سرپرست فرمانداری رامشیر:
سرپرست فرمانداری رامشیر گفت: خبر منتشرشده در برخی خبرگزاری‌ها مبنی بر قطع مسیر ارتباطی ۷ روستای رامشیر کذب است.
کد خبر: ۷۲۹۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۹ 29 March 2019

سید مجید حسینی نژاد سرپرست فرمانداری رامشیر اظهار کرد: خبر منتشرشده در برخی خبرگزاری‌ها مبنی بر قطع مسیر ارتباطی ۷ روستای رامشیر کذب است؛ سد رامشیر بسته شد و آب در کانال کنترل سیلاب جاری شد که در یک نقطه تقاطع با جاده روستایی آب از روی جاده عبور می‌کند، روستاهای بالادست از پل مشراگه و روستاهای پایین‌دست از پل رامشیر عبور می‌کنند و فقط کمی مسیر برای عبور طولانی‌تر شد.

وی افزود: اقدام انجام شده به دلیل درخواست شهرستان شادگان و بندرماهشهر برای کاهش حجم آب ورودی به این شهرها و احساس خطر در سیل‌بندها بود که با این اقدام مشکل در این دو شهرستان رفع شد.

سرپرست فرمانداری رامشیر با اشاره به تخلیه سد تنظیمی رامشیر ۲۴ ساعت قبل از شروع بارندگی‌ها، عنوان کرد: روستای بیت صیوان کمی دچار آبگرفتگی شد که با کمک نیروها در همان شب آب از روستا خارج شد و در شرایط عادی به سر می‌برد.

وی گفت: در بالادست روستای بیت حمید ۲ بند آبخیزداری وجود دارد که ظرفیت آن‌ها تا ۹۰ درصد تکمیل‌شده ولی ازنظر استحکامی مشکلی ندارند؛ برای پیشگیری یک کانال در وسط روستا برای جهت‌گیری مسیر آب حفر شد که در صورت ایجاد مشکل برای بند خاکی روستا آسیب نبیند.

حسینی نژاد گفت: بخش عمده‌ای از بارش باران در شهرهای باغملک، رامهرمز، بهبهان، جایزان و امیدیه به سمت رودخانه جراحی در رامشیر جاری می‌شوند و هم‌زمان رهاسازی آب از سد مارون نیز به سمت رامشیر جاری می‌شود که اگر این دو اتفاق هم‌زمان رخ دهند احتمال ایجاد مشکل برای رامشیر وجود دارد.

 

منبع: فارس

برچسب ها: رامشیر ، سیل ، سیلاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار