فدریکو سوماروگا در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درخصوص انتقال تجربیات صد ساله صنعت گردشگری سوییس به جزیره کیش اعلام آمادگی کرد.
کد خبر: ۷۱۶۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸ 18 February 2019

صبح روز دوشنبه  29 بهمن، دکتر غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درخصوص ایجاد زمینه های مشترک برای تبادل گردشگر و بررسی راهکارهای توسعه روابط اقتصادی و گردشگری با " فدریکو سوماروگا"  مدیر ارشد پروژه‌ های گردشگری سوئیس دیدار و گفت وگو کرد .

دکتر مظفری دراین نشست با تشریح ظرفیت های گردشگری جزیره کیش به ویژه عدم نیاز به دریافت روادید برای گردشگران خارجی، معافیت های مالیاتی وگمرکی و تسهیلات قانونی برای سرمایه گذاران خارجی ، از آمادگی برای تعامل نزدیک درحوزه های گردشگری واقتصادی خبرداد .

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به سابقه درخشان کشور سوئیس درصنعت گردشگری، برلزوم بهره گیری از تجارب موفق این کشوربا تعامل بیشتر دوطرف درزمینه های آموزشی تاکید کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سرمايه گذارى هاى جدى و هدفمندى در جزيره كيش انجام مى شود كه توسعه گردشگرى را در پي دارد.

دكتر مظفري ضمن تبيين برنامه هاي در دست اجرا در خصوص اولویت‌های سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف گردشگری در جزیره کیش اظهار داشت: جزيره كيش سالانه پذیرای 2 میلیون گردشگر است و با توجه به فراهم بودن زیر ساخت های اساسی و دارا بودن شرایط آب وهوایی مطلوب در بیش از نیمی از سال می تواند مقصد خوبی برای کشورهای اروپایی به ویژه سوییس باشد.

وي تاكيد كرد: درایام سرد سال گردشگران کشورهاي اروپايي مي توانند برای بهره مندی از شرایط مناسب آب وهوایی، امکانات و آرامش به جزیره کیش سفرکنند.  

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش توسعه شاخه های مختلف گردشگری به واسطه ظرفیت های خوب اقلیمی جزیره کیش را از دیگر مزیت های این منطقه آزاد خواند و گفت: كيش مى تواند به مقصدی برای ارائه خدمات درحوزه های گردشگري ورزشی  و گردشگری سلامت برای کشورهای اروپایی تبدیل شود .

مدیر ارشد پروژه‌های گردشگری سوئیس نیز دراین دیدار تصریح کرد: سازمان متولی گردشگری در سوئیس روی دو مقوله مهم آموزش و توسعه به ‌صورت جدی سرمایه‌گذاری کرده است در واقع امروز سازمان گردشگری این کشور 230 پرسنل دارد که 60 درصد آن‌ها در خارج از این کشور قرار دارند.

فدریکو سوماروگا با اشاره به اینکه ایران یکی از مقاصد هدف جدید کشور سوئیس است، گفت: قصد داریم ایران را به عنوان یکی از مقاصد مهم برای سرمایه‌گذاری گردشگری انتخاب کنیم، زیرا  ایران کشوری بکر و عالی است و ما این موضوع را درک می‌کنیم.

وی با بیان اینکه توانمندی بالقوه گسترده ای در ایران وجود دارد، افزود: باید دید در چه شرایطی هستیم و چه فعالیت هایی امکان عملیاتی شدن دارد . گردشگری با صنایع و نهادهای مختلفی درهم تنیده شده است و هماهنگی بین آنها و سازماندهی بازارهای بین المللی و منطقه ای از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی درپایان با اشاره به ظرفیت های خوب گردشگری منطقه آزاد کیش خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جزیره کیش از هماهنگی خوبی بین نهادهای دولتی و خصوصی مرتبط با گردشگری برخوردار است شرایط ویژه ای برای رشد صنعت گردشگری دارد.

گفتنی است دکتر غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ازبدو فعالیت خود دراین جزیره با برگزاری نشست های تخصصی با مسئولان ارشد کشوری وصاحب نظران ومسئولان اقتصادی وگردشگری داخلی وخارجی درصدد است اقدامات جدی در جهت بهبود و ارتقاء اقتصاد و گردشگری کیش انجام دهد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار