کد خبر: ۷۳۳۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵ 10 April 2019

دیروز دولت ترامپ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه های تروریستی آمریکا قرار داد. واکنش رسمی کشورمان اقدام متقابل بود که طی آن شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد بخشی از نیروهای نظامی آمریکا موسوم به سنتکام از جانب ایران به‌عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود.

 

چنانکه پیش‌بینی می‌شد این اتفاق بیش از همه چیز باعث همبستگی ملی در حمایت از سپاه شد. مقامات رسمی همگی در حمایت از سپاه سخن گفتند.

رهبر انقلاب در سخنانی سپاه را یک دستگاه برجسته و در خط مقدم مواجهه با دشمن در میادین گوناگون برشمردند و گفتند: سپاه هم در میدان عملیاتی و مقابله با دشمن در مرزها و حتی چند هزار کیلومتر دورتر در اطراف حرم حضرت زینب(س) پیشقدم است و هم در میدان مقابله سیاسی با دشمن.

رهبر انقلاب اسلامی کینه آمریکایی‌ها از سپاه را ناشی از همین مسئله دانستند و افزودند: آمریکایی‌ها به خیال خود علیه سپاه و در واقع علیه انقلاب و ایران نقشه می‌کشند و گربه‌رقصانی می‌کنند، البته این خباثت‌ها به جایی نخواهد رسید و با برگشتن کید و فریب آنها به خودشان، دشمنان جمهوری اسلامی مانند ترامپ و احمق‌های دور و بر نظام حاکمه آمریکا در حال حرکت به سمت حضیض هستند.

رهبر انقلاب: گربه‌رقصانی آمریکا علیه سپاه به جایی نخواهد رسید/ ترامپ و احمق‌های دور و بر نظام حاکمه آمریکا در حال حرکت به سمت حضیض هستند

رئیس‌جمهور در مراسم رونمایی از دستاوردهای هسته‌ای گفت: «شما می‌خواهید سپاه مورد کینه آمریکا و صهیونیست‌ها نباشد؟ سپاه همواره در مقاومت از ایران اسلامی پرچمدار بزرگ بود.امروز استکبار جهانی می‌خواهد همه شکست‌های خود را با تروریست نامیدن گروهی که تمام هدفش مبارزه با تروریست بوده جبران کند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تروریست‌ها را نابود کرد و باقی‌ماندگان جرثومه‌هایشان نیز به دامن صدام فرار کردند و امروز هم به دامان صهیونیست‌ها فرار کردند.»

روحانی: جان برکفان سپاه از روز اول انقلاب کنار مردم و با مردم بودند/ از کسانی که در عید به تعطیلات نرفتند، تشکر می‌کنم

علی لاریجانی در نطق قبل از دستور جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) گفت: کیست که نداند سپاه بیشترین ضربه را به تروریسم خطرناک منطقه زده است و کیست که نداند این نیروی زبده و انقلابی در بدو پیروزی انقلاب مستمرا در کنار ملت با گروه‌های تروریستی به مقابله پرداخت، همان تروریست‌هایی که متکی به قدرت بزرگ بودند.

واکنش قاطعانه «لاریجانی» به اقدام آمریکا علیه سپاه: همه ما افتخار می‌کنیم که پاسدار باشیم

برخی دیگر از مسئولان و نهادها هم با محکومیت اقدام ترامپ از سپاه حمایت کردند:

مطهری: تروریست خواندن سپاه از سوی آمریکا این نهاد را در خاورمیانه محبوب‌تر می‌کند/ سپاه در بین مردم محبوب است

نوبخت: آمریکا قبلا هم ملت ایران را تروریسم معرفی کرد/ سپاه در قلب ملت ایران جای دارد

جهانگیری به تروریستی خواندن سپاه واکنش نشان داد

اما آنچه بیش از همه چیز قابل توجه و قابل تقدیر بود حمایت اصلاح‌طلبان سرشناس از سپاه بود. مصطفی تاج‌زاده، آذز منصوری و عبدالله رمضان‌زاده از سیاستمدارانی بودند که در حمایت از سپاه توییت کردند.

در این زمینه باید گفت عدو سبب خیر شده است. ترامپ با قرار دادن نام سپاه در گروه‌های تروریستی باعث همبستگی ملی در حمایت از سپاه شد. این وحدت ملی نیاز ضروری کشور در شرایط کنونی بود و نمایش این وحدت سبب تضعیف آمریکا خواهد شد. مضاف بر اینکه این اقدام آمریکا احتمالا هیچ تاثیر منفی در شرایط اقتصادی و سیاست خارجی کشورمان نخواهد داشت.

***

هدایتی بدهی خود را تصفیه کرده است؟

رسول امیرقهرمانی نماینده دادستان در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این سئوال که با توجه به برگزاری جلسه ششم دادگاه در تاریخ ۲۵ فروردین، آیا هدایتی به وعده خود مبنی بر تسویه بدهی با بانک سرمایه تا قبل از صدور رای عمل کرده است یا خیر اظهار کرد: تا الان هدایتی به قولش عمل نکرده و پولی پس نداده است.

نماینده دادستان تهران درباره وضعیت ملک جاده مخصوص که هدایتی برای تسویه بدهی با بانک سرمایه روی آن حساب باز کرده، گفت: مالک این ملک هدایتی نیست و مالک اصلی هم حاضر نشده پای کار بیاید.

وی در پاسخ به این سئوال که هدایتی در جلسه دادگاه مدعی شده ملک جاده مخصوص به نام کارمند خودش است توضیح داد: مالک یا فروشنده اصلی ملک، کارمند هدایتی نیست بلکه هدایتی در مبایعه نامه‌ تنظیم شده با مالک اصلی، نام کارمند خود را به عنوان خریدار نوشته و چون مبلغ معامله به طور کامل به فروشنده پرداخت نشده، فروشنده اصلی حاضر به انتقال نیست.

 حسین هدایتی که به گفته نماینده دادستان در جلسات دادگاه، اصل و سود بدهی‌اش به بانک سرمایه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است، به اخلال در نظام اقتصادی کشور متهم شده و این پرونده به جز هدایتی، ۱۰ متهم دیگر دارد.

***

ویلای دختر نعمت‌زاده باید تخریب شود

محسن قائمی نسب مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دیوان عدالت اداری در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تایید خبر ارائه دادخواست توقف موقت تخریب ویلای لواسان توسط دختر وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: به موجب قانون هر یک از شهروندان جمهوری اسلامی ایران در صورتی که احساس کنند از ناحیه دستگاه‌های دولتی مورد ظلم واقع شده‌اند می‌توانند در دیوان عدالت اداری شکایت خود را مطرح کنند.

وی ادامه داد: اما مطلب مورد توجه این است که ارائه دادخواست و شکایت به معنای حق به جانب بودن یک شخص نیست بلکه صرفاً یک ادعا و درخواست است. شخص نامبرده دادخواستی در دیوان مطرح کرده است و این دادخواست در شعبه‌ای از دیوان عدالت اداری در حال رسیدگی است و دیوان عدالت اداری دستور توقف تخریب نداده است. در رابطه با این موضوع طبق قانون و مقررات عمل می‌شود.

امیدواریم دیوان عدالت اداری در این زمینه به عدالت رفتار کند و از اجرای حکم تخریب جلوگیری نکند.

***

پرونده دکل گمشده و لزوم اطلاع‌رسانی قوه‌قضائیه

چند روز پیش خبر حکم صادرشده برای متهمین پرونده دکل گمشده نفتی رسانه‌ای شد.

صدور حکم محکومیت ۴ متهم پرونده دکل نفتی

آنچه در این حکم، تعجب برانگیز بود این بود که متهمان فقط به سه سال حبس محکوم شده بودند. امروز عباس جعفری دولت‌آبادی داستان تهران در این زمینه به خبرنگاران گفته است: «این پرونده سال ۹۱ در دادسرا مفتوح شد. ۶ متهم داشت و دو متهمش در خارج بودند و یکی طباطبایی و یکی دیگر که به ایران نیامد و محاکمات ۱۱ جلسه طول کشید. پرونده مالی پیچیده بود. هنوز حکم به ما ابلاغ نشده است. دیروز هم پیگیری کردم تصویر حکم به دست ما نرسیده است. اگر نامتناسب بود اعتراض می‌کنیم. باید حکم را ببینم. این پرونده از پرونده‌هایی بود که به سختی جلو می‌رود مانند پرونده پتروشیمی. آقای طباطبایی که در محاکمات نبود مصاحبه مفصلی با رسانه‌ای کرده بود و خودش نیامد ولی وکیلش آمده بود. پرونده مهمی است.»

دادستان تهران: ۳۰ نفر از دلالان مرغ را دستگیر کردیم/ دکل نفتی یک پرونده مالی پیچیده بود/ توضیحات درباره حساب نرگس کلباسی

به نظر می‌رسد در گام اول دادستانی می‌بایست افکار عمومی را درباره عناوین اتهامی روشن می‌کرد و جه بهتر که در ادامه دادگاه هم علنی می‌بود. متاسفانه آنچه اکنون در افکار عمومی مطرح شده است این است که چند نفر ۸۷ میلیون دلار پول بیت‌المال را بالا کشیده‌اند و قوه قضاییه آنها را فقط به سه سال زندان محکوم کرده است.متاسفانه حکم منتشرشده توسط رسانه‌ها حکمی است که به اقتضای دادگاه به زبان حقوقی نوشته شده است و برای عموم مردم قابل فهم نیست.

در این میان رسانه‌های مخالف کشور از این خلا اطلاع‌رسانی سوءاستفاده می‌کنند و برای عموم مردم اینگونه فضاسازی می‌کنند که فردی با دزدیدن ۸۷ میلیون دلار و فرار از کشور فقط به سه سال حبس محکوم شده است که این مسئله احتمالا مطابق واقع نیست.

در این زمینه قوه قضاییه باید اطلاع‌رسانی دقیقی انجام دهد تا رسانه‌های معاند نتوانند سوءاستفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار