کد خبر: ۷۹۰۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۲ 21 October 2019

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی گفت: فقط 33 درصد از جمعیت این استان از تاسیسات فاضلاب بهره‌مند هستند.

به گزارش ایسنا، غلامحسین ساقی در نشست خبری افزود: با بهره برداری از تصفیه خانه های آشخانه، شیروان و اسفراین درصد بهره مندی به رقم 58 درصد خواهد رسید.

وی به تکمیل شبکه فاضلاب بجنورد نیز اشاره کرد و ادامه داد: برای تکمیل این پروژه نیاز به اختصاص اعتبار 400 میلیارد تومان اعتبار است که تامین قسمتی از این هزینه ها به حمایت صنایع و خرید پساب بازمی گردد.

ساقی اظهارکرد: به عنوان مثال مجتمع پتروشیمی خراسان در کنار شهر بجنورد قرار دارد و از آب باکیفیت زیرزمینی برای رفع نیاز خود استفاده می کند این درحالیست که حتی یک مرتبه برای استفاده از پساب با این شرکت وارد مذاکره نشده است.

وی تصریح کرد: نه تنها مجتمع پتروشیمی خراسان بلکه باید سایر صنایع نیز وارد این عرصه شوند و آب مورد نیاز خود را طریق پساب های تصفیه شده تامین کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: چرا باید نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان آب مورد نیاز خود را از سد تامین کند و چرا به سوی استفاده از پساب تصفیه شده نمی رود.

وی در ارتباط با متوقف شدن پروژه آبرسانی به رینگ شمال بجنورد توسط یکی از دستگاه های استان اظهارکرد: برای اجرای این پروژه مجوزهای لازم اخذ شده است و به طور حتم ادامه پروژه انجام خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی توضیح داد: پروژه آبرسانی به رینگ شمال بجنورد از سد شیرین دره یکی از پروژه های بزرگی است که جرات انجام آن در سال های گذشته وجود نداشت و اکنون این پروژه در حال انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار