مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با اتفاق نظر می‌توانیم ظرفیت‌های جزیره کیش را به صورت ملی بازتاب دهیم تا اتفاقات خوبی برای جزیره رقم بخورد.
کد خبر: ۷۷۰۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵ 10 August 2019

به گزارش تابناک کیش، غلامحسین مظفری شامگاه پنجشنبه در مراسم روز خبرنگار با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهیدان عرصه خبر و اطلاع رسانی اظهار داشت: اصحاب رسانه در کیش، جمعی صمیمی، دوست داشتنی و مسؤولیت‌پذیر هستند که به کارخود علاقمند فراوانی دارند.

وی افزود: در جزیره کیش با تلاش مدیران و مسؤولان کارهای خوبی انجام و زیرساخت‌ها بسیاری فراهم شده اما شرایط به اندازه ای که باید ایده آل نیست اما ما وظیفه داریم شرایط بهتری را فراهم کنیم که این مهم تنها زمانی میسر می‌شود که با وجود اختلاف‌نظرها در توسعه و رونق کیش با اتفاق نظر گام برداریم.

وی افزود: بی تردید خروجی این اتفاق نظر توسعه و رونق جزیره کیش را به همراه خواهد داشت که بازتاب آن برای کیش و کشور ارزشمند خواهد بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اهمیت معرفی فرصت ها و ظرفیت های کیش در فضای ملی وبین المللی بر ایجاد فرصت های جدید و بهره گیری از ایده های خلاق و نو در رونق و توسعه جزیره مرجانی کیش تاکید کرد.

نقش مهم رسانه در ترویج بیانیه گام دوم انقلاب

حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه کیش نیز در این مراسم با تبریک روز خبرنگار و تاکید بر اهمیت خبر و اطلاع رسانی بر خدمات ارزشمند خبرنگاران در دوران دفاع مقدس و تاثیر آن‌ها در ایجاد انگیزه در رزمندگان در راستای دفاع از خاک ایران اسلامی و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی پیشنهاد کرد تا در روز خبرنگار هر ساله یک موضوع به عنوان محور قرار گرفته و با پرداختن به آن این روز برای فعالان عرصه خبر پربار و محل شکوفایی توانمندی بیشتر باشد.

امام جمعه کیش با تاکید براینکه بیانیه گام دوم انقلاب محور مهمی است که می تواند محل تحقیق و پژوهش برای اصحاب رسانه قرار گیرد تا در تحقق آن گام‌های بزرگی در جامعه برداشته شود افزود: تولید علم و ترویج سبک فرهنگ زندگی ایرانی – اسلامی از موضوعاتی است در بیانیه گام دوم به آن اشاره شده و باید محقق و عملیاتی شود و خبرنگاران می‌توانند در راستای عملیاتی شدن آن نقش موثری داشته باشند.

وی با بیان اینکه کشورهایی امروز قدرتمند هستند که صاحب علم واقعی‌اند افزود: دست یابی به علم و پژوهش به معنای واقعی و تولید علم در جامعه می‌تواند مرزهای علمی کشور را گسترش دهد.

حجت الاسلام حسن زاده با تاکید بر اینکه به گسترش مرزهای جغرافیایی نمی‌اندیشیم بیان کرد: اما در حوزه علم و دانش باید مرزهای عملی کشور را گسترده تر کرده و این اتفاق تنها با پژوهش واقعی و تولید علم امکان‌پذیر است نه کپی برداری از علوم و تولیدات علمی کشورهای دیگر.

وی با اشاره به ظرافت قلم و هنرمندی خبرنگاران در تولید و انعکاس اخبار و سخنان مسئولان خبرنگاران را قشر فرهیخته ای عنوان کرد که می توانند به آبروی جامعه کمک کنند و با فرهنگ سازی در تولید علم و پژوهش و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در جامعه تاثیرگذار باشند.

ایجاد فضای تعامل میان اصناف، مردم و مسؤولان

سعید پورعلی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز جامعه رسانه را جامعه ای سخت کوش و پرتلاش خواند که با به تصویر کشاندن ظرفیت‌های کیش در تلاش برای ارتقاء سطح زندگی مردم و معرفی ظرفیت‌های جزیره در درون و خارج ازجزیره و مرزهای ایران اسلامی هستند.

وی با اشاره به اینکه امروزه خبرنگار شهروندان نیز به صورت غیرحرفه ای با حضور در فضای مجازی به عرصه اطلاع رسانی پیوسته اند و سعی در انعکاس دیدگاه‌ها و توقعات و مطالبات مردم جزیره کیش دارند و این مسئله کار را سخت تر کرده است اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف رسانه ایجاد فضای تعامل میان اصناف، مردم و مسؤولان است.

پورعلی ادامه داد:حضور تشکل ها در جزیره کیش، جامعه کیش را عرصه سازمان یافته ای کرده است که برای رسانه‌ها مهم‌ترین فرصت ایجاد ارتباط موثر را به وجود آورده است.

وی نقد سالم و منصصفانه را در شناخت ضعف ها و قوت ها موثر خواند افزود: انتقاد موثر موجب افزایش کارآمدی و بهره وری در جامعه شده و ارتقاء خدمات را در پی دارد.

خبرنگاری عاشقانه و جامعه آبرومند

خبرنگاری عاشقانه و جامعه آبرومند موضوع سخنرانی علی اصغر محکی استاد دانشگاه و کارشناس حوزه ارتباطات در این مراسم بود.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه خبرنگار همه دردها را، جز درد خود با تمام وجود حس می کند افزود: معرفت، احترام و مسؤولیت‌پذیری روزنامه نگار عاشق به او حکم می‌کند در برابر این حرفه خطیر، پاسدار شان و احترام آن باشد و آبروی جایگاه آن را حفظ کند و از جان و دل برایش مایه بگذارد.

 وی با اشاره به اینکه خبرنگاران نخبگان و زبان گویای جامعه هستند ومی توانند در حفظ آبروی جامعه موثر باشند افزود: تخریب شخصیت‌ها، نخبگان علمی، جامعه مذهبی و ورزشی از مسائلی که در سال‌های اخیر در جامعه مشاهده می‌شود و اصحاب رسانه برای آبرو بخشی به جامعه باید در باره گفتمان آبرومندی بیش از همیشه صحبت کنیم و راجع به قابلیت‌های بالقوه برای آبرومند کردن مردم و جامعه سخن بگوییم؛ چه بسا اخباری شنابزده و کمتر واقعی و جهت دار که برجسته نمایی شده تا ذهنیتی نادرست را در اذهان و افکار عمومی شکل دهد.

وی با اشاره به اینکه جزیره کیش نمونه یک جامعه شهری استاندارد و آبرومند است خاطر نشان کرد: باید «کیش» را از منظر «فرهنگی» فهم کرد و از نو شناخت، در واقع به این واقعیت توجه کنیم که نمی‌توان درباره آینده وسرنوشت این جزیره بدون توجه به فضای ذهنی، معنایی و نمادین آن اندیشه کرد.

عکاسی مدیرعامل سازمان از خبرنگاران، بریدن کیک روز خبرنگار با حضور مسؤولان، گرفتن عکس یادگیری مسؤولان با اصحاب رسانه از حاشیه‌های شیرین این روز ارزشمند و به یادماندنی بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار