رئیس سازمان فضایی:
در پی امضای تفاهم‌نامه نخستین پارک فضایی کشور در جزیره قشم، رئیس سازمان فضایی ایران اعلام کرد: پارک‌های فضاپایه فرصتی است برای رونق گردشگری در حوزه توریسم و بستری را برای تحقیقات علمی محققان فراهم خواهد کرد که پیشرفت در هر دو ظرفیت بالقوه پارک‌های فضاپایه، موجب پیشرفت اقتصادی کشور خواهد شد.
کد خبر: ۷۸۷۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶ 12 October 2019

پارک‌های فضاپایه گردشگری را رونق می‌دهد

به گزارش تابناک کیش، صبح روز شنبه تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان فضایی ایران و سازمان منطقه آزاد قشم به امضا رسید که به واسطه آن، قرار است نخستین پارک فضایی کشور در قشم طراحی، جانمایی و برنامه‌ریزی شود.

از یک و نیم سال گذشته با هدف توسعه گردشگری تحقیقاتی انجام شد. بعد از شناسایی ظرفیت‌ها با توجه به ظرفیتی که قشم و دره ستارگان داشت، تصمیم بر این شد که پارک های فضاپایه در کشور ایجاد شود و اولین پارک موضوعی فضاپایه در این شهر ایجاد شود.  
مرتضی براری در این مراسم گفت: به دلیل جذابیت‌هایی که در فضا وجود دارد، همواره مورد توجه جامعه و مردم است طوری که چند دهه گذشته مردم تلاش می‌کنند با اسرار خلقت و جذابیت‌های آسمان آشنا شوند. امروزه گردشگری با تم فضایی مورد توجه اکثر کشورهای در حال توسعه قرار گرفته و کشور ما به واسطه آسمان پاک و جذابش و به دلیل برخی زیرساخت‌های موجود مانند دره ستارگان قشم، ظرفیت این را دارد که به عنوان منطقه‌ای برای جذب گردشگر و توریست‌های خاص نجوم انتخاب شود. امیدواریم با همکاری یکدیگر بتوانیم این بسترسازی را برای جذب توریست و علاقمندان به آسمان و نجوم فراهم کنید تا فرصتی برای رونق اقتصادی و گردشگری ایجاد شود.  

حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز افزود: از سوی سازمان فضایی به ما پیشنهاد شد تا در قشم اقداماتی در حوزه گردشگری فضاپایه انجام شود. کارهای اجرایی و توافقات اولیه انجام شده است و امروز برای نهایی‌کردن این تفاهم‌نامه دور هم جمع شده‌ایم.
ژئوپارک‌های ما توریست‌های قابل توجهی دارند و در سبد ما این تکامل اتفاق می‌افتد و می‌توانیم ادعا کنیم در حوزه گردشگری علمی و تحقیقاتی بتواند برای کشورهای اطراف منشاء اثر شود.
وی افزود: پیش بینی کردیم طی یک سال به نتیجه برسیم. فاز اول کارهای عمرانی است و بخش دوم به تجهیزات و امکانات مورد نیاز برمی‌گردد. سرمایه‌گذاری اولیه را با بودجه ۱۰ میلیارد تومانی از سوی منطقه آزاد قشم تامین شده و برای فاز بعدی نیاز به بودجه تا سقف ۸۰ میلیارد تومان نیاز است که از توان بخش خصوصی استفاده خواهیم کرد. مذاکرات اولیه انجام شده و به نتیجه خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار