معاون وزیر جهاد کشاورزی در یزد:
ریاست سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور گفت: اجرای طرح طرح تنفس در جنگل‌ها بهترین گزینه برای حفاظت از منابع طبیعی است.
کد خبر: ۷۱۷۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰ 21 February 2019

خلیل آقائی معاون وزیر جهاد کشاورزی و ریاست سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور در جلسه آموزشی مدیران سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری در استان یزد، گفت: طی سال ۱۳۹۶ طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز در شش هزار و۸۴ نقطه کشور شروع شده و تاکنون ۸۰ درصد از طرح‌ها با پیشرفت ۸۵ درصدی روبرو بوده است.

وی افزود: بارش‌های سال اخیر را در بهبود وضعیت جنگل‌ها موثر و مناسب دانست و تصریح کرد: اجرای طرح تنفس در غالب جلوگیری از بهره برداری چوبی از جنگل در حال اجرا است و به زودی در قالب طرح مدیریت پایدار جنگل اجرا و ادامه می‌یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: اجرای طرح تنفس در جنگل ها و عرصه‌های منابع طبیعی بهترین گزینه ضامن موفقیت بیش از پیش در امر حفاظت از منابع طبیعی است.

آقائی ادامه داد: وظیفه اصلی سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور حفاظت از انفال، توسعه پوشش گیاهی در قالب طرح اصلاح، احیا و توسعه و همچنین و ایجاد بستر توسعه کشور در زمینه بهره برداری مدیریت منابع کشور است.

وی گفت: تصرف اراضی کشور بدون مجوز چه در قالب دولتی و چه در قالب غیر دولتی روند کاهشی داشته که امیدواریم با اجرای طرح تثبیت مالکیت دولت و اخذ سند تک برگی بتوان به طور کامل از این مسئله جلوگیری کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار