معاون رئیس جمهوری:
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک در زمینه هوشمندسازی جزیره کیش گفت: کیش یک جزیره هوشمند و نوآور و قطب اقتصاد نوآوری در منطقه خلیج‌فارس می‌شود.
کد خبر: ۷۷۳۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴ 19 August 2019

به گزارش تابناک کیش؛ سورنا ستاری روز یکشنبه در آیین تبادل تفاهم‌نامه همکاری مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و سازمان منطقه آزاد کیش افزود: منطقه آزاد کیش ظرفیت زیادی در اکوسیستم نوآوری در منطقه دارد و پتانسیل  بخش خصوصی در این جزیره زیاد است.

وی با اشاره به اینکه این جزیره از نظر مقررات و بروکراسی، قوانین آزادتری دارد ،گفت:  اکنون دانشگاه‌های مطرحی از جمله صنعتی شریف و صنعتی امیرکبیر، در این جزیره سایت دانشگاهی دارند و فضای کیش فضای دانشگاهی است، مراکز دانشگاهی این جزیره هفت هزار دانشجو دارند که ۷۰ درصد آنها را دانشجویان تحصیلات تکمیلی تشکیل می‌دهند.

ستاری گفت: حضور فعال دانشگاه‌های مطرح کشور در این منطقه، شرایط را برای انجام فعالیت‌های نوآورانه فراهم می‌کند، در همین راستا باید زیرساخت‌هایی در زمینه گردشگری، فین تک و حمل و نقل دریایی ایجاد شود.

وی ادامه داد: الان زیرساخت‌های خوبی در زمینه‌ نفت و گاز و حمل و نقل دریایی در کیش وجود دارد که امیدواریم به واسطه شرکت‌های دانش‌بنیان، این اکوسیستم فعال‌تر شود.

ستاری بیان کرد: شرکت‌های قوی در حوزه بیوتک در کیش فعال هستند که می‌توانند فعالیت خود را با بهره‌مندی از حمایت‌ها در زمینه هوشمندسازی این جزیره توسعه دهند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: به زودی مردم کیش می‌توانند از فناوری‌ها و سرویس‌هایی که استارتاپ‌ها ایجاد می‌کنند بهره ببرند.

وی افزود: اکوسیستم مناسبی در کیش وجود دارد و می‌تواند اقتصاد مناسبی در کیش به وجود آورد که اول اهالی و بعد کل کشور از آن سود ببرند، به هر حال مطمئن هستم اتفاقات خوبی در کیش شاهد خواهیم بود و این تفاهم‌نامه مقدمه‌ای برای اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد نوآور در این جزیره  است.

ایجاد و راه‌اندازی برج نوآوری از محورهای اصلی در منطقه آزاد کیش

غلامحسین مظفری، رئیس سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم گفت: یکی از محورهای اصلی فعالیت در مجموعه های راهبردی منطقه آزاد کیش، ایجاد و راه‌اندازی برج نوآوری است و با توجه به ساختار موجود در این منطقه، زمینه خوبی برای فعالیت در حوزه‌های مختلف نوآوری و فناوری به خوبی مهیا است.

بر اساس تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای که امروز به امضای سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش رسید، برج نوآوری در کیش تا اوایل پاییز امسال راه‌اندازی خواهد شد.

این مرکز فناورانه به منظور استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان پیشگام و صادراتی، استارتاپ‌ها، نهادهای تأمین مالی، شتاب‌دهنده‌ها و سایر نهادهای واسط ایجاد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار