معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از فعالیت ۴۰۰ ملبغ در طرح مدارس امین استان خبر داد.
کد خبر: ۷۲۲۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱ 06 March 2019

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از فعالیت ۴۰۰ ملبغ در طرح مدارس امین استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که حوزه علمیه در طول تاریخ دارای برکات بسیاری بوده که مهم ترین آن انقلاب اسلامی است، افزود: به طور حتم می توان خواستگاه انقلاب اسلامی را حوزه دانست و امروز نیز حوزه همچنان با قدرت پشتیبان نظام و انقلاب است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که امام راحل به عنوان مؤثرترین فرد برخواسته از متن حوزه علمیه بود، ادامه داد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به عنوان یک مرجع دینی توانست همه معادلات دنیا را با نهضت خود تغییر دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به برخی فعالیت های معاونت تبلیغ حوزه اشاره و از طرح هجرت به عنوان یکی از مهم ترین برنامه های این معاونت یاد کرد و گفت: این طرح از سال 79 در لبیک به ندای مقام معظم رهبری از سوی طلاب و روحانیان آغاز شده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که طرح هجرت برکات و آثار ارزشمند بسیاری را برای روستاها در پی داشته است، بیان داشت: در قالب برگزاری این طرح شاهد آبادانی و پیشرفت بسیاری از مناطق روستایی هستیم.

وی با بیان این که طرح هجرت به دو صورت بلند مدت و کوتاه مدت انجام می شود، بیان داشت: در این طرح روستاهایی که فاقد روحانی هستند تحت پوشش قرار می گیرند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که در حال حاضر 200 مبلغ طرح هجرت در مناطق مختلف مازندران مشغول فعالیت تبلیغی هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط امروز جامعه نیاز مناطق روستایی استا بیشتر از این تعداد است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که طرح هجرت لبیک طلاب و روحانیان به ندای رهبری بود، افزود: با اجرای این طرح بسیاری از روستاها و مناطقی که فاقد روحانی ومبلغ بودند در حال حاضر از نعمت حضور روحانی بهره مند هستند.

حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود طرح امین را یکی دیگر از طرح های مهم معاونت تبلیغ حوزه عنوان کرد و گفت: در این طرح نیز مبلغان با حضور در مدارس به فعالیت های تبلیغی و فرهنگی مشغول هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران از فعالیت 400 مبلغ در طرح مدارس امین استان خبر داد و خاطرنشان کرد: البته این تعداد مبلغ پاسخگویی کل نیازهای مدارس استان نیست و تلاش کردیم تا از توان هر مبلغ در تعداد مدارس بیشتری بهره گیریم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که اجرای این طرح ده سال سابقه دارد، افزود: به دلیل کمبود مبلغ، از توان تبلیغی هر یک مبلغ در مدارس بیشتری استفاده می شود.

حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود همچنین به اجرای طرح حب المتین در استان اشاره کرد و گفت: این طرح که مصوبه شورای عالی حوزه است به برای علاقه مندان به معارف دینی در مساجد همجوار با حوزه با سرفصل های مشخصی اجرا می شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران ادامه داد: این طرح در قالب حوزه پیشکسوتان در سه نقطه استان اجرایی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح بینات در سطح استان اشاره کرد و با بیان این که در این طرح طلاب علاقه مند به فعالیت تبلیغی شناسایی و آموزش دیده می شود، افزود: با توجه به ظرفیت طلاب حوزه علمیه می توان خلأهای تبلیغی موجود در استان را پر کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار