نیروهای اداره حفاظت اراضی ملی سازمان منطقه آزاد قشم با فعالیت شبانه روزی خود، 157 هزار و 625 متر مربع از اراضی ملی این منطقه به ارزش بیش از 127 میلیارد ریال از تصرف زمینخواران آزاد سازی شد.
کد خبر: ۷۸۶۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰ 08 October 2019

به گزارش تابناک کیش، روند مبارزه با پدیده زمین خواری و پیشگیری از تصرفات اراضی ملی و دولتی در قشم همچنان با جدیت پیگیری می شود و گروه های گشت حفاظت از اراضی ملی سازمان منطقه آزاد قشم با انجام فعالیت شبانه روزی و صدور اخطاریه، از ساخت و سازهای غیر مجاز و تصرف اراضی ملی در این جزیره جلوگیری می کنند.

شایان ذکر است که در 6 ماهه اول امسال 157 هزار و 625 متر مربع اراضی ملی جزیره قشم به ارزش 127 میلیارد و 47 میلیون ریال رفع تصرف شد. در حالی که در مدت مشابه سال گذشته 174 هزار و 88 متر مرع اراضی ملی و دولتی به ارزش ۱۹ میلیارد و ۹۹۹ میلیون ریال در این منطقه آزاد سازی شده بود.

براساس این گزارش رفع تصرفات صورت گرفته طی نیمه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ مساحت ۸۰۱ درصد بوده و از لحاظ ارزش ریالی ۵۳۵ درصد رشد داشته است.

در همین ارتباط مشاور امنیتی و انتظامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر تلاش نیروهای این مجموعه در راستای احقاق حقوق ملی، اضافه کرد: بررسی تخلفات ساختمانی، جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و رفع تصرف اراضی ملی از عمده ترین وظایف این مجموعه در سازمان منطقه آزاد قشم است.

حسین رفیعی با اشاره به اهمیت مبارزه با پدیده زمین خواری در محدوده منطقه آزاد قشم ادامه داد: اداره حفاظت از اراضی ملی با هماهنگی و همکاری نزدیک با دستگاه قضایی به منظور صیانت از حقوق عامه، با هنجارشکنان و اشخاصی که به تصرف اراضی ملی اقدام کنند با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

وی با اعلام اینکه مشارکت و اطلاع رسانی مردمی، امکان حضور به موقع پرسنل حفاظت از اراضی ملی برای مبارزه با زمینخواری را فراهم می ‌کند، افزود: از دریافت گزارش های مردمی در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی برای اقدامات قانونی استقبال می کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار