تا اطلاع ثانوی؛
سفرها و حمل و نقل دریایی از بنادر چارك و آفتاب به جزیره كیش به علت شرایط نا مساعد جوی و طوفان هولناك تا اطلاع ثانوی متوقف شد.
کد خبر: ۷۹۳۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 02 November 2019
حمل و نقل دریایی به كیش متوقف شد

به گزارش تابناک کیش، مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه و بنادر غرب هرمزگان در گفتگو با خبرنگار ایرنا در بندر عباس گفت: براساس اعلام سازمان هواشناسی محدوده جزایر و سواحل استانهای خوزستان، بوشهر و غرب هرمزگان امرروز دوشنبه شاهد یكی از هولناك ترین طوفان های دریایی خواهدبود.

'قاسم عسكری نسب' افزود: به همین علت، ناوگان دریایی هرمزگان در آماده باش كامل به سر می برد.
براساس پیش بینی های هواشناسی در روزهای دوشنبه و سه شنبه وزش باد شدید جنوب شرقی (گاه بیش از 50 كیلومتر بر ساعت) سبب مواج و طوفانی شدن دریا در بیشتر مناطق مركزی و غربی خلیج فارس خواهد شد و ارتفاع امواج دریا در این مناطق به بیش از 180 سانتیمتر خواهد رسید.
بنادر چارك و آفتاب مهمترین مبادی دریایی حمل و نقل مسافر و كالا به جزیره كیش است و در این ایام شاهد هزاران مسافر نوروزی است كه قصد سفر به جزیره مرجانی كیش را دارند.
از طرفی برخی گزارشهای دریافتی حاكی از آن است كه ناپایداری هوا و وزش باد شدید، طی چند روز اخیر موجب بروز مشكلاتی برای ورود گردشگران از مسیر دریایی شده بگونه ای كه بسیاری از مسافران نوروزی دربنادر چارك و آفتاب برای بهتر شدن شرایط دریا و حركت شناورها به مقصد جزیره كیش انتظار می كشند.
براساس جدیدترین آمارهای اعلام شده، بیش از 96 هزار مسافر نوروزی از 25 اسفند 97 تا 3 فروردین 98 از طریق بنادر و فرودگاه، وارد جزیره كیش شده اند كه این آمار در همسنجی با مدت مشابه پارسال 8درصد افزایش یافته است .
به گزارش ایرنا، طبق آمارهای اعلام شده، از 25 اسفند 97 تا 3 فروردین امسال، در مجموع 420 پرواز از شهرهای مختلف به مقصد جزیره كیش انجام شده و از این طریق 60 هزار و 462 نفر از مسیرهای داخلی و خارجی وارد جزیره كیش شده اند.
همچنین، بیش از 35 هزار و 871 گردشگر توسط 73 شناور به جزیره كیش سفر كرده اند كه این رقم در همسنجی با مدت مشابه سال قبل 6 در صد افزایش نشان می دهد .
در همین مدت، 6 هزار و 530 خودرو مربوط به مسافران نوروزی با استفاده از 187 لندینگ كرافت از طریق بنادر مجاور به كیش منتقل شده است.
اكنون با توجه به وضعیت نامساعد جوی، به نظر می رسد روند روبه افزایش سفرهای دریایی به كیش تا اطلاع ثانوی سیر نزولی طی كند.
*جزیره كیش در ایام نوروز 97 ( از 25 اسفند 96 تا 15 فروردین 97 ) میزبان بیش از 234 هزار گردشگر از 2 مسیر هوایی و دریایی بود.
همچنین در مدت یاد شده 89 هزار و 263 گردشگر نیز از مسیر دریایی و از سه بندر چارك، لنگه و آفتاب به وسیله 234 شناور مسافری و 582 لندینگ كرافت به جزیره كیش سفر كردند و با وجود محدودیت خودرویی اعمال شده 17 هزار و 832 دستگاه خودرو با متوسط 4 سرنشین به كیش وارد شدند.
جزیره مرجانی كیش به عنوان قطب گردشگری كشور و یكی از مقاصد اصلی مسافران نوروزی هر ساله در ایام نوروز میزبان گردشگران زیادی از سراسر ایران اسلامی است كه به منظور گذران تعطیلات عید در شرایط مناسب آب و هوای كیش و بهره گیری از جاذبه های طبیعی و گردشگری از دو مسیر هوایی و دریایی به این منطقه آزاد كشور سفر می كنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار