اینکه باور کنیم سیر صعودی و روند رو به رشد باور نکردنی ایشان از کار کردن در داروخانه ی بیمارستان میلاد تا مالکیت چند شرکت و ویلاسازی در لواسان تنها با همت خودشان بوده کمی سخت و مشکل است. چیزی را که در حال حاضر می توان باور کرد بدهی میلیاردی شرکت های ایشان است که طرفهای طلبکارشان را به شدت آزار داده است.
کد خبر: ۷۴۶۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ 19 May 2019

شرکت های دارویی دختران نعمت زاده در چند وقت قبل حسابی مورد توجه رسانه ها بود و علیرغم اینکه شبنم نعمت زاده در خصوص بدهی چندصد میلیاردی خود توضیحانی داده اما با هم به ابعاد دیگر این ماجرا و برخی شرکت های دیگر خانم دکتر نعمت زاده می پردازیم.

 

اولین نکته ای که باید درباره ی تأسیس شرکتهای پی در پی خانواده ی نعمت زاده به آن اشاره کرد اشتهای وافر جهت راه اندازی شرکتها در حوزه های مختلفی است که برخی هیچ ارتباطی به هم ندارند. البته درباره ی راه اندازی این شرکتها که بصورت قانونی انجام شده حرفی نیست اما درباره ی نوع کارکرد آنها می توان مباحثی را مطرح کرد. در ابتدا نگاهی به اسامی شرکتهای گوناکون این خانواده می اندازیم. شرکت‌های توسعه نگین مکران، مهندسی توسعه پتروفرآیند کرخه، هرمزان تجارت گستر کیش و الوند پتروانرژی کیش ، شرکت ارگ شیمی پارسا ، شرکت توسعه پتروشیمیایی ساحل دریا ، شرکت برق انرژی پاینده جم و شرکت برق دژپل انرژی ، شرکت پلیمری پویا جم خاورمیانه ، کیمیا صنایع دالاهو ، توسعه صنعت نعمت ، شرکت رسا فارمد و توسعه دارویی رسا. در بین این شرکتها برخی از آنها علیرغم اسمشان هنوز کاری از پیش نبرده اند و برخی از آنها منحل شده اند. به عنوان مثال شرکت توسعه صنعت نعمت در سال 91 به دلیل عدم حضور سرمایه گذار منحل شد و شرکت برق انرژی پاینده جم هنوز تنها کار مطالعاتی انجام می دهد.

 

در بین این شرکتها رسافارمد و توسعه دارویی رسا اسامی آشنایی برای شرکتهای پخش دارویی هستند. در شرکت رسافارمد شبنم نعمت زاده و زینب نعمت زاده به ترتیب مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره هستند ضمن اینکه محمد محبعلی داماد نعمت نیز در هیئت مدیره ی آن عضویت دارد. توسعه ی دارویی رسا نیز شبنم نعمت زاده را به ریاست هیئت مدیره ی خود می بیند. آنطور که مدیرعامل شفا دارو می گوید بدهی شرکت توسعه دارویی رسا به کل صنعت دارویی کشور در حدود 350 میلیارد است که از این مبلغ 60 میلیارد تومان بدهی رسا به شفا دارو می باشد. شرکت داروسازی فارابی نیز 48.1 میلیارد از توسعه رسا طلب دارد. شرکت دارویی جابربن حیان نیز 45 میلیارد از توسعه ی رسا طلبکار است ضمن اینکه بذهی توسعه ی رسا به شرکت دارویی اسوه نیز به 17.8 میلیارد تومان می رسد. اگرچه شبنم نعمت زاده بدهی 350 میلیاردی به بخش دارویی را منکر می شود و اعتقاد دارد مبلغ کل بدهی پائین تر از آن است.

 

شبنم نعمت زاده که به گفته ی خودش بعد از فارغ التحصیلی در سال 75 از دانشگاه شهید بهشتی به مدت 5 سال بیکار بوده اما از سال 80 از طریق داروخانه ی بیمارستان میلاد وارد کار شده و ادعا می کند که تأسیس این شرکتها هیچ ارتباطی با پدرش ندارد. اینکه باور کنیم سیر صعودی و روند رو به رشد باور نکردنی ایشان از کار کردن در داروخانه ی بیمارستان میلاد تا مالکیت چند شرکت و ویلاسازی در لواسان تنها با همت خودشان بوده کمی سخت و مشکل است. چیزی را که در حال حاضر می توان باور کرد بدهی میلیاردی شرکت های ایشان است که طرفهای طلبکارشان را به شدت آزار داده است. حالا که ایشان تأسیس قارچ گونه ی این شرکتها را بی ارتباط با پدرشان می دانند امیدواریم پاسخگو باشند که چرا محمد تقی دارابی مدیرعامل اسوه برای حل مشکل بدهی توسعه رسا به شرکت متبوعش ابراز امیدواری کرده که محمدرضا نعمت زاده وارد عمل شود.

shoaresal

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار