رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام باعث نابودی رژیم منع اشاعه تسلیحات کشتار جمعی می‌شود، بر پایبندی مسکو به اجرای تعهدات برجامی تاکید کرد.
کد خبر: ۷۵۳۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸ 14 June 2019

پوتین: برای حفظ برجام تلاش می‌کنیم؛ روابط اقتصادی با ایران روزبروز بیشتر می‌شود 

 

تابناک / ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه امروز (جمعه) با انتقاد مجدد از رویکرد آمریکا در قبال توافق هسته‌ای ایران، گفت که مسکو هر کاری برای حفظ برجام انجام می‌دهد.

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس» پوتین در حاشیه نشست شانگهای درباره عواقب سیاست‌های ضد برجامی واشنگتن توضیح داد: «خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای ایران می‌تواند رژیم منع اشاعه هسته‌ای و تسلیحات کشتار جمعی را به کلی نابود کند».

وی همچنین تاکید کرد که مسکو به عنوان رئیس دوره‌ای سازمان همکاری شانگهای هر کاری در توانش باشد، برای اجرای تعهدات خود و دیگر طرف‌های باقی‌مانده در برجام انجام می‌دهد.

رئیس‌جمهور روسیه در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره بحران سوریه نیز گفت: «هدف اصلی نابودی تمام نیروهای تروریستی در سوریه، مخصوصا در ادلب است».

پوتین همچنین افزود که مبارزه با تروریسم، یکی از اهداف اصلی نشست سازمان همکاری شانگهای است.

 

ولادیمیر پوتین که در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری شانگ‌های در بیشکک پایتخت قرقیزستان با دکتر حسن روحانی دیدار کرده است، اظهار داشت: امروز فرصت مناسبی برای بررسیهمه مسائل مورد علاقه دو کشور فراهم شده است.

وی ادامه داد: پیروزی بر تروریسم در سوریه ثمره همکاری‌های موفق ایران، روسیه و ترکیه است چرا که سه طرف در روند حل و فصل مسائل سوریه اقدامات زیادی انجام داده‌اند.

پوتین این را هم گفت که با اقدامات انجام گرفته ازجمله مواضع فعال ایران و موفقیت‌های مشترک سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در سوریه موفقیت‌های زیادی حاصل شده است.

روابط اقتصادی ایران و روسیه توسعه می‌یابد

رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: روابط اقتصادی ایران و روسیه در بسیاری جهات توسعه می‌یابد و روابط انسانی دو کشور از قرن‌ها پیش فشرده بوده و علاقه متقابل به جهان روسی از یک طرف و به فرهنگ پارسی از سوی دیگر بخش قابل توجهی از روابط و گفتگو‌های دو کشور را تشکیل داده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار