بیشتر است

حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز به خبرآنلاین گفت:️جبهه پایداری در هر مرحله‌ای از انتخابات یک سری مسائلی را گفتند که تقریبا بیانگر این بود که با بقیه اصولگرایان کنار نمی‌آیند، اما در نهایت این گونه نشد. من اعتقاد دارم که در بین آن‌ها افرادی هستند که می‌توانند با وساطت این مشکل را حل کنند. شاید انتقاد‌های جبهه پایداری به شورای ائتلاف اصولگرایان مقدمات این باشد که بتوانند وزن بیشتری از خود نشان دهند یا امتیاز بیشتری بگیرند.

برای جلوگیری از ورود پول کثیف به انتخابات، احزاب درامدهاشان را شفاف کنند

عطریان فر در گفت‌وگو با اعتماد: ️گروه‌های سیاسی که می‌خواهند در رقابت‌های سیاسی مشارکت داشته باشند، باید منطق صحیح گردش مالی را بپذیرند و منابع درآمدی خود را به ریز و مصارف خود را به دقت در قالب برنامه‌ای شفاف به نهاد‌های مسئول در کشور تسلیم کنند و ارایه دهند. در مسأله دخالت پول‌های کثیف در انتخابات، یک ضلع این مثلث، قانون و نهاد‌های نظارتی است، ضلع دیگر احزاب و فعالیت‌های سیاسی است و ضلع سوم نیز نهاد‌ها و بنگاه‌های اقتصادی خواهد بود که می‌توانند شفافیت منابع مالی انتخاباتی را فراهم کنند.

استیضاح ترامپ به منزله صدور حکم اعدام است

نیکی هیلی نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی بی اس گفت: اصلاً. استیضاح در مورد چه؟ آن‌ها می‌خواهند رئیس جمهور را به علت یک درخواست محبت آمیز از رئیس جمهور اوکراین که برآورده هم نشد استیضاح کنند. من نمی‌دانم آن‌ها می‌خواهند بر چه اساسی این استیضاح را انجام دهند. استیضاح رئیس جمهور آمریکا به منزله صدور حکم اعدام برای اوست. نسخه کامل مکالمه تلفنی رؤسای جمهور آمریکا و اوکراین افشا نشده است و هنوز مسائل پنهانی در آن وجود دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار