کارشناس مسئول واحد بیماری‌های مرکز توسعه سلامت کیش گفت: دیابت یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مزمن است و بر اساس تحقیقات تا سال ۲۰۳۰ میلادی، تعداد افراد مبتلا به این بیماری به بیش از ۵۵۰ میلیون نفر می‌رسد.
کد خبر: ۷۱۸۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵ 23 February 2019
ابراهیم مرادی افزود:در راستای اجرای طرح پرسشگری جمعیت محور مراقبت دیابت در ایران DiaCare» این طرح در کیش به مدت ۶ روز در منطقه صدف اجرا شد.
وی با اشاره به پایان اجرای طرح در زمینه دیابت، در کیش گفت: این مرکز نیز هماهنگی و پیگیری‌های واحد پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر و امور آزمایشگاه ها، و با همکاری یک تیم پرسشگری ۴ متشکل از سه خانم و یک مرد پرسشگر به همراه یک ناظر طی ۶ روز در منطقه صدف به اجرا در آمد.
مرادی افزود:۳۱۳ خانوار در این طرح بازدید شدند و ۱۲ بیمار دیابتی شناسایی شد.
وی گفت: پرسشگران پس از مراجعه به درب منازل و بیماریابی دیابت نوع دو، طبق خوشه‌های تعیین شده پس از رضایت بیمار و توجیه طرح، پرسشگری مربوطه را انجام داده و کتابچه‌های پرسشگری حاوی ۱۰۰ سوال بررسی شد؛ و شاخص‌های تن سنجی اندازه گیری و ثبت شد.
مرادی افزود: از این تعداد نمونه خون و ادرار گرفته شد که به آزمایشگاه مرجع در تهران ارسال شد
وی با بیان اینکه، هدف از این مطالعه که «DiaCare» نام گرفته، بررسی وضعیت کنترل بیماری دیابت در ایران است، گفت: در این مطالعه متولدین ۱۳۲۳ لغایت اسفند ۱۳۲۶ مبتلا به دیابت مورد بررسی قرار گرفتند.
مرادی افزود: هدف اصلی در این مطالعه بررسی وضعیت کنترل بیماری دیابت وعوارض ناشی از آن، دسترسی به خدمات و همچنین کیفیت زندگی بیماران دیابتی است.
اخبار تبریز

اخبار اردبیل

اخبار البرز

اخبار اصفهان

اخبار ایلام

اخبار تهران

اخبار خراسان جنوبی

اخبار خراسان رضوی

اخبار خراسان شمالی

اخبار مازندران

اخبار خوزستان

اخبار فارس

اخبار قزوین

اخبار قم

اخبار کردستان

اخبار کرمانشاه

اخبار کهکیلویه و بویراحمد

اخبار گیلان

اخبار همدان

اخبار یزد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار