اگر شما به‌عنوان یک غواص ماجراجو به دنبال کاوش در صخره‌های مرجانی خلیج فارس هستید یا در جستجوی یک ساحل آفتابی گرم می‌گردید تا بر روی ماسه‌های نقره‌ای رنگش دراز بکشید، جزیره کیش و قشم دقیقا همان‌جایی است که باید در فصل زیبای پاییز به آن سفر کنید و از آب و هوای مناسب آن لذت ببرید.
کد خبر: ۷۷۲۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵ 17 August 2019

به گزارش تابناک کیش، جذابیت اصلی جزایر زیبای جنوب ایران با آن سواحل پرزرق ‌و برقشان، در فصل پاییز که هوا رو به خنکی می‌رود نمایان می‌شود. اگرچه کیش با مساحتی حدود ۹۱ کیلومتر مربع جزیره بزرگی محسوب نمی‌شود، اما بیشتر مناطق آن توسط سواحل زیبا پوشانده شده که بهترین زمان برای شنا و آب‌تنی را فراهم می‌کند.
در واقعیت، بهترین فصل سفر به کیش و قشم همان‌طور که در بالا متوجه شده‌اید، پاییز است. دلیل این موضوع بیش از هر عامل دیگری به آب‌وهوای خنک و دلپذیر این فصل برمی‌گردد. در تابستان که هوا به‌شدت گرم می‌باشد، ممکن است به ‌سختی بتوانید به بیرون از اقامتگاه خود بیایید! بنابراین هوای گرم می‌تواند تا حدودی باعث ناراحتی‌تان شود و آن‌طور که باید و شاید نتوانید از سفرتان لذت ببرید. در ادامه، به نقل از بلاگ سایت شب، همه چیز درباره جزیره کیش و قشم را خواهیم دانست.
از شروع مهر ماه، دمای هوا کاهش می‌یابد و تا پایان آذر این فرآیند به آب‌وهوای زمستانی نزدیک می‌شود. همین‌که به اواخر پاییز نزدیک می‌شویم، بر میزان بارش افزوده می‌شود، به‌طوری‌که فصل پاییز در کیش و قشم به‌عنوان پرباران‌ترین فصل سال شناخته می‌شود. متوسط دمای هوا در پاییز ۲۳ درجه می‌باشد. این خنک شدن هوا با استقبال دوباره‌ی گردشگران روبرو می‌شود به طوری که کیش و قشم از مهم‌ترین مقاصد سفرهای پاییزه در ایران محسوب می‌شوند.
روزهای پاییزی در کیش و قشم به نسبت بهار و تابستان کوتاه‌تر است. به همین دلیل بسیاری از گردشگران خارجی نیز که پا به جزایر زیبای ایران می‌گذارند، مجبور به سیاحت و گشت و گذار در ساعات شبانه هستند. همین امر باعث می‌شود خنکی هوا بیشتر از هرزمانی از روز احساس شود و حتی زیبایی‌های هر یک از این جزایر نیز در شب چشم‌اندازی متفاوت را ایجاد می‌کنند.

اقامت در کیش و قشم
فرقی نمی‌کند که چطور و به کجا سفر کنیم یا در چه فصلی از سال قصد مسافرت داشته باشیم؛ در هر صورت رزرو سوئیت و اجاره ویلا یا اقامتگاه مناسب از مهم‌ترین نکاتی است که پیش از آغاز سفر دغدغه بسیاری از مسافران و گردشگران است. سایت شب به عنوان یکی از بهترین سایت‌های اجاره ویلا و اقامتگاه در سراسر کشور این امکان را برای گردشگران ایجاد نموده است که بتوانند در زمان تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی سفر به این سایت مراجعه نمایند و در بین هزاران اقامتگاه در سراسر ایران گزینه‌ی مطلوب خود را انتخاب نمایند.

کاهش هزینه اجاره ویلا در قشم و کیش در فصل پاییز

 

از دیگر مزایای سفر به کیش و قشم در پاییز، ارزان‌تر شدن شرایط سفر و کاهش هزینه‌‌ها در این ایام است. به دلیل آنکه در پاییز از حجم مسافرین کاسته می‌شود، کلیه خدمات سفر از بلیت هواپیما گرفته تا هزینه‌های اجاره ویلا و سوئیت و موارد دیگر، با قیمت پایین‌تری ارائه می‌شوند. پس بدون نگرانی از رزرو اقامتگاه و بلیت، می‌توانید سفری مطمئن را برای خود و خانواده‌تان ترتیب دهید.
اگر به هر نحوی از سفر با تور لذت می‌برید، می‌توانید با بررسی شرایط هر یک از تورهای پاییزه، سفری متفاوت را برای خود رقم بزنید. در پاییز بسیاری از تورهای مسافرتی کیش و قشم نیز با تخفیف‌های بسیار مناسب، اقدام به جذب مسافر می‌کنند. با هزینه‌ی کمتر نسبت به فصل تابستان، می‌توانید اقامتگاهی به‌مراتب بهتر و مجهزتری را در پاییز رزرو کنید.
بااین‌حال، ممکن است این پرسش ایجاد شود که: «اگر پاییز بهترین فصل سفر به کیش و قشم است، پس چرا در این ایام مسافران کمتری به این جزایر سفر می‌کنند؟» درواقع پاسخ روشن است، بازگشایی مدارس از یک سو و مشغولیت والدین از سویی دیگر، عامل اصلی کاهش مسافر در این فصل سال است. بنابراین فصل پاییز مناسب‌ترین ایام برای اجاره ویلا در کیش و اقامت در این جزیره‌ی زیبای مرجانی حاشیه‌ی خلیج فارس است.
بدون شک مزایای سفر به کیش و قشم در پاییز به آب‌وهوای خوب و ارزان بودن خدمات گردشگری خلاصه نمی‌شود، شما می‌توانید به‌ویژه در پاییز تصویر دیگری از زیبایی‌های این جزایر بی‌مانند را مشاهده کنید. همچنین آرامش حاکم در پاییز و سپری کردن لحظاتی تکرار ناشدنی در این دو جزیره جنوب ایران، باعث می‌شود در طول سال سرزندگی خود را حفظ کنید.
شاید پاییز به‌اندازه بهار یا تابستان فصلی شاد نباشد، ولی احساس خنکی هوا در زیر آفتاب ملایم سواحل خلیج فارس، تجربه‌ای فراموش ناشدنی است. در پایان، اگر روزی دوستی به شما گفت: «بهترین موقع سفر به کیش و قشم چه زمانی است؟» بدون حتی درنگی کوتاه، سریعاً بگویید: «پاییز.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار