خسرو حیدری درباره تغییرات زیاد رخ داده در استقلال و جدایی بازیکنان از این تیم، گفت: این سئوالی است که برای همه هواداران وجود دارد. من هم می خواهم از شما و خیلی ها بپرسم واقعا چرا استقلال چند سال است اینطور عمل می کند. ما رکورد دنیا را هم شکسته ایم. هر فصل استقلال تا می آید جا بیافتد حتی وقتی وینفرد شفر سرمربی بود و قهرمان جام حذفی شدیم خیلی از بازیکنان جدا می شوند. وقتی تیمی جا می افتد باشگاه باید سعی کند بازیکنانش را حفظ کند. وقتی یکی مثل تیام به آن راحتی از استقلال می رود، پیدا کردن جایگزین سخت است.

وریا به تنهایی نمی تواند بزرگتر تیم باشد
وی در پاسخ به این سئوال که چه کسی مسئول این وضعیت در استقلال است؟ تصریح کرد: همه بخش ها؛ از وزارت ورزش گرفته که آن حمایت را نکرد تا باشگاه و مسئول نقل و انتقالات تیم. امسال چند بازیکن از استقلال رفته است؟ واقعا عجیب است که تیم خالی از بزرگتر شده است. مگر فقط وریا غفوری می تواند در یک تیم بزرگتر باشد؟ فقط وریا کافی نیست. چطور پژمان منتظری را از دست دادید؟ چطور می شود یک بازیکن ملی پوش باشد و تمام مسابقات را بازی کرده باشد ولی کنارش بگذارید؟ آنهم بازیکن که نه دنبال کاپیتانی است نه دنبال منافع خودش.

به خاطر مافیای فوتبالی خداحافظی کردم
کاپیتان سابق استقلال ادامه داد: شاید بپرسید چرا من خداحافظی کردم؟ فقط به خاطر همین مافیای فوتبالی بود که دیگر نمی توانستم ببینم. شما آخرین بازی مرا نگاه کنید. آنالیز کنید و ببینید چقدر سر حال بودم. در تمرینات و تست ها همیشه نفر اول بودم. خداحافظی کردم چون دیدم نمی توانم در تیم خودم بازی کنم و نمی توانم به تیم دیگری هم بروم. تیم های مطرح دیگری بودند که می توانستم بروم و چند سال بازی کنم. شرایط طوری نبود که در استقلال هم بازی کنم.

پژمان حقایق را گفت و کارش تمام شد
حیدری یادآور شد: مگر می شود پژمان منتظری را از تیم کنار بگذارید؟ پژمان همان روز (آخرین بازی فصل گذشته استقلال) مصاحبه ای کرد و همه چیز تمام شد؛ چرا چون حقایق را گفت. وقتی حقایق را می گوید باید هوادار هم پشتش باشد. فقط چند روز در فضای مجازی می گویند دستت درد نکند که حرف زدی. می گویند پژمان باید اسم می برد. مشخص است که همه دوست دارند به استقلال ضربه بزنند. مگر می شود چند بازیکن از استقلال بروند. قرارداد همین وریا غفوری تمدید نمی شد.

استقلال را هر سال شخم می زنند
کاپیتان سابق استقلال چهار سال است استقلال نیم فصل اول نتیجه نمی گیرد ولی نیم فصل دوم، تیم اول یا دوم است. همین شخم زدن تیم است که استقلال نتیجه نمی گیرد. استراماچونی در ایتالیا بوده و مگر می تواند ۵ هفته معجزه کند؟ بدشانسی و مشکلات داوری هم بود. فرشید اسماعیلی یکی از مهره های تاثیرگذار استقلال است ولی با اینکه بازی قبل از دربی خطا نکرد، کارت زرد گرفت و از دربی محروم شد. ۴۰ میلیون هوادار استقلال چشمش به ساق پای فرشید اسماعیلی است ولی داور راحت کارت زرد می دهد. هوادار چه گناهی کرده است.

 

بدنسازی استقلال امسال بهتر از سال های قبل بود
وی در پاسخ به این سئوال که چرا استقلال این فصل در دقایق پایانی گل می خورد؟ گفت: بدنسازی تیم امسال عالی بود. در سال های گذشته استقلال بدنسازی خوبی نداشت. بازیکنان این فصل آماده بودند ولی در این سه هفته استقلال خیلی بدشانس بود. همه بازی ها جلو بودیم ولی یکسری از بازیکنان تمرکز نداشتند. مثل دربی. در صحنه گلی که مقابل پرسپولیس خوردیم یک لحظه مدافع استقلال غافل شد.

حسینی در نیمه اول فقط یکبار دیده شد!
حیدری که با برنامه شب های فوتبالی صحبت می کرد، در ادامه گفت: استقلال روز بدی مقابل پرسپولیس نداشت. به پرسپولیسی ها تبریک می گویم ولی استقلال مستحق باخت نبود. حسینی در نیمه نخست به جز موقعیت کاشته پرسپولیس دیده نشد. روند بازی بعد از پنالتی عوض شد.  علی کریمی بازیکن خوبی است ولی پنالتی ۵۰ - ۵۰ است. پرسپولیس بعد از پنالتی سوار بازی شد ولی موقعیتی نداشت. موقعیت گل پرسپولیس هم صد درصد نبود. توپ به تیر و حسینی خورد و وارد گل شد.

مافیای فوتبال چه کسی است؟
وی در پاسخ به این سئوال که مافیای فوتبال ایران چه کسی است که مانع موفقیت استقلال می شود؟ تصریح کرد: نمی شود گفت یک شخص مافیای فوتبال است. همه هواداران می دانند چه شخصیت هایی به استقلال لطمه زدند. یکسری ها را هواداران شناسایی کردند.

شفر خیلی به من ضربه زد
حیدری همچنین اظهار کرد: بازوبند کاپیتانی برای من و پژمان منتظری مهم نبود. اگر پژمان منتظری را اسم می برم به این دلیل است که کامل او را می شناسم. سابقه من از همه بیشتر بود ولی دنبال کاپیتانی نبودم و منافعی هم نداشتم. وینفرد شفر (سرمربی سابق استقلال) خیلی به من ضربه زد ولی دنبال حاشیه سازی نبودم. سعی می کردم وقتی وارد زمین می شوم آنقدر خوب باشم که مربی را مجاب کنم که دوباره مرا بازی بدهد.

استراماچونی باید چند بازیکن را حفظ می کرد
بازیکن پیشین استقلال با اشاره به جدایی مهره های کلیدی این تیم در سال های اخیر از جمله تیام و امید ابراهیمی گفت: امید ابراهیمی برای استقلال تاثیرگذار بود و سال گذشته مثل تیام از تیم جدا شد. استقلال هم مشکل مالی داشت و نتوانست آنها را حفظ کند. ولی امسال چطور؟ چند بازیکن از دست دادیم؟ تیم را افراد دیگری بستند نه استراماچونی. استرماچونی باید خودش زوم می کرد و بعضی بازیکنان را نگه می داشت. مثلا فیلم مسابقات را نگاه می کرد و بازیکنانی مثل پژمان را حفظ می کرد.

استقلال یکی مثل کریم باقری می خواهد
حیدری همچنین با اشاره به نبود یک مربی ایرانی کنار استراماچونی، گفت: داشتن دستیار ایرانی خیلی می توانست برای استقلال موثر باشد. پرسپولیس یک نفر را مثل کریم باقری را دارد. فقط این نیست که مربی ایرانی بخواهد فنی کمک کند. اگر یک مربی ایرانی کنار استراماچونی بود با تک تک بازیکنان صحبت می کرد و حرفهایشان را به استراماچونی منتقل می کرد.

قرار بود استقلال در دربی ۱-۳-۲-۴ بازی کند
کاپیتان سابق استقلال خاطرنشان کرد: ما در ترکیب استقلال تغییرات زیادی داشتیم که به خاطر عدم شناخت استراماچونی است. این هم یک مسئله طبیعی است. من با بازیکنان در ارتباط بودم و می دانستم که استقلال می خواست در دربی با سیستم ۱-۳-۲-۴ بازی کند ولی سورپرایز کردند و در این مسابقه با ترکیب  ۲-۵-۳ به میدان آمدند.