مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه از برگزاری بزرگترین مانور جستجو و نجات دریایی ویژه همیاران ناجی منطقه جنوب کشور در آب های ساحلی بین بنادر چارک، آفتاب و جزیره کیش خبر داد.
کد خبر: ۷۲۴۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷ 11 March 2019

بزرگترین "رزمایش همیاران ناجی" در سطح منطقه جنوب کشور برگزار شد

"قاسم عسکری نسب" ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: این رزمایش تمرینی به همت اداره بنادر و دریانوردی لنگه و منطقه غرب استان هرمزگان در راستای حفظ آمادگی دست اندرکاران سفرهای دریایی در هنگام بروز سوانح و سنجش توانمندی آنان برای پشتیبانی از طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۹۸ برگزار شد.

وی افزود: در این رزمایش که طی دو روز و در سه مرحله آموزش تئوری، تمرین های جستجو و نجات و همچنین ارزیابی و تحلیل عملیات به مرحله اجرا درآمد، تمامی شرایط بحرانی در دریا شبیه سازی و عملیاتی شد.

به گفته عسکری نسب، بزرگترین مانور جستجو و نجات همیاران ناجی منطقه جنوب کشور با حضور ناوگان دریایی شامل ۱۰ فروند شناور و پشتیبانی چهار دستگاه آمبولانس در خشکی اجرا شد و یکی از سایت های پروش ماهی واقع در آب های ساحلی حدفاصل بنادر چارک، آفتاب و کیش به عنوان موقعیت فرضی رزمایش در نظر گرفته شد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه در خصوص جزییات عملیات این مانور گفت: عملیات اطفای حریق، برقراری تماس اضطراری از طریق سامانه ۱۵۵۰، عملیات نجات فرد از آب و تخلیه اضطراری مسافران از شناورها براساس سناریوی طراحی شده از جمله بخش های این رزمایش بود و شناورهای جستجو و نجات ناجی۳، ناجی ۱۹، نیهاد ۱، نیهاد ۲، قایق نجات، دو فروند قایق تشتی همیار، گلف دریابانی، قایق یکی از شرکت بخش خصوصی حضور داشتند.

وی از جمله اهداف این رزمایش را ارزیابی میزان آمادگی نیروها و تجهیزات مرکز جستجو نجات دریایی (MRCC) در مواقع بروز خطر و کمک به افراد مضطر در سانحه غرق شدگی عنوان کرد و افزود: معرفی و ‌شناسایی همیاران ناجی، تقویت و اشاعه فرهنگ کمک رسانی و امداد دریایی، تجهیز همیاران ناجی جهت مقابله با بحران های دریایی، ایفای نقش فرمانده در صحنه عملیات توسط همیاران، همکاری موثر جوامع محلی، بومی و صیادی در بحران های دریایی از دیگر اهداف ترسیم شده برای این رویداد بود.

عسکری نسب تصریح کرد: علاوه بر این، نحوه ارتباط گیری با ارگان های دریایی همکار در حوزه امداد و نجات، توانمندی عملیاتی و ستادی ارگانهای دریایی فعال در منطقه، نحوه ارتباط گیری با واحد پروازی و تعامل جهت نجات افراد سانحه دیده در دریا در این رزمایش مورد سنجش قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار