امام جمعه موقت کیش گفت: مذاکره بر سر توان موشکی، مغایر با امنیت ملی است و توان موشکی برای این است که دزفول‌ها و خرمشهرها تکرار نشود.
کد خبر: ۷۴۸۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷ 25 May 2019
مذاکره بر سر توان موشکی مغایر با امنیت ملی است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی سیدین ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: فتح ظفرمندانه خرمشهر که در عملیات بیت‌المقدس رخ داد، به نمادی برای جبهه مقاومت تبدیل شد که امروز در درگیری‌های مختلف اثرات آن را می‌بینیم و افسانه شکست‌ناپذیر بودن رژیم قدس را از بین بردند.

وی افزود: امروز می‌بینیم که روحیه مقاومت و شهادت طلبی در بین رزمندگان حزب‌الله، حشدالشعبی، فاطمیون، انصارلله در سوریه و عراق و یمن موج می‌زند، رزمندگانی که الگوی خودشان را مردم ایران و همین مقاومت‌های مردم با دست خالی در پیروزی‌هایی چون آزادسازی خرمشهر دیدند.

سیدین با اشاره به نام‌گذاری روز 4 تیر به نام روز دزفول نیز گفت: 4 تیر روزی است که زن و مرد دزفولی با مقاومت‌ خودشان از میهن خود دفاع کردند، در دوران دفاع مقدس 176 موشک، 2500 گلوله توپ، 331 راکت هواپیما بر روی دزفول فرود آمد، بیش از 19هزار واحد تجاری و مسکونی تخریب شد، 2610 شهید را تقدیم کردند که از این تعداد 250 شهید آن نوزاد سه روزه تا کودک 10 ساله بود، این جنایتی بود که رژیم بعث و حامیان آنها ایجاد کردند.

وی افزود: اگر در آن روزها موشک داشتیم، آنها جرأت نمی‌کردند این‌گونه وحشیانه به مردم و سرزمین‌مان حمله کنند.

امام جمعه موقت کیش ادامه داد: باید از این اتفاقات درس بگیریم و بدانیم که مذاکره بر سر توان موشکی، مغایر با امنیت ملی کشور ماست، توان موشکی برای حفظ اقتدار و امنیت کشور است و برای این است که دزفول‌ها و خرمشهرها تکرار نشود و دیوانه‌ای مثل صدام اینچنین شهرهای ما را موشک‌باران نکند.

وی با اشاره به جلسه برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس برای تهدید ایران اظهار داشت: ما کشوری جنگ‌طلب نیستیم، بنا هم نیست جنگی صورت بگیرد، کشورها هم بدانند ایران کشوری نیست که بتوانند با آن وارد جنگ شوند، کشورهایی که نتوانستند در مقابل یک گروه محلی مثل انصارالله مقاومت کنند، فکر درگیری بر سرشان نحواهد زد، آنها با تمام نادانی خود این را هم فهمیده‌اند.

سیدین در ادامه به سالروز تأسیس مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز که در جنگ اقتصادی به‌سر می‌بریم، نمایندگان مجلس می‌توانند با تصویب قوانینی با گرانی‌های افسار گسیخته مبارزه کنند گرانی‌هایی که مردم را اذیت می‌کند و از سودجویی سودجویان جلوگیری کنند،

وی شرط لازم تصویب مصوبات برای مقابله با گرانی را شفافیت در مجلس عنوان کرد و تصریح کرد: خود نمایندگان از زمانی که کاندیدا می‌شوند تا زمانی که در مجلس فعالیت می‌کنند باید همه چیزشان شفاف باشد، اگر این‌چنین نشود انتظارهایی که باید از مجلس داشته باشیم محقق نخواهد شد.

خطیب نماز جمعه کیش شب‌های قدر را شب نزول قرآن و اصلاح امور انسان‌ها دانست و گفت: از فرصتی که در این شب‌ها پیش روی ما قرار داده شده استفاده کامل کنیم، خداوند متعال در این شب‌ها به بهانه‌های مختلف می‌خواهد بنده‌های خودش را ببخشد، باید با قرآن واهل بیت بتوانیم در این شب‌ها انس بگیریم و مراقب باشیم این درهای رحمت را به‌روی خودمان نبندیم و از آن به نحو احسن استفاده کنیم.

انتهای پیام/ 88043

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار