کد خبر: ۷۳۳۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳ 10 April 2019

پایه جذابیت چهره از لحاظ ژنتیکی چیست؟ اخیرا در مطالعه ای دانشمندان ژن های زیبایی صورت را بررسی کردند. به استدلال تعدادی افراد جذابیت یک مزیت اجتماعی است. مطالعات نشان می دهند افرادی که جذاب تر هستند به احتمال بیشتر شغل بهتری دارند، بهتر عمل می کنند و درآمد بیشتری کسب می کنند.

به گزارش شفقنا، با اینکه بیشتر وقت ها کفه ی ترازو به نفع افراد زیبا سنگینی می کند، اما در مورد ژن هایی که زیبایی صورت را تشکیل می دهند اطلاعات بسیار کمی در دست است.

ژن های زیبایی به واسطه جنسیت افراد فرق می کنند. به طور خاص: در زنان، تغییرات ژنتیکی مرتبط با زیبایی مربوط به ژن هایی هستند که توده بدن و چربی ها را تنظیم می کنند. در مردان، انواع ژنتیکی “زیبایی” به ژن هایی که سطح کلسترول را تحت تاثیر قرار می دهند، متصل می شوند.

باید به این نکته توجه داشت که، سطح کلسترول خون نقش مهمی در سنتز تستوسترون و هورمون های استروئیدی دیگر دارد.

نتایج مطالعات صورت گرفته نشان می دهد که رابطه ی پیچیده ای بین جذابیت و انواع صفات انسانی وجود دارد.

همانند بسیاری از ویژگی های انسانی دیگر، برای تعیین جذابیت فرد تنها یک ژن خاص و اصلی وجود ندارد. در عوض [جذابیت] به احتمال زیاد با تعداد زیادی از اجزای ژنتیکی با اثرات متفاوت مرتبط است. جالب توجه است، ویژگی جنسیت یک الگوی ثابت و تعیین کننده است  که تقریبا در تمام تحلیل های مطالعات مشاهده شده است.

البته برای به نتیجه رسیدن این تحقیق محدودیت های وجود دارد که دانشمندان آنها را  تایید می کنند. از جمله ی این محدودیت ها نژاد ها و قومیت افراد است.

محققان خاطرنشان می کنند، سوالات متعددی از جمله  نقش سن، شکل بدنی بدن و حالت چهره وجود دارد که آنها هنوز پاسخی برایشان پیدا نکرده اند.

منبع: www.medicainewstoday.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار