رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: مخالفت مدیران صدا و سیما با حضور جواد ظریف در خندوانه/مصباحی مقدم: دو سوم اعضای مجمع مخالف پیوستن به FATF است/اظهارات تعجب برانگیز واعظی درباره ماجرای استعفای ظریف/با تعطیل شدن «خندوانه»، جناب‌خان دوباره لبوفروش شد و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۲۶۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳ 17 March 2019
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
قیمت شیرینی‌های پرمصرف عید چند؟
 
علی بهره مند، رییس اتحادیه قنادان در گفتگو با خبرآنلاین گفت: در واحد‌های درجه یک قیمت شیرینی های‌تر کیلویی ۲۶هزار تومان، پاپیونی کیلویی ۲۱هزار و ۵۰۰ تومان، زبان کیلویی ۲۱هزار و ۵۰۰ تومان، نان برنجی کیلویی ۲۱هزار و ۵۰۰ تومان، گل محمدی ۲۱ هزار تومان و کیک یزدی نیز ۱۵هزار تومان است. با توجه به مشکلات اقتصادی ماه‌های گذشته، اتحادیه و اعضای آن خود را ملزم به حمایت از هموطنان می‌دانند بنابراین به مناسبت نوروز، سیاست افزایش قیمت شیرینی و … اصلا در برنامه کاری ما جایی ندارد. برای افزایش قیمت شیرینی در سال ۹۸ بعد از ماه رمضان تصمیم گیری خواهیم کرد.

رقیب انتخاباتی نتانیاهو هک موبایلش توسط ایران را تکذیب کرد

بنی گانتز، رقیب اصلی بنیامین نتانیاهو در انتخابات پیش رو در اسرائیل، گزارش‌ها درباره هک موبایل خود توسط ایران را تکذیب کرده است. او گفت: هکی در کار نیست و تهدیدی وجود ندارد و ایران به اطلاعاتی دست نیافته تا بتواند از او باج خواهی کند. جریان تازه تاسیس گانتز در نظرسنجی‌ها از حزب لیکود پیش افتاده است. روز جمعه یک شبکه تلویزیونی در اسرائیل، به نقل از منابعی در شین بت، ایران را به هک تلفن همراه بنی گانتز متهم کرد/ بی‌بی‌سی

حکم سلمان خدادادی قطعی نیست!

محمد جواد جمالی نوبندگانی سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: حکم سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی قطعی نیست؛ چراکه حکمی که اعلام شده دارای چند موضوع است. آقای خدادادی می‌تواند اعتراض کند همچنین طی حکم آقای خدادادی، ایشان از تجاوز مبرا شده است، یعنی موضوع تجاوز هم مورد تأیید قاضی قرار نگرفته است. قاضی اشاره کردند که علت حکم تجاوز نبوده است و مصاحبه قاضی مبتنی بر ارتباط بوده است نه تجاوز. با توجه به این‌که مجلس در این چند روز تعطیل بود، احتمالا امروز یا فردا ما باید از این حکم مطلع شده و به دستمان برسد. / فارس

آگهی خرید هواپیمای ممنوعه در نیازمندی‌های همشهری

امروز در صفحه ٣٨ نیازمندی‌های همشهری در تهران، متن یک آگهی به هواپیمای Boeing ۷۳۷ Max اشاره دارد که به تازگی پرواز آن در بسیاری از کشور‌های جهان ممنوع شده و حتی سازمان هواپیمایی کشوری نیز عبور آن از آسمان ایران را ممنوع کرده بود، اما برای خریداری آن متقاضی پیدا شده است. این همان مدل هواپیمایی است که ایران نیز به بوئینگ سفارش داده بود، اما با روی کار آمدن ترامپ روند تحویل آن متوقف شد.

اطلاعیه کمیته اخلاق درباره دستگیری ۲ نفر به اتهام تبانی در فوتبال

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال اطلاعیه‌ای در مورد تبانی و دستگیری دو نفر در رابطه با مسابقات فوتبال صادر و اعلام کرد: از کلیه اهالی فوتبال درخواست می‌شود که هرگونه اطلاعات خود در زمنیه تبانی بین بازیکنان، باشگاه‌ها و ... را در اسرع وقت از طریق مراجعه حضوری به آدرس ضلع غربی ورزشگاه آزادی جنب هتل المپیک مرکز ملی فوتبال کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال و یا شماره تلفن‌های ۰۲۱۴۴۷۳۸۴۰۲ و ۰۹۱۹۸۴۱۷۴۴۵ در اختیار این کمیته قرار دهند. همچنین این کمیته با هشدار اینکه هرگونه تبانی در مسابقات فوتبال می‌تواند مجازات از شش ماه تا سه سال حبس را در پی داشته باشد، اعلام می‌دارد که با تخلفات و جرائم در این زمینه به شدیدترین نحو قانونی برخورد و مقابله خواهد شد.

روایت مرجانه گلچین از دستمزد بازیگران در تلویزیون

مرجانه گلچین که در سریال نوروزی «زوج یا فرد» بازی دارد، در پاسخ به این پرسش که اغلب بازیگران دستمزد برایشان اهمیت دارد و به کیفیت توجه نمی‌کنند، بیان کرد: ما با صداوسیما کار می‌کنیم؛ بنابراین نمی‌توانیم دنبال پروژه عجیب و غریب باشیم. دستمزد در تلویزیون استاندارد دارد البته اگر بتوانی آن را در زمان مناسب دریافت کنی وگرنه باید دنبال دستمزد خود باشی. من که سال‌هاست در تلویزیون کار می‌کنم دستمزد عجیب و غریبی در تلویزیون نمی‌دهند، زیرا اگر بازیگری یک سال کار کند و چندسال بیکار باشد، دستمزد عجیبی نیست. /ایسنا

با تعطیل شدن «خندوانه»، جناب‌خان دوباره لبوفروش شد

محمد بحرانی، صداپیشه عروسک جناب‌خان که دیشب (جمعه ۲۴ اسفند) به عنوان مهمان در کنسرت گروه موسیقی جنوبی لیان حضور پیدا کرده بود، به درخواست محسن شریفیان (سپرست گروه لیان) روی صحنه حاضر شد و قطعه‌ای را خواند. او پیش از اجرای این قطعه گفت که به تازگی آخرین قسمت حضور جناب‌خان را در برنامه خندوانه برای عید ضبط کرده‌اند و او به سر کار لبوفروشی در جنوب برگشته است. /ایسنا
 
اظهارات تعجب برانگیز واعظی درباره ماجرای استعفای ظریف

محمود واعظی در پاسخ به این سوال که اگر اتفاقی که برای وزیر خارجه در جریان سفر اسد به ایران افتاد، برای شما می‌افتاد، چه واکنشی نشان می‌دادید؟ می‌گوید: " اولین اقدامی که انجام می‌دادم، اجازه می‌دادم صبح شود، قطعا خدمت آقای رئیس‌جمهور می‌آمدم، با ایشان صحبت می‌کردم و هر حرفی که داشتم در آنجا مطرح می‌کردم و به توافق می‌رسیدم که باهم چه کار کنیم. این اقدام است که اگر برای من پیش می‌آمد انجام می‌دادم.

مصباحی مقدم: دو سوم اعضای مجمع مخالف پیوستن به FATF است

مصباحی مقدم در پاسخ به این سوال که آیا اکثر اعضای مجمع هم به همین نتیجه رسیده‌اند؟، گفت: اکثر اعضای مجمع به این نتیجه رسیده‌اند هرچند کسانی هم هستند که موافق پیوستن ایران به این لوایح هستند، اما تقریبا یک سوم نظرشان موافق پیوستن است و دو سوم نظرشان مخالف پیوستن است.

لاریجانی: احمدی نژاد با خودش مشکل دارد

علی لاریجانی، رئیس مجلس در گفتگو با هفته نامه مثلث، درباره ماجرای اختلافات خود و محمود احمدی نژاد سخن گفته است. او گفت: داستان من و احمدی نژاد از خودش شروع شد، او با خودش مشکل دارد. لاریجانی همچنین درباره رئیس دولت‌های نهم و دهم افزود: وقتی آدم از خدا نترسد، کسی نمی‌تواند جلویش را بگیرد.

مخالفت مدیران صدا و سیما با حضور جواد ظریف در خندوانه

در حالی که قرار بود محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به دعوت رامبد جوان در برنامه طنز خندوانه شرکت کند، خبرنگار جمارانمطلع شد مسئولان صدا و سیما از حضور وی در این برنامه ممانعت کرده اند. بر اساس این گزارش، پس از آنکه ظریف به دعوت رامبد جوان مجری تلویزیون که از وی برای شرکت در برنامه طنز خود دعوت کرده بود، مدیران سازمان صدا و سیما با این حضور مخالفت کردند. مخالفت با حضور وزیر محبوب خارجه در حالی است که صدا و سیما طی ماه‌های اخیر برخی سلبریتی‌ها را با هزینه‌هایی هنگفت از جیب مردم و از طریق بخت آزمایی جذب کرده تا توجه مخاطبان را به برنامه‌های خود جلب کند. به نظر می‌رسد، اکنون رامبد جوان و تهیه کنندگان خندوانه می‌توانند در خصوص اتفاق اخیر شفاف سازی کرده و موضوع را برای مردم توضیح دهد.

مقایسه جالب روحانی و احمدی‌نژاد توسط خانجانی

جهانبخش خانجانی در گفت‌وگویی با آزادی در خصوص رفتار روحانی بعد از پیروزی در انتخابات گفت: ببینید بخشی از عدم تحقق وعده‌های آقای روحانی به خود آقای روحانی بر نمی‌گردد. بلکه به شرایط جامعه، فشار‌های سیاسی و فشار‌های پنهانی که از بخش‌های مختلف حاکمیت وارد می‌شود منجر به عدم تحقق وعده‌ها و برنامه‌های ایشان می‌شود. پس این بخش را نباید به حساب آقای روحانی بگذاریم. نقد ما به بخشی از وعده هاست که ایشان می‌توانست عمل بکند و نکرد، خصوصاً از انتخابات ۹۶ به بعد آقای روحانی می‌بایست به وعده‌هایی که به مردم داده بود عمل می‌کرد. ایشان می‌بایست در ارتباط با عقبه سیاسی خودش کمی عمیق ترو فعال‌تر کار می‌کرد. در انتخابات ۹۶ اصولگرا‌ها، جز یک تعداد خیلی کم از اصولگرایان معتدل و معقول، به ایشان رای ندادند. اصول گرایان منطقی و رادیکال دو کاندیدا داشتند: آقای قالیباف و آقای رئیسی؛ و در نهایت همه آن‌ها از آقای رئیسی حمایت کردند. این اصلاح طلب‌ها و عقبه اجتماعی آن‌ها بود که به روحانی رای داد. اما متاسفانه آقای روحانی در استفاده از ظرفیت‌های اصلاح طلبان به نوعی اغفال گرایانه عمل کرد. به نوعی بی مروتی کرد. به انتظارات حامیان خودش وقعی نگذاشت. من یک مثال از خودم بزنم. من رئیس ستاد خبری دکتر روحانی بودم. آقای شریعتمداری، آقای جنتی و بنده در یک بازه زمانی بسیار کوتاهی حدود ۲۰۰ نفر از مسئولین رسانه‌ها و خبرنگاران و دوستان خودمان که عمدتاً از اصلاح‌طلبان بودند را جمع کردیم و این‌ها برای پیروزی آقای روحانی تلاش کردند. حالا این را مقایسه می‌کنیم با آقای احمدی‌نژاد. آقای شمقدری و آقای کاوه اشتهاردی مسئول تبلیغات و رسانه‌ای آقای احمدی‌نژاد بودند. شما ببینید آقای احمدی‌نژاد با نیروهایش چه کار کرد و آقای روحانی با همراهانش چه کرد؟ یعنی یک بی معرفتی تام. تعارف ندارم، ببینید یک وقت هست شما در مقام رئیس جمهور دارید صحبت می‌کنید طبیعتا ما مکلفیم و وظیفه داریم به رئیس‌جمهور احترام بگذاریم، اما به عنوان ستاد انتخابات آقای روحانی به نظر من مروت لازم در اینجا لحاظ نشد. یعنی احوال هیچ کدام از دوستانمان که در این ستاد خبری فعال بودند بعد از انتخابات پرسیده نشد. شما عین همین را در جامعه می‌بینید. یعنی جامعه سیاسی که در شهر‌های مختلف همراه آقای روحانی بودند تلقی شان این بود که آقای روحانی به آن‌ها پشت کرده و یا به قول عامیانه اش نامردی کرده و این خیلی بد است. /آزادی
 
نماینده‌ای که هنوز هم از احمدی‌نژاد دل نمی‌کَند

سید محمدجواد ابطحی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری و عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرگزاری برنا گفت: ادبیاتی که آقای احمدی‌نژاد انتخاب کرده ادبیات درستی نیست و باعث شده اظهارات و حرف‌های وی مخالفت با رهبری تعبیر شود. وی درباره رویه رفتاری فعلی احمدی‌نژاد گفت: احمدی‌نژاد می‌خواهد در انقلاب اصلاحات به عمل بیاورد، به این معنی که نمی‌خواهد انقلاب را ادامه دهد بلکه می‌خواهد در آرمان‌های انقلاب تجدیدنظر کند. وی مدعی شد: اصلاح‌طلبان بعد از جریان ۱۱ روز خانه‌نشینی گفتند فتنه موسوی را ول کنید؛ بچسبید به فتنه احمدی‌نژاد، چون از اساس اصلاح‌طلبان دوست دارند کسی مقابل رهبری بایستد! ابطحی همچنین تصریح کرد: آقای احمدی‌نژاد سعی نکرده در مورد این مباحث شفاف‌سازی کند و بعضی از جملات وی همانند این که «مردمسالاری یعنی رای مردم» ابهام برانگیز است چراکه آقای احمدی‌نژاد خود می‌داند رای مردم مقبولیت می‌آورد، اما مشروعیت نمی‌آورد؛ اما دو پهلو صحبت کردن وی فضا را برای بهره‌برداری اصلاح‌طلبان مهیا کرده است. عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در این خصوص تاکید کرد: آقای احمدی‌نژاد باید هر چه سریع‌تر گفتمان و رویه صحبت خود را اصلاح کند وگرنه هرچه جلوتر برود، همه مخالفین وی و اصلاح‌طلبان این شیوه دو پهلو صحبت کردن او را مخالفت با رهبری تعبیر می‌کنند. ابطحی تصریح کرد: آقای احمدی‌نژاد در گفتگو‌های مختلف خود از رهبری یاد می‌کند و اگر قصد تقابل داشت در مصاحبه اخیر عکس امام (ره) و رهبری بالای سر خود نمی‌گذاشت.
 
پیش‌بینی وزیر کشور از شرایط ایران در سال ۹۸

وزیر کشور با بیان اینکه دشمنان در سال ۹۷ هر کاری که توانستند بر علیه کشور ما انجام دادند، گفت: در سال ۹۸ مساله جدیدی که بتواند شرایط را سخت‌تر کند، نخواهیم داشت.عبدالرضا رحمانی فضلی شامگاه جمعه در نشست صمیمی با علما و روحانیان استان هرمزگان اظهار داشت: در شرایط امروز لطف خداوند متعال به کشور ما در استقامت ملت ایران و درایت مقام معظم رهبری تجلی یافته و در شرایط کنونی، دنیا در مسائل مختلف، حق را به ایران می‌دهد. وی ادامه داد: در شرایط فعلی وحدت، انسجام و همدلی عملی در راستای مقابله با اقدامات دشمن در کشور ایجاد شده و با هدایت‌های مقام معظم رهبری، تدابیر دولت، تلاش مسوولان و همراهی و مقاومت مردم توانستیم این مقطع را پشت سر بگذاریم. وزیر کشور با بیان اینکه در سال ۹۷ دشمن شدیدترین تحریم‌ها را برای ایجاد نارضایتی در کشور اعمال کرد، گفت:، اما مردم ما با اقتدار در برابر این تحریم‌ها استقامت داشتند و مقام معظم رهبری نیز ساختار‌های جدیدی را برای عبور موفق از این مرحله ایجاد نمودند و همه مسوولان قوا برای تلاش مضاعف پای کار آمدند.رحمانی فضلی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نظامی مبتنی بر آموزه‌های دین مبین اسلام است و تشکیل این نظام مصداق واقعی پیروزی حق بر باطل محسوب می‌شود. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸، گفت: قطع به یقین مردم ما به طور همه جانبه برای صیانت از مهمترین دستاورد سیاسی کشور یعنی استقلال ایران اسلامی در انتخابات حضور خواهند یافت. وزیر کشور با اشاره به توطئه دشمنان برای اسلام هراسی در دنیا، تصریح کرد: با حمایت مالی و اطلاعاتی گسترده آمریکا و رژیم صهیونیستی جریانات تکفیری در منطقه ایجاد شد تا ذهنیت مردم دنیا نسبت به دین اسلام مخدوش شود، اما علمای جهان اسلام، تکفیر و خشونت را محکوم و این توطئه دشمن نیز ناکام ماند.
 
باهنر: احمدی‌نژاد دنبال بازگشت به عرصه قدرت است

محمد رضا باهنر در گفتگویی به سخنان ساختارشکنانه این روز‌های احمدی نژاد واکنش نشان داد و گفت: احمدی‌نژاد به دنبال بازگشت به عرصه قدرت است. وی همچنین گفت که به عنوان یک فعال سیاسی حتی برای انتخابات مجلس ۹۸ هم نمی‌توانم پیش‌بینی دقیقی کنم؛ بنابراین برای ۱۴۰۰ به طریق اولی نمی‌توان پیش‌بینی نمود و حتی حضور افراد را هم نمی‌توان در انتخابات آتی پیش‌بینی کرد. انتخابات یعنی انتخابات. اجماع معنا ندارد و اگر قرار باشد همه جریان‌ها بگویند که ما یک کاندیدا داریم و همه روی یک نفر تفاهم داشته باشند که آن انتخابات دیگر انتخابات نیست.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار