پیش‌بینی می‌شود قیمت هر کیلوگرم دام زنده در روز عید قربان ۴۵ تا ۴۶ هزار تومان تعیین شود.
کد خبر: ۷۷۰۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸ 11 August 2019
 
به گزارش تابناک تهران؛ رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی با بیان اینکه تمام تمهیدات در رابطه با ذبح دام در روز عید قربان انجام شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود قیمت هر کیلوگرم دام زنده در روز عید قربان ۴۵ تا ۴۶ هزار تومان باشد و گوشت دام‌های ذبح شده این روز با برچسب مخصوص برای خرید از سوی افراد در سطح شهر توزیع خواهد شد.

علیرضا ملکی در رابطه با ذبح دام در روز عید قربان گفت: همچون سال‌های گذشته تمهیداتی در رابطه با ذبح و عرضه دام برای عید قربان در نظر گرفته‌شده است که از این موارد می‌توان به جایگاه‌های عرضه در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، بازرسی‌های بهداشتی و نظارت بر فرآیند ذبح و عرضه اشاره داشت.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی ادامه داد: در کنار جایگاه‌های دائم عرضه و ذبح دام جایگاه‌های موقت نیز در نظر گرفته‌شده تا متقاضیان در اسرع وقت و به دور از هرگونه مشکل و آلودگی به قربانی کردن دام بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: تمام غرفه‌ها مملو از دام خواهد بود و هیچ کمبودی درزمینهٔ عرضه دام عید قربان وجود ندارد همچنین تأمین دام عید قربان از طریق دام داخلی صورت گرفته است.

ملکی افزود: از بامداد روز آینده در کشتارگاه‌های تهران ذبح انجام خواهد شد که این ذبح به صورت کاملاً شرعی و بهداشتی خواهد بود و بعد از ذبح دام، گوشت با برچسب مخصوص عید قربان در سطح شهر عرضه خواهد شد و هر فرد با توجه به نیاز خود می‌تواند ذبح عید روز قربان را خریداری کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی در پاسخ به این سؤال که آیا امکان ذبح پیش روی مشتری وجود دارد، گفت: تصمیم اتحادیه، سازمان بهداشت و دامپزشکی بر این بود با توجه به شرایط آپارتمانی منازل ذبح دام در مراکز عرضه انجام شود اما اگر فردی قصد ذبح در منزل و مکان خود را دارد می‌تواند دام را خریداری و در محل مورد نظر خود ذبح کند.

ملکی در رابطه با قیمت هر کیلو دام زنده بیان کرد: قیمت دام زنده برای ذبح روز عید قربان هنوز نهایی نشده است و جابجایی دام از سوی دامداران با توجه به شرایط آب و هوایی و میزان عرضه و تقاضا بر قیمت دام تأثیرگذار است که با توجه به این موارد پیش‌بینی می‌شود قیمت هر کیلوگرم دام زنده در روز عید قربان ۴۵ تا ۴۶ هزار تومان تعیین شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار