گردهمایی آموزشی روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در کیش آغاز شد.
کد خبر: ۷۹۲۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ 30 October 2019

به گزارش تابناک کیش، دکتر حریرچی معاون کل وزیر بهداشت درمان وآموزش پزشکی در این دوره آموزشی با ابرازخرسندی ازبرگزاری این دوره در ایران گفت : این دوره پیش از این  درکشورهای اروپایی به ويژه  سویس برگزار می شد اما اکنون استادان کشورمان با قابلیت و توانایی بالا این دوره را با حضور کارشناسان داخلی وخارجی در ایران  برگزار می کنند.
وی همچنین با بیان اینکه  هدف جمهوری اسلامی ایران  پوشش صد در صدی بیمه درمانی تا  سال1404 با کمترین هزینه است به تلاش مسئولان برای ارتقاء نظام سلامت اشاره کرد و گفت: براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی سال 2023 ایران ازلحاظ پوشش خدمات ارتقا سلامت اولین کشور منطقه خواهدبود.
وی گفت : در حوزه تشخیص ، درمان ، توانبخشی وخدمات طب تسکینی ، رشد قابل توجهی داشتیم .
حریرچی مهمترین چالش سلامت کنونی کشور راحفاظت ازمنابع مالی وکاهش هزینه های درمانی مردم عنوان کردو گفت : از13 آبان پوشش بیمه ای برای 9 درصد ازمردمی که فاقد بیمه هستند انجام می شود.
جعفری رییس موسسه عالی توسعه و تربیت نظام سلامت ایران هم با بیان اینکه شعبه بین المللی این موسسه در کیش دایر است افزود:  25 نفر از روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور برای حضور در دوره آموزشی انتخاب شدند تا در مدت 4 روز با بهره گیری از دانش  7  استاد بین المللی  سازمان جهانی بهداشت  مهارتهای مدیریتی خود در نظام سلامت را ارتقاء دهند.
وی افزود: برای آموزش شصت رئیس دیگر دانشگاه علوم پزشکی کشور برپایی 2 دوره دیگر نیاز است.
استاد آواد ماتارینا مدیر و نماینده نظام بهداشت جهانی درمنطقه مدیترانه شرقی هم در این دوره حضور داشت و   با بیان اینکه اصلاح نظام سلامت مهمترین اصلاحات وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی است گفت : یکی ازمهمترین موضوعات این دوره آموزشی ، شناخت مولفه های نظام سلامت و پوشش همگانی خدمات با بهره گیری از برنامه های سازمان یافته م مهارت انسانی است.
این دوره آموزشی  تا 10 آبان درکیش ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار