منابعی اعلام کردند یکی از کارشناسان اندیشکده ضدایرانی «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» خواستار تحریم آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان از سوی آمریکا شده است.
کد خبر: ۷۷۰۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰ 08 August 2019
درخواست از ترامپ برای تحریم آیت‌الله جنتی

«تزوی کان» کارشناس این اندیشکده آمریکایی روز چهارشنبه در یادداشتی که در تارنمای «هیل» منتشر شد،‌ نوشت: وی پشت درهای بسته نقشی اصلی در تعیین رهبری نظام ایران دارد.

نویسنده این یادداشت با اشاره به اینکه آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری است، افزود: آیت‌الله جنتی ریاست دو کمیته قدرتمندی را بر عهده دارد که مسئول تعیین رهبر عالی، تایید صلاحیت نامزدهای پست‌های کلیدی انتخابی و نظارت بر مصوبات پارلمان ایران است.

کارشناس موسسه پژوهشی بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها پیشنهاد کرد: دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در راستای ابراز همبستگی با مردم ایران و مخابره این پیام به تهران که تحرکات اخیرش در خلیج فارس هزینه دارد، باید آیت‌الله جنتی و همکاران اصلی‌اش را تحریم کند.

بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها مواضع ضدایرانی داشته و در کاخ سفید نفوذ دارد. تارنمای خبری تحلیلی «لوبلاگ» چندی پیش در گزارشی نوشت: ترامپ و بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها علاوه بر همکاری، اشتراکاتی با میلیاردرهای یهودی دارند و در حال تلاش برای یک هدف مشترک و آن شکست دیپلماسی در قبال ایران هستند.

بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها برای مقابله نظامی با ایران فشار می‌آورد و از برخی از حامیان بزرگ مالی کارزار تبلیغاتی ترامپ در زمان انتخابات ریاست جمهوری و همچنین جمهوری خواهان، مبالغ کلانی دریافت می‌کند. این اندیشکده طرفدار سرسخت تحریم ایران است اما همواره حمایت از رویارویی نظامی با ایران را انکار کرده است. اعضای آن، بارها و بارها در مقاله‌هایشان از حمله نظامی به ایران دفاع کرده اند.

«مارک دوبوویتز» مدیر عامل این بنیاد در سال ۲۰۱۱ میلادی فاش کرد که تغییر رژیم در تهران ماموریت واقعی سازمان او بود. «رائول مارک گرشت» همکار دوبوویتز در این اندیشکده هم در این خصوص به طعنه گفت: «من حدود ۲۵ هزار کلمه درباره بمباران ایران نوشته‌ام. حتی مادر من فکر می‌کند که من بیش از اندازه در این خصوص اغراق کرده‌ام.»

این اندیشکده در سال ۲۰۱۷، ۳.۶ میلیارد دلار از «برنارد مارکوس» میلیاردر یهودی و مدیر شرکت تجاری «هوم دیپو» دریافت کرد که این مقدار یک چهارم کل بودجه آن سال بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها بود. مارکوس، به عنوان یکی از از بنیانگذاران «هوم دیپو» در مورد نفرت از ایران به صراحت سخن می‌گوید. این میلیاردر یهودی دومین حامی بزرگ کارزار تبلیغاتی ترامپ در زمان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ بود.

«شلدون ادلسون» که بزرگترین حامی کارزار تبلیغاتی ترامپ در انتخابات بود و شخصاً از ترامپ خواسته بود جان بولتون را به عنوان مشاور امنیت ملی انتخاب کند، جزو حامی بزرگ مالی بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها به شمار می‌آید. 
/خبرآنلاین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار