کد خبر: ۷۱۸۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶ 23 February 2019

حجت الاسلام حسن زاده خطاب به مسؤولان گفت: آب باران را مدیریت کنید، بخش عمده‌ای از آن به دریا می‌ریزد و این در حالی است که شهر مهندسی شده باید یک قطره آب باران آن هم به دریا نرود.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حسن‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های این هفته با تبریک ولادت حضرت فاطمه‌ زهرا(س) و روز زن، به سیره تربیتی فرزندان این حضرت اشاره کرد و اظهار داشت: همان‌طور که به تغذیه فرزندان توجه می‌شود باید منظومه تربیتی فرزندان هم تکمیل شود و به جنبه‌های عبادی نیز توجه داشت.

وی افزود: حضرت زهرا(س) به بازی بچه‌ها هم توجه می‌کرد، در روایات هست که با فرزندانش بازی می‌کرد و سعی می‌کرد بچه‌ها تحرک داشته باشند و در حین بازی هم سعی می‌کرد رفتار دینی را در فرزندانش نهادینه کند و به آنها رفتارهای دینی می‌آموخت.

امام جمعه کیش اظهار داشت: چقدر واقعاً این مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها و حتی مهدهای قرآنی بچه‌های ما را هدایت دینی می‌کنند؟ کودکستانی که در کشور اسلامی است اگر غیر از این عمل کند خلاف می‌کند، گاهی اوقات از برخی از این مراکز حرف‌های خوبی شنیده نمی‌شود.

وی در ادامه حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان که چند روز قبل اتفاق افتاد را یک جنایت بسیار بزرگ نامید و گفت: در این جنایت ۲۷ نفر از بهترین پاسداران انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند و ۱۲ نفر مجروح شدند، این حادثه‌ای بسیار تلخ و حرکت بسیار مذبوحانه‌ای بود که دشمن انجام داد.

حسن‌زاده ادامه داد: این حادثه بعد از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و در روزی اتفاق افتاد که سیرک ورشو با مدیریت آمریکا، رژیم صهیونیسمی و خیمه شب‌بازی برخی از شیوخ منطقه در لهستان برگزار شد، انتقام اولیه‌ای گرفته شده است و قطعاً در آینده انتقام سختی گرفته خواهد شد، در این حادثه اصفهان خوب درخشید درود خدا بر اصفهان باد.

امام جمعه کیش تصریح کرد: باخبر شدیم که آیت‌الله مومن قمی جان به جان آفرین تسلیم کرد، از نزدیک سال‌ها رفتار ایشان را می‌دیدم، او در اوج درجه علمی بود و فقیهی بود که پست و مقام زندگی‌اش را تغییر نداد و یکی از قوی‌ترین فقهای جهان اسلام بود.

وی به‌بهانه بزرگداشت خواجه نصیرالدین و روز مهندس و با تبریک این روز به مهندسان جزیره کیش گفت: انتظار می‌رود که شهر مدرنی مثل کیش، خوب مهندسی شود، در کشور بحران آب داریم اما با همه این تفاسیر که آب جزو بحران‌های درجه یک است بای ببینیم که خداوند چقدر آب می‌فرستد و چند لیتر از آب باران را توانستیم استفاده کنیم، بخش عمده‌ای از آن به دریا می‌ریزد و این در حالی است که شهر مهندسی شده باید یک قطره آب باران آن هم به دریا نرود.

حسن زاده با بیان اینکه متأسفانه طراحی مناسبی از ابتدا برای این مسئله در کیش در نظر گرفته نشده است، گفت: باران هم که می‌بارد مردم نگران‌ این هستند که فرزندانشان چگونه به مدرسه بروند، آب تا ساعت‌ها در خیابان‌ها جمع می‌شود و از ماشین نمی‌شود پیاده شد، به مسؤولین عرض می‌کنم این آب را مدیریت کنید، بحران آب هست اما مدیریت صحیح بحران را از بین می‌برد.

خطیب نماز جمعه کیش در پایان اشاره‌ای هم به مخزن هوایی کنترل فشار توزیع آب داشت و گفت: در هفته‌های آینده نکاتی راجع به این منبع جدیدی که چندین سال است شروع شده و هنوز هیچ اثری از افتتاح آن نیست و وارد چرخه نشده، عرض خواهم کرد.

 
اخبار تبریز

اخبار اردبیل

اخبار البرز

اخبار اصفهان

اخبار ایلام

اخبار تهران

اخبار خراسان جنوبی

اخبار خراسان رضوی

اخبار خراسان شمالی

اخبار مازندران

اخبار خوزستان

اخبار فارس

اخبار قزوین

اخبار قم

اخبار کردستان

اخبار کرمانشاه

اخبار کهکیلویه و بویراحمد

اخبار گیلان

اخبار همدان

اخبار یزد

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار