سفر اربعین با سایر سفر‌ها متفاوت است بنابراین نیاز است تا زائران لوازم ضروری را با خود به همراه داشته باشند.
کد خبر: ۷۸۵۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴ 06 October 2019

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان با نزدیک شدن به اربعین حسینی(ع) نیاز است زائران لوازم ضروری که در متن زیر ذکر شده است با خود به همراه داشته باشند.

در مرحله اول زائران باید یک کوله و کفش مناسب برای پیاده روی اربعین انتخاب کنند، یک ملحفه نازک و سبک نیز با خود به همراه داشته باشند.

لوازم ضروری که زائران اربعین+ اینفوگرافیزائران اگر داروی خاصی مصرف می کنند به میزان مصرف ۲۰ روز و داروهایی چون سرماخوردگی، ضد تهوع و پودر بچه و پماد سوختگی برای عرق سوز شدند با خود به همراه داشته باشند و باتوجه به گرم بودن هوا در کشور عراق زائران برای جلوگیری از آفتاب سوختگی از کلاه، عینک دودی و کرم ضد آفتاب استفاده کنند.

قبل از اعزام زائران باید از آدرس پایگاه های درمانی هلال احمر، موکب های ایرانی اطلاع داشته باشند همچنین یک نقشه کاغذی کشور عراق را نیز تهیه کنند.

به مقدار لازم خوراکی و آب معدنی در بین زائران توزیع می شود اما بهتر است زائران لوازم مقوی خشک چون خشکبار، نان خشک، بیسکوئیت و غیره در کوله پشتی خود داشته باشند.

برای رعایت بهداشت زائران لوازم بهداشتی همچون دستمال کاغذی، صابون، مایع دستشویی به همراه خود ببرند، داشتن یک عدد قاشق و لیوان برای هر زائری ضروری است.

به دلیل کمبود پریز برق با خود یک پاور بانک به همراه داشته باشید تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

لوازم ضروری که زائران اربعین+ اینفوگرافی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار