متخلفان و متصرفان عرصه های ملی شهرستان ممسنی در سال جاری به پرداخت خسارت بیش از یک میلیارد ریال به منابع طبیعی محکوم شدند.
کد خبر: ۷۹۰۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲ 21 October 2019

تابناک فارس به نقل از مهر:رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ممسنی با اشاره به برخورد قاطع با متخلفان و سودجویان اراضی ملی در جهت حفاظت از عرصه های منابع طبیعی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ٥٥ فقره پرونده علیه افراد سودجو و متخلف در عرصه های ملی این شهرستان تشکیل و منجر به مجازات نقدی و پرداخت خسارت از سوی متخلفان شده است.

علیرضا مسعودی جم اظهار داشت: در این راستا حدود ٧٠٠ میلیون ریال با اقدامات قانونی وصول و مابقی آن از طریق اجرای احکام قضایی از متخلفان در دست اقدام است.

وی با اشاره به مواد مختلف قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل ها و مراتع‌ اظهار کرد: بر اساس این مواد قانونی هر گونه خسارت، تخریب، دخل و تصرف به انفال و منابع طبیعی به موجب قانون پیگرد کیفری داشته و متخلفان علاوه برحبس محکوم به پرداخت خسارت نقدی نیز خواهند شد.

وی افزود: خسارت های دریافت شده از متخلفان در راستای قطع درخت،درختچه و بوته،تصرف اراضی ملی و حمل و قاچاق فرآورده های جنگلی بوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ممسنی همچنین اظهار داشت: بریدن، ریشه‌کن کردن درختان ،بوته‌ها و درختچه‌های مرتعی،جنگلی و بیابانی،چرای غیر مجاز دامها، آتش سوزی در اراضی و در تنه درختان جنگلی ازجمله مصادیق دیگر جرم هستند.

شهرستان ممسنی بالغ بر ٥١٠ هزار هکتار عرصه ملی دارد که بیش از ٣٥٠ هزار هکتار آن را جنگل تشکیل می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار