حجت الاسلام والمسلمین دکتر مصباحی مقدم در روز جهانی قدس با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی تاکید کرد: با حمایت همه جانبه مسلمانان جهان و جمهوری اسلامی ایران معامله ننگین قرن هرگز به سر انجام نمی رسد.
کد خبر: ۷۵۰۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲ 01 June 2019

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مصباحی مقدم در پایان راهپیمایی روز قدس در مصلای بزرگ جزیره کیش با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی گفت: اگر چه ترامپ و هم پیمانانش با جابجایی سفارت آمریکا سخت در تلاشند تا با معامله ننگین قرن و اعطای برخی امتیازات مادی به فلسطینیان به اهداف پلیدشان برسند اما با حمایت همه جانبه مسلمانان جهان، جمهوری اسلامی ایران و برپایی با شکوه راهپیمایی روزجهانی قدس، معامله ننگین و خائنانه قرن هرگز به سرانجام نمی رسد.

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران با اشاره به نقش موثر انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در شکست توطئه های رژیم صهیونیستی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران ضمن توقف پیشرفت های فیزیکی صهیونیست ها در اشغال سرزمین فلسطین با تقویت نیروهای مقاومت و امید بخشیدن به مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین رژیم غاصب را مجبور به عقب نشینی کرد.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای اشغال فلسطین نیروی مقاومت تحت نفوذ کامل اتحاد جماهیر شوروی بود و از12 گروه مبارز تنها گروه الفتح مسلمان بوده و 11 گروه کمونیست بودند تصریح کرد: مقاومت فلسطینیان در ابتدا نه یک قیام اسلامی بلکه قیامی قومی، عربی و تحت سیطره و نفوذ نظام های سوسیالیستی جهان بود که بر سر منافع خود با یکدیگر رقابت داشتند. اما خوشبختانه پیروزی انقلاب اسلامی ماهیت این قیام را تغییر داد و آن را به قیام اسلامی مبدل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مصباحی مقدم با بیان اینکه ابتکار هوشمندانه امام در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، این قیام اسلامی را در سطح بین المللی مطرح کرد افزود: امروز و پس از گذشت چند دهه راهپیمایی روز جهانی قدس علاوه بر کشورهای اسلامی در اروپا و آمریکا هم برگزارمی شود و این حرکت آزادیخواهانه به یک قیام اسلامی و جهانی برای مبارزه با ظلم و جور و آزاد سازی قدس شریف مبدل شده است.

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران اظهار داشت: اگرچه حرکت نیروهای سازمان الفتح در فلسطین در حال حاضر نیز یک حرکت آزادیخواهانه و سازشگر است اما به مدد حمایت های جمهوری اسلامی ایران و مسلمانان آزادیخواه جهان امروزه بخش اعظم مقاومت فلسطین قیامی انقلابی است که آزادی کامل قدس شریف را مطالبه می کند.

وی با تاکید بر اینکه مقاومت فلطسین امروزه یک حرکت مسلحانه بسیار قوی است که حملات رژیم غاصب صهیونیستی را با شدت تمام پاسخ می دهد گفت: مردمی که تا چند سال قبل با دست خالی و پرتاب سنگ در برابر دشمن مسلح می ایستادند امروز با مقاومت برابر حملات صهیونیست ها در نبردهای چند روزه و یا بلند مدت دشمن را به ستوه درآورده اند که این امر مبین قدرت رو به رشد مبارزان فلسطینی است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مصباحی مقدم با اشاره به اینکه نهال نو پای انقلاب اسلامی ایران نیز در ابتدا قدرت چندانی نداشت و به تدریج و با اتحاد و همدلی و تقویت همه جانبه قوای ملی توانست جایگاه قدرتمندی درعرصه بین المللی کسب کند گفت: همانگونه که ما یک وجب از خاک ایران را به دست دشمنان ندادیم با تمام قوا از فلسطینیان برای حفظ سرزمینشان حمایت خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مصباحی مقدم با بیان اینکه ایستادگی ایران در برابر استکبار جهانی سبب شده کشورهای سوریه و لبنان به نقاط استراتژیک حضور ایران در مقابل اشغالگران تبدیل شوند گفت: ایجاد پارک حدیقه الایران در لبنان بر فراز ارتفاعات هارون الراس به عنوان نمادی از 31 استان کشورمان و اهتزار پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز مناره های مسجدی در این مجموعه نشانه حضور مقتدر جمهوری اسلامی ایران در جبهه مبارزه با استکبار و حمایت از کشورهای مسلمان منطقه، و قیام مردم مظلوم فلسطین برای نابودی رژیم صهیونیستی است.

وی با ابراز امیدواری از پیروزی کامل مبارزات مردم فلسطین و بازگشت آنها به سرزمین خویش گفت: هموطنان ما با حضور پر شور در راهپیمایی امسال روز قدس، انزجار خود را از جنایات صهیونیست ها نشان داده و حمایت همه جانبه خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران در پایان با بیان اینکه مردم صبور ایران همیشه برای حمایت از نظام و انقلاب در صحنه حاضر بوده و در برابر تحریم ها و تهدیدها ایستادگی کرده اند، بر ضرورت وحدت ملی، تقویت همدلی و اتحاد مردم در شرایط حساس کشور تاکید کرد و گفت: مسئولان نیز باید بکوشند تا با روحیه و مدیریت جهادی و رونق تولید ملی، مشکلات معیشتی هموطنان عزتمندمان را برطرف کرده و شرایط اقتصادی کشور را بهبود بخشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار