تولیت آستان قدس گفت: بیشتر حرف ها درباره پول های آستان قدس شایعه است. درست است، زمین و اموال داریم. اما در ذهن مردم طوری تبلیغات کرده اند، در شبکه ای مثل «من و تو» چنان آستان قدس را بزرگ
کد خبر: ۷۷۰۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹ 08 August 2019

روزنامه خراسان: تولیت آستان قدس گفت: بیشتر حرف ها درباره پول های آستان قدس شایعه است. درست است، زمین و اموال داریم. اما در ذهن مردم طوری تبلیغات کرده اند، در شبکه ای مثل «من و تو» چنان آستان قدس را بزرگ کرده اند که انگار نصف ثروت آمریکا در این جاست. این قدر پول این جا نیست که فکر کنید همین طور دارد پول می ریزد.

مروی: حرف‌ها درباره بودجه آستان قدس شایعه است

حجت الاسلام «احمد مروی»:

ممکن است بگویید امام رضا(ع) خیلی پول دارد، اما خرج هم خیلی دارد. بیشتر حرف ها درباره پول های آستان قدس شایعه است.

ما هیچ بودجه ای را هم کم یا حذف نکردیم. بودجه امسال ما، دقیقا همان بودجه ای است که در سال 97 و در دوره تولیت جناب آقای رئیسی بسته شده است.

بنده با دقت مفاد فرمان مقام معظم رهبری را خوانده ام، چون مسئول اجرای آن هستم و باید بدانم چه کاری می خواهم انجام دهم. اول این که در این فرمان به استان ها اشاره ای نشده، دوم این که واژه «محرومیت زدایی» در حکم رهبر انقلاب برای تولیت آستان نیست. ایشان به سه نکته در این حوزه پرداخته اند، اول این که فرموده اند به زوار محروم رسیدگی کنید، به مجاوران محروم رسیدگی کنید، سوم این که در استان هایی که موقوفه دارید، بخشی از درآمد همان موقوفات را اگر مرتبط با وقف نامه است خرج نیازمندان کنید.

درباره غذاهایی که توزیع می شد آمدند گفتند که این افطاری ها به فقرا و افراد محروم نمی رسد، خرید و فروش می شود، بعضی ها فیش های افطاری را تا 100 و 150 هزار تومان فروخته بودند. گزارش دادند تعدادی از این کارت های افطار در مناطق محرومی مثل قلعه ساختمان توزیع می شود، گفتیم آن فرد محروم وقتی بخواهد با پنج فرزندش به حرم بیاید، پول تاکسی که هیچ، پول اتوبوس را دارد؟

بیشتر حرف ها درباره پول های آستان قدس شایعه است. درست است، زمین و اموال داریم. اما در ذهن مردم طوری تبلیغات کرده اند، در شبکه ای مثل «من و تو» چنان آستان قدس را بزرگ کرده اند که انگار نصف ثروت آمریکا در این جاست. این قدر پول این جا نیست که فکر کنید همین طور دارد پول می ریزد. به طور قطع اگر هم این توان باشد به محرومان و مستضعفان می رسیم. مثلا اگر بخواهیم صحن جامع رضوی را با چادر مسقف کنیم که زوار درآفتاب نمانند و اذیت نشوند، 1200 میلیارد تومان خرج آن است و ما پیگیر اجرای آن هستیم. با شرایط موجود هم اکنون یک صدم 1200 میلیارد تومان لازم برای مسقف کردن صحن جامع را نداریم، مگر آن که املاک و زمین هایمان را بفروشیم.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار