کیسه‌های پلاستیکی به عنوان یک مشکل زیست در جزیره کیش مورد توجه قرار دارد و تلاش برای برون رفت از این چالش زیست محیطی در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار دارد.
کد خبر: ۷۷۴۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵ 25 August 2019

به گزارش تابناک کیش، مدیریت پسماند شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش اکنون در راستای خروج از مشکل کیسه های پلاستیکی و یافتن جایگزینی مناسب، طرح نمادین " نه به کیسه پلاستیکی"  را در این جزیره به اجرا گذاشته است .

 این طرح زیست محیطی از اواخر مرداد و همزمان با جشنواره تابستانی کیش  در ۳ بازار و  فرودگاه بین المللی کیش  به اجرا گذاشته شده و در قالب این برنامه با استفاده از برنامه های فرهنگی و  هنری ، ساکنان و گردشکران کیش را با معضلات  و مشکلات زیست محیطی ناشی از استفاده از کیسه پلاستیکی  آشنا می شوند.

جزیره کیش به عنوان جزیره دوستدارمحیط زیست همواره دراجرای طرح های محیط زیستی پیشرو بوده است و کاهش مصرف ظروف و کیسه های پلاستیکی ازجمله مواردی است که درچندسال اخیر ساکنان و مسئولان کیش به آن توجه ویژه ای داشته اند. تجزیه کامل کیسه های پلاستیکی در طبیعت حدود ۳۰۰ سال طول می کشد و سالانه هزاران گونه جانوری در اثر گرفتار شدن در زباله های رها شده و یا خوردن کیسه های پلاستیکی تلف می شوند. 

 وجود کیسه های پلاستیکی به عنوان یکی از مشکلات زیست محیطی در کشور همواره مطرح شده و مورد توجه دوستداران محیط زیست و مسئولان قرار داشته اما تاکنون جایگزینی مناسب برای حل این معضل معرفی نشده است و بسیاری از کارشنان معتقدند که حل این مشکل نیازمند نوآوری جدید یا تولید محصول یا جایگزینی مناسب است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار